שוק פתח תקוה צילום זאב שטרן
שוק פתח תקוה צילום זאב שטרן

בשוק בטוחים לקראת ראש השנה: "מי שסחורה טובה חשובה לו, בא אלינו"

כשבוע לפני החג יצאנו לבדוק מה המצב בשוק העירוני ובמרכז העיר. "בטריות אין על השוק והסופרים לא יכולים להגיע לרמה שלנו", אומר רפי פריינטה, יו"ר ועד סוחרי השוק

פורסם בתאריך: 23.9.19 16:25

השוק העירוני בפתח תקווה נערך לתקופה עמוסה במיוחד, שמתחילה כבר בימי רביעי וחמישי השבוע ולהימשך כל השבוע הבא. יו"ר ועד סוחרי השוק, רפי פריינטה, מציין: "אני מאמין שלקראת רביעי חמישי תחל יותר תנועה, שקשורה גם בשבת וגם בחג. מי שקונה עכשיו מוצרים לחג אז זה קודם כל דגים ובשר, כי את זה אפשר להקפיא. הרבה גם מבקשים לקנות דגים לטחינה, ובאים קליינטים שלא רואים כל השנה, בעיקר מהצד האשכנזי שטוחנים את הדג לגפילטעפיש. אני מעריך שהחל משבוע הבא יחלו הקניות של הפירות והירקות. את הירקות קונים בערך ארבעה ימים לפני, כי זה כבר סוף העונה, ולכן העמידות שלהם יותר נמוכה ואי אפשר לקנות שבועיים לפני פירות וירקות. תמרים רק עכשיו מתחילים לראות, גם רימונים זו רק ההתחלה, ואפילו אני חיפשתי השבוע רימונים ורק שלוש בסטות בשוק מכרו רימונים".
"בשוק יש בשר במגוון של מחירים, יש בשר שמגיע מפולין, מארגנטינה ומארצות הברית", אומר פריינטה. "יש תחרות קשה מאוד, והיום הסחורה בשוק היא טובה מאוד. היום מי שסחורה טובה חשובה לו, בא אלינו. בחלק מהסופרים מוכרים מוצר אחד במחיר נמוך ומנגד מוכרים את השאר ביקר. אצלנו המחירים יותר טובים. יש לנו דוכן שמביא ענבים מיוחדים, הכי טובים שיש, ב-8.90 שקל לקילו, ובסופרים המחירים הם לפעמים אפילו 14 שקל לקילו. בטריות אין על השוק והסופרים לא יכולים להגיע לרמה שלנו. נכון שיש להם חניה ומזגן, אבל אין מה לעשות, ומי שרוצה יכול למצוא אצלנו גם חניה במחיר נמוך מאוד".
פריינטה מוסיף כי השוק הוא לא רק פירות, ירקות ובשר: "כל חנויות התבלינים עובדות חזק מאוד, יש כאלו שמכינים את התבלינים בעצמם. מעבר לכך, יש לנו גם מאפיות שעובדות טוב מאוד, ויש שתי מאפיות שפועלות אחת לצד השנייה. גם הפיצוחים הם ידועים מאוד, ונחשבים אולי לטובים ביותר בארץ".

רחוב חובבי ציון צילום זאב שטרן

ומה קורה לא רחוק משם, בחנויות מרכז העיר? תלוי את מי שואלים. רפי זוכאים ממרכז העיר פחות אופטימי: "אנחנו לא מרגישים תנועה מיוחדת לקראת החגים, להיפך המצב במרכז העיר רק הולך ומדרדר", אומר רפאל זוכאים, מי שהיה בעבר יו"ר וועד הסוחרים והיום פעיל בתחום העסקים בעיר. "אנחנו לא רואים את תושבי העיר מגיעים לקנות במרכז העיר והתושבים מעדיפים ללכת לקניונים לקנות בגדים ומתנות. יש שם חנייה מסודרת, נקי ומסודר, לעומת המרכז שהוא הרבה פחות מזמין, הוא לא אסתטי, הוא לא אטרקטיבי, יש בעיה קשה של חנייה שנתפסת על ידי בעלי העסקים ומישהו חייב להרים את הכפפה ולעשות שינוי, לעשות שינוי טוטאלי למקום, כי המצב רק הולך ומחמיר".

לזוכאים יש ביקורת גם על בעלי העסקים במרכז העיר: "לצערי, גם בעלי העסקים לא מתגייסים לשינוי המצב ומבחינת מבצעים לקראת החג, אין משהו מיוחד, מאחר ומאשרים לבעלי העסקים להוציא סטנדים של בגדים לאורך כל השנה, אז אין לנו שום מבצעים להציע לקראת החגים וזה לא אטרקטיבי".

הוא מבקש לפרגן לראש העירייה, רמי גרינברג, שהחליט השנה להעביר את שוק ארבעת המינים מחניית העירייה. "זו החלטה מבורכת", אומר זוכאים,  קודם כל מתפנים מקומות החנייה שכל כך חשובים בעיר ואולי בעקבות הפיזור החדש, תהיה קצת יותר תנועה בעיר".

להבדיל מזוכאים שפחות מרגיש את אווירת החגים, אצל אייל בבג'ני, בעל חנות הומי לשטיחים ולעיצוב הבית, מרחוב חיים עוזר כבר מרגישים תנועה ערה. "לקראת החגים יש איזה תנועה ערה של אנשים, אנשים יותר מסתובבים, יותר מגיעים ומתחדשים ולשמחתי בחגים אנחנו מרגישים עליה במכירות, גם פיזית בחנות וגם באתר שלנו. בקניונים ניתן למצוא בעיקר חנויות של בגדים ומתנות, וחנויות כמו שלנו נמצאות רק בתוך העיר עצמה ולכן החג זו תקופה טובה שלנו. לקראת החגים, יש לנו מבצעים טובים על שטיחים ו-וילונות, מוצרי טקסיל לבית ועוד. לאורך השנים ובעבודה קשה יצרנו לעצמו מוניטין טוב ובחגים אנחנו מרגישים את זה היטב ומגיעים אלינו מכל הארץ. החגים עושים לנו בעלי העסקים והלקוחות רק טוב".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר