כיתה ריקה צילום רינת אברג'יל
כיתה ריקה לכיתה המצולמת אין קשר לכתבה צילום רינת אברג'יל

לידיעת ההורים והתלמידים: ביום שישי יושבתו הלימודים חלקית בפתח תקוה

ועד ההורים העירוני החליט להצטרף למחאה עליה החליטה הנהגת ההורים הארצית נגד הפגיעה בחינוך המיוחד. הלימודים יושבתו למשך שעה

פורסם בתאריך: 9.9.19 08:52

ביום שישי הקרוב יושבתו הלימודים חלקית בפתח תקוה בכל בתי הספר ויחלו בשעה 9:00. זאת בעקבוצת החלטת ועד ההורים העירוני להצטרף להשבתה עליה החליטה הנהגת ההורים הארצית, כמחאה על היעדר תקציבים בחינוך המיוחד ועל הפגיעה בחינוך זה. המאבק הוא נגד מה שמכונה 'רפורמת החינוך המיוחד'. במסגרת המאבק יושבתו בשישי הקרוב הלימודים בכל הכיתות, מיסודי ועד תיכון, למשך שעה אחת והלימודים יחלו בשעה 9:00 בבוקר.
בסוף שבוע האחרון פרסמה הנהגת ההורים הארצית הודעה להורים תחת הכותרת 'כולנו מיוחדים- כולנו שובתים', ובה ציינה  שבמסגרת תקציב המדינה 2019 נכשלו משרדי החינוך והאוצר כשלא נערכו ולא תקצבו את החינוך המיוחד. עוד הם ציינו שהכישלון נובע בעיקר מהערכה שגויה של מספר תלמידי החינוך המיוחד. בנוסף הם מציינים שמשרד החינוך נכשל במתן הכשרה מסודרת לצוותי החינוך שאמורים לשלב בכיתתם תלמידי חינוך מיוחד והמשמעות היא חוסר יכולת לקלוט את הילדים המשולבים בכיתות הרגילות ופגיעה בתלמידי הכיתה ובצוות הפדגוגי. בוועד הארצי ציינו שהעדר התקציב הוביל את משרד החינוך לפגיעה במימון בית הספר של החגים ונלקחו ממנו 160 מיליון שקלים, וגם זה לא מספיק כדי לככסות את החוסר בסך 460 מיליון שקלים שנדרשים ליישום הרפורמה. "

חשוב להדגיש שהפגיעה היא לא רק בבתי ספר לחינוך מיוחד, הפגיעה היא בכל מערך השילוב בכל מערכת החינוך", כתבה יו"ר וועד ההורים העירוני אנה נבות בהודעה שפרסמה להורי פתח תקווה, "כל הארץ שובתת וגם ילדי פתח תקווה תומכים במאבק החשוב הזה, שכן הפגיעה הצפויה בילדינו תהיה אנושה". נבות הדגישה שילדי החינוך המיוחד והגנים לא ישבתו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר