פתיחת שנת הלימודים ברב תחומי ב' בפתח תקוה. צילום עיריית פתח תקוה

ללא תקלות מיוחדות: 62,228 תלמידים פתחו הבוקר את שנת הלימודים בפתח תקוה

שנת הלימודים נפתחה בפתח תקוה ללא בעיות מיוחדות. לפחות שני תלמידים נשארו בבית בגלל בעיות בשיבוץ. במספר גנים היה מחסור בציוד

פורסם בתאריך: 1.9.19 07:34

עדכון אחרון: 1.9.19 11:00

62,228 תלמידים פתחו הבוקר את  את שנת הלימודים תש"ף בעיר פתח תקוה, מתוכם 3,425 תלמידים התחילו השנה את לימודיהם בכיתה א', ו-2100 תלמידים  את כיתת י"ב בדרך לסיום לימודיהם במערכת החינוך. 14,296 ילדים ילמדו בגני הילדים, 27,163 תלמידים ילמדו בבתי הספר היסודיים, 18,075 בבתי הספר העל יסודיים, ובחינוך המיוחד כ-2,694 תלמידים ב-11 בתי ספר ו-52 גני ילדים. השנה יפעלו 37 בתי ספר יסודיים (כולל חב"ד) – ממלכתי וממלכתי-דתי, 11 חטיבות ביניים, 5 תיכונים ממלכתיים, שמונה בתי ספר שש-שנתייים ז'-יב', ו-שלושה תיכונים טכנולוגיים.

שנת הלימודים נפתחה הבוקר ללא בעיות מיוחדות וראש העירייה רמי גרינברג סייר בין בתי הספר השונים ברחבי העיר.

פתיחת שנת הלימודים בחטיבת רשיש בפתח תקוה. צילום עיריית פתח תקוה

פתיחת שנת הלימודים בבית ספר עוזי חיטמן.  צילום עיריית פתח תקוה

אך למרות שמרבית התלמידים פתחו את השנה בצורה חלקה, היו מספר בעיות נקודתיות בעיר. הורים לילדים גנים ברחוב האורים, גנים חרדיים, פתחו את השנה בתחושת אכזבה. לטענתם, עד הרגע האחרון הם לא קיבלו שיבוץ מהעירייה והגננות קיבלו מפתחות לגנים רק ביום שישי. הם סיפרו  שהגנים ללא ציוד ושתי כיתות ללא חצר. "היו הורים שעוד בשעות הבוקר הסתובבו בין הגנים על מנת להבין מה הגן של הילדים שלהם". אומר אחד ההורים.

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "מדובר בגנים הפרטיים של רשת החינוך החרדי אשר בהם השיבוצים נעשים ע"י ההורים הפועלים ישירות מול הגנים ולא באמצעות העירייה. חשוב לציין כי העירייה השקיעה רבות ברשתות החינוך החרדי באמצעות בניית מבנים חדשים, בפריסה רחבה ובעלות של מיליוני שקלים. לקראת שנת הלימודים הבאה, ראש העיר רמי גרינברג, פועל כדי לבחון את מיסוד מוסדות אלו שיהיו תחת אחריות העירייה ולסייע למפעילים כדי שיהיו הכי מקצועיים שאפשר".
מי שנשאר בבית הוא א', תלמיד שאמור לעלות כיתה י' בבית ספר לחינוך מיוחד. "כרגע אין לו בית ספר והם מנסים למצוא כל מיני אלטרנטיבות", סיפרה הבוקר אמו של א', "הוא בינתיים יושב בבית, לצערי הוא כבר רגיל שהוא בבית, כי הוא היה תקופה ארוכה בבית לפני שנמצאה לו מסגרת חדשה. הוא חייב בית ספר לבעיות התנהגות, אבל שייתן לו גם מענה לימודי, כי יש לו פערים גדולים וכרגע הם לא מוצאים לו מסגרת מתאימה, מבחינתי שהוא ילמד גם מחוץ לעיר, רק שימצאו לו מסגרת, אבל חשוב שהיא תהיה מסגרת חילונית".
ילד נוסף שנשאר בבית הוא ח' שאמור לעלות לכיתה א' בחינוך המיוחד. לטענת ההורים, הילד למד במסגרת של מעיין החינוך התורני בגן שפתי ולקראת כיתה א' הם ביקשו שהוא ישובץ לבית ספר ממלכתי דתי ולא במעיין החינוך התורני, אלא בממלכתי דתי. לטענתם, למרות בקשתם שיבצו את הילד ב'נאות מרגלית', בית ספר שלטענתם לא מתאים להם מבחינת הזרם. "הילד נשאר בבית", אומרת האם, "היום אמורים לכנס וועדה מיוחדת לראות מה עושים. אני לא מוכנה בשום פנים ואופן שהוא ילמד בנאות מרגלית. עד שלא ימצאו לו מסגרת מתאימה, הוא יישאר בבית".

נושא שנפתר רגע לפני פתיחת השנה הוא נושא ההסעות של החינוך המיוחד בגני הילדים מהגנים לצהרונים, שהעירייה ביטלה שלושה שבועות לפני פתיחת השנה. ההורים שהזדקקו להסעה מהגן לצהרון קיבלו הודעה שההסעה תתקיים. אך בעוד ילדי הצהרונים של החינוך המיוחד קיבלו הסעות, ילדים שבשנים קודמות היו זכאים להסעות מהגן הביתה וחזרה בחינוך המיוחד, קיבלו הודעה שההסעה שלהם מבוטלת מאחר והם גרים פחות משני קילומטר מהגן.

תגובת לשכת דובר העירייה: מתוך רצון למנוע את הפגיעה בשגרת יומם של ההורים עם הוצאת הילדים מהגן לצהרון באמצע יום העבודה, התקבלה ההחלטה כי עיריית פ"ת תתקצב את ההסעות של ילדי החינוך המיוחד – בין המסגרות, כל עוד אין במתחם או בקרבת הגן מסגרת צהרון קיימת. בנוסף, החליט ראש העיר כי הורים שכבר קיבלו תשובה שלילית בנושא זה, נדרשים לשלוח את נימוקיהם למינהל החינוך בעירייה אשר ידונו בבקשות באופן פרטני".

גם תלמידי אמית אלירז שמגיעים לבית הספר בשכונת יבנה מהדר גנים ושכונת עמישב, התבשרו שההסעות לבית הספר השנה מבוטלות ובמקום זאת קיבלו התלמידים רב קו והתבקשו לנסוע בתחבורה ציבורית. ההורים כועסים ומסבירים שהילדים נאלצים ללכת כ- 20 דקות ברגל לתחנת האוטובוס מהבית וכך גם האוטובוס הציבורי עוצר במרחק הליכה של כ- 20 דקות מהתחנה. לטענת ההורים, נאמר להם שהסיבה היא שמשרד החינוך ביטל את ההסעות. "אני לא מצליחה להבין את העירייה, מדובר בחבר'ה צעירים, שצריכים להיות בבית הספר כבר בשעה 7:30, זה אומר לצאת מהבית בשעה ממש מוקדמת ובמקום לעזור ולהקל, רק מקשים", אמרה אחת האמהות.

תגובת לשכת דובר העירייה: "כחלק ממדיניותו של ראש העיר רמי גרינברג, לחיזוק הקשר עם התושב, נפגש ראש העיר אישית עם ההורים והסביר את הנושא. יש לזכור כי מדובר בבית ספר על יסודי ומשרד החינוך אינו מאשר תקצוב עבור נסיעות אלו. כמו כן, הובהר להורים כי קיים מענה הולם של תחבורה ציבורית לטובת הנערים וכן העירייה תממן את הנסיעות ברב קו כפי שהובטח".

תלונות על שיבוץ הגיעו גם מההורים של ילדה שהחלה גן טרום טרום חובה. לטענת ההורים, מדובר בילדה עם בעיות רגשיות והם ביקשו שיבוץ קרוב לבית, אך לטענתם נאמר להם שהגן בו הם מעוניינים מלא ולכן הם ביקשו להירשם לגן אחר שבו יש עוד ארבע בנות שהיו איתה בגן הפרטי. "דיברתי עם מיכל אונגר והיא אמרה לי שהגן מלא ומלבד הבת שלי יש עוד בנות שרוצות להתקבל לגן ושבמקום זה היא תשבץ אותי בגן יותר קטן, עם פחות ילדים וזה יטיב עם הילדה שלי", מספרת האם. "הגענו בבוקר לגן והסתבר לי שלא מדובר בגן קטן, אלא עם גן שבו 27 ילדים, כלומר ילד אחד פחות מהגן שביקשתי, אז מה בדיוק קטן פה"?, היא שואלת. "זה גן שהוא פחות נכון לבת שלי. היא צריכה להיות עם ילדים שהיא מכירה, במיוחד שיש לה בעיות רגשיות ולעבור מגן פרטי עם 10 ילדים לגן עם 27 ילדים שהיא לא מכירה כלל, זה מאוד לא פשוט לה והייתי מצפה שהם יעזרו לנו ויעבירו אותנו לגן עם החברות".

שיפוצים בשלבים

כ-50 מיליון שקלים הושקעו בשיפוצי קיץ, כולל שדרוג מבנים, תחזוקה שוטפת למבנים ותיקים, אבזור וציוד חדיש לכיתות ולמעבדות. מתוכם כ-28 מיליון שקלים הושקעו השנה רק בשיפוץ מבנים וחידוש מבני חינוך בעיר, בין היתר: בבית הספר עין גנים מתבצע השנה שלב ג' בשיפוץ, בו תשופץ קומת הקרקע והמבואה הגדולה לאחר שבשנתיים האחרונות שופצו הקומות העליונות; בבית הספר הוברמן מבוצע שלב א' הכולל שיפוץ של הקומה השנייה, שירותי התלמידים ושירותי מנהלה בקומת הקרקע ובשנה הבאה מתוכנן שיפוץ הקומה ראשונה; בבית הספר גורדון מתבצע שלב ב' הכולל שיפוץ כללי של קומה א' בבניין וולפסון; בבית הספר פיק"א מתקיים שיפוץ כללי של מבנה כיתות ה'-ו' הכולל שתי קומות; בבית הספר קפלן מבוצע שלב ב' הכולל שיפוץ קומה א' והסבת המבנה לחללי לימוד מתקדמים, כולל חדר מחשבים; בשמעוני מבוצעות עבודות לשיפור האקוסטיקה במבואה הגדולה ויותקן מאוורר ענק במבואה; בבית הספר הרב תחומי ב' – עמל ב', משופץ מבנה הפריקסט והמבנה הוסב לכיתות לימוד (עקב הגידול במספר התלמידים בבית הספר); בבית הספר שיפר החל שלב ג' הכולל שיפוץ וצביעת המעטפת של מבנה המנהלה, כולל עבודות פיתוח בחצר ושיפוץ המנהלה.
עוד פרויקטים שהתקיימו השנה: בניית אגף חדש בבית הספר הס וחידוש אגף קיים בהיקף של 10 מיליון שקלים; בבית הספר אורנים בוצעה הצללה בחצר בשטח של 800 מ"ר; בממ"ד נווה אברהם הותקן מאוורר תקרה במבואה הגדולה, החצר שופצה והותקנו מתקני משחק מוסיקליים בחצר; בחטיבת הביניים רבין הוסבו חדרים לכיתות מחשב, שופצו חדרי השירותים וכן שופצה המעטפת החיצונית בחלקה הדרומי; בתיכון אחד העם שופצה החצר, שופצו חלק מכיתות הלימוד כולל החלפת תאורה לתאורת LED מתקדמת והחלפת חלונות; בחטיבת אחד העם ורבר הוחלפה התקרה האקוסטית והוחלפו גופי התאורה לילדים.
למעלה מ-179.5 מיליון שקלים הושקעו בבנייה חדשה. בין היתר: הקמת חטיבת רימון. בחטיבה 24 כיתות כולל מעבדות, חדר מחול ועיצוב סביבה לימודית מודרנית. בנוסף לכך נבנו גנים חדשים בהדר גנים וכפר גנים. עוד הוקם אגף נוסף בבית ספר בר לב, ובוצע פיתוח בחצר.
בנוסף, בשש שנתי יצחק שמיר, עובדים על תוספת מינהלה וספרייה, שאמור להסתיים בפברואר בעלות של כ-10 מיליון, והמשך הקמה של החטיבה.

מנהלות ומנהלים חדשים

כמידי שנה יש גם שינויים רבים בצוותים החינוכיים: ירדנה חדד מונתה למנהלת האגף לחינוך על יסודי, במקום רויטל שפירא שעזבה לטובת ניהול אגף החינוך בעיריית רעננה; לתפקיד סגניתה מונתה עירית לדרברג שמחליפה את אפי שדיב; טלי טולדנו נבחרה לנהל את אגף החינוך היסודי בעירייה, במקום סיגלית הלל יאראק, שעוזבת את העירייה בטונים קצת צורמים.
בחטיבת רמת ורבר החליפה נתי בכר נפתלי את שרית קיצוני שיצאה לשבתון; בשש שנתי יצחק שמיר החליפה רחל בראל את אמירה רוזין; את חטיבת יצחק שמיר תנהל חניתה סימן טוב; לתפקיד מנהלת החטיבה החדשה רמון, נבחרה ליזה רכס; באולפנת הדר גנים יחליף אמיר סנדלר את טל נבוני ועידית הנדל תנהל את החטיבה. בישיבת אמית כפר גנים יחליף אמיר כהן את הרב אמיר ספוקויני שיצא לשנת שבתון; כמו כן נפתחה שלוחת בר אילן לחטיבות בניהולו של הרב ינון ורהפטיג.
את בית ספר דבורה עומר תנהל רוית גטניו, את חיים חפר תנהל ויויאן אקשטיין, את הוברמן ינהל רון זיו ואת בית הספר אמיר תנהל טלי תשובה. את בית הספר הדר תנהל חני ג'אן שתחליף השנה את יפת ליצקי שיצאה לשבתון, את בית הספר מורשה בנים תנהל אתי בר לב; את מורשה בנות תנהל קרן אביאל; את עמיטל תנהל חגית קליפר ואת בית ספר מעוף (חינוך מיוחד) תנהל סמדר שריג שמחליפה בתפקידה את שרון משיח, שקודמה לתפקיד בפיקוח.
השנה תינתן גם התייחסות מיוחדת לילדים אלרגיים. בבתי הספר בהם יש ילדים אלרגיים יהיה שלט מאיר עיניים בכניסה לבית הספר ובחדר המורים יהיה שלט מפורט בו יופיע שם הילד, הכיתה והאלרגיה. כמו כן, בבתי הספר יתקיימו הדרכות והסברים לצוותי המורים ולתלמידי הכיתות הרלוונטיות.

ילדי מבקשי המקלט מחכים לעירייה

הקיץ האחרון היה שקט יחסית אך לא נטול בעיות ומאבקים. הנושא המרכזי שעלה היה רישום ילדי העובדים הזרים ומבקשי המקלט, נושא בו נראה שהעירייה "אינה ממהרת" לפעול, מה שגרר מחאות חברתיות רבות ועתירה שחייבה את העירייה לפעול לרישומם. גם השבוע, ימים ספורים לפץיחת השנה, לא הושלם הרישום כפי שצריך להיות וחבל.
סערה אחרת הייתה בנוגע לביטול הסעות של ילדי החינוך המיוחד מהגן לצהרון, פעמיים בשבוע. (ראו בהרחבה באתר מלאבס (melabes.co.il). במהלך חופשת הקיץ נחשף שמו של שניאור לנדאו, המורה הנאשם בביצוע מעשים מגונים בתלמידים ותלמידות בכיתה א' באחד מבתי הספר היסודיים בעיר. המורה, שוחרר למעצר בית אצל קרובי משפחה בצפת, תחת מגבלות, ביניהן צמיד אלקטרוני שהוצמד אליו.
לפני כשבועיים, קיבלו עובדי מרכז הכנה לצה"ל שפועל מול בתי הספר בעיר הודעה שהמרכז ייסגר. בעירייה הסבירו שהמרכז לא נסגר ויעבור לאחריותו של מקפ"ת. סערה נוספת: הורים לתלמידים שאמורים להתחיל ללמוד השנה בכיתה ז' בבית הספר מעוף לחינוך מיוחד התבשרו שהשנה לא תיפתח שכבת ז' בכלל, מחוסר מקום.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר