צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מחדל: ילדה בכיתה א' לא הגיעה לצהרון והסתובבה ברחוב במשך כשעה

יום הלימודים ביד לבנים מסתיים ב-12:45 שזו גם שעת תחילת הצהרון. הילדה הלכה לביתה, ומשהבינה שאין אף אחד בבית חזרה לצהרון, בערך בשעה 14:00. האב: "משום מה התקשרו אלינו רק כשהיא חזרה". בעקבות המחדל שונו הנהלים

פורסם בתאריך: 9.9.19 16:23

ילדה בכיתה א' יצאה אתמול (ראשון) מבית הספר והלכה לביתה במקום להגיע לצהרון. ההורים כועסים על כך שאף אחד לא שם לב לכך, ואת ההודעה הראשונה קיבלו רק אחרי כשעה, כאשר הילדה כבר הגיע לצהרון.

ההורים של ל', תלמידת כיתה א' בבית הספר יד לבנים, מספרים שבתם אשר נמצאת בצהרון של חברת טומשין, עזבה את שטח בית הספר בתום יום הלימודים והלכה לביתה. כאשר הבינה שאין אף אחד בבית, חזרה לצהרון. לטענתם ההורים, רק כאשר הילדה חזרה לקראת השעה 14:00 יצרו איתם קשר, בעוד יום הלימודים מסתיים בשעה 12:45, שזו גם שעת תחילת הצהרון. "אתמול בשעה 14:00, אשתי מקבלת טלפון מאחראית הצהרון ביד לבנים שמספרת לה שקרה מקרה חמור ושהבת שלנו יצאה משטח בית הספר והלכה את כל הדרך הביתה", מספר אביה של הילדה. "כשהיא הגיעה הביתה וראתה שהדלת נעולה היא חזרה לבית הספר. צריך להבין שמדובר במרחק של כקילומטר ובדרך יש אתרי בנייה וכביש ראשי. הם התקשרו אלינו רק בשעה 14:00 אחרי שהיא חזרה בחזרה. שניסינו להבין איך לא שמו לב שהיא לא נמצאת, האחראית אמרה שהיא שמה לב שהיא לא הגיעה לצהרון ובקשה מהסייעת לחפש אותה בבית הספר. מסתבר שהסייעת לא מצאה אותה ואז הם התחילו להגיש ארוחת צהריים ולקראת סוף הארוחה הילדה חזרה. הם לא חשבו לעצור ולבדוק איפה היא או ליצור איתנו קשר".  האב הכועס מדגיש: "צריך להבין שמדובר בילדה בכיתה א' שלא מכירה את שטח בית הספר. אני לתומי חשבתי שנשות הצהרון מקבלות את הילדים מהמורה בסוף היום, אך מסתבר שטעיתי".
לטענת האב, הוא יצר קשר גם עם מנהל בית הספר שלטענתו, הסביר לו שמרגע סיום הלימודים, האחריות עוברת לצהרון. "לאורך כל השיחה, מנהל בית הספר חזר ואמר שהאחריות שלהם נגמרת בסוף היום וזה עובר לצהרון ואין לו מה לעשות. אני ניסיתי להסביר לו שאני לא מחפש אשמים, אלא פתרונות. השיחה התקיימה ברוגע, לא צעקתי ולא התלהמתי ועדיין למנהל היה חשוב להדגיש שזה לא באחריותם. בצהרון הבטיחו לי שרכזת הצהרון תיקח את הילדה יד ויד. אבל זה פתרון פרטי עבורי והשאלה מה קורה עם שאר הילדים. הרי מחר מחרתיים זה יכול להיות כל ילד אחר". יצוין כי בבית הספר שלוש כיתות בשכבת א' ולצהרון מגיעים כ-30 ילדים.

מטומשין נמסר: "מתחילת השנה על פי הנחיית ההנהלה, הצוות שלנו אסף את הילדים מהכיתות רק בסוף יום הלימודים אחרי שהילדים מתפזרים לחצר, דבר אשר הקשה על איסוף מסודר. לבקשתנו, קיבלנו אישור לאסוף את הילדים לצהרון מספר דקות לפני סיום יום הלימודים וכך יוכלו הילדים להגיע לכיתות הצהרון בביטחה ולפני המולת היציאה הביתה".

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "מבדיקה מקיפה שנערכה בנושא עולה כי רכזת הצהרון, הנמצאת באחריות הצהרון, לא ערכה בדיקת שמות בזמן שהייתה צריכה ולא הבחינה בחסרונה של התלמידה. בעקבות המקרה, שוחח מנהל בית הספר עם הורי התלמידה והאחראים מטעם צהרון טומשין וחודדו הנהלים באדיקות. הובהר כי איסוף התלמידים יתבצע מהכיתות לפני הצלצול וריכוזם יחד, תוך בדיקה שמית. במקביל הוצע למנהלי הצהרון ליצור סימן זיהוי בקרב הילדים כך ששומר בית הספר יוכל להבחין בצאתם ולאפיין את סיבת היציאה. בנוסף, מיקום כיתות הצהרון שונה לכיתות האם – כך שיהיה קל לזהות מקרים מעין אלו בזמן אמת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אמא

    זה גם קרה בשנה שעברה, עם אותו צהרון ובאותו ג'ינס.
    לאחר תלונות לאגף החינוך, לא נעשה שום דבר בעניין.

  2. אזרח

    עם כל האמת רק מראה כמה בטוח זה להסתובב ברחובות ישראל.. לפחות ברובם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר