גן ילדים לגן המצולם אין קשר לכתבה צילום אייל טואג

דרישה להטיל סנקציות אישיות על גרינברג בגלל אי שיבוץ ילדי עובדים זרים

כ-60 ילדים לא שובצו עד עתה. העירייה: "הסיבות לאי שיבוץ הן אי רישום בזמן או שנמצאו בעיות במסמכי הרישום ובאיתור מקום מגוריהם של הפונים"

פורסם בתאריך: 24.9.19 09:00

כ-60 ילדי עובדים זרים ומבקשי מקלט עדיין לא שובצו בגני הילדים בעיר, למרות שבית המשפט הורה בחודש יולי לעירייה לעשות זאת, לאחר שהוריהם הציגו מסמכים שהם מתגוררים בפתח תקווה. בחמישי האחרון הגישו עורך הדין הרן רייכמן מהקליניקה למשפט ומדיניות חינוך ועו"ד טל חסין מהאגודה לזכויות האזרח עתירה לבית המשפט המחוזי מרכז לבקשה דחופה לפי פקודת ביזיון בית המשפט. בעתירה הם כותבים שהם נאלצים לפנות לבית המשפט על מנת שהוא יפעיל את סמכותו ויאכוף על עיריית פתח תקווה באופן אישי את ביצוע פסק הדין מחודש יולי השנה, וישבץ כ-63 ילדי מבקשי מקלט וזרים המתגוררים בפתח תקווה. העתירה היא נגד העירייה, ראש העירייה רמי גרינברג, מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך חיה שיטאי, שר החינוך רפי פרץ ומשרד החינוך.
עוד מצוין, שהבקשה מוגשת לאחר ניסיונות רבים לגרום לעירייה ולראש העירייה לפעול בהתאם להוראות הדין ולאחר ניסיונות רבים שלא צלחו בכתב ובעל פה לפנות לעירייה. בעתירה נכתב: "המבזים, נאמנים להתנהלותם הגזענית ארוכת השנים ורבת הפנים כלפי אוכלוסיית מבקשי המקלט בפתח תקווה, ממשיכים בשלהם, ומשיקולים זרים ופסולים מסרבים לשבץ את ילדי מבקשי המקלט למוסדות חינוך החובה בעיר, במטרה לגרום למשפחותיהם להתייאש ולעזוב אותה".
עוד נכתב שלאור הפגיעה העמוקה בזכויותיהם ובטובתם של הילדים וההורים והתנהלות הפסולה של העירייה, הם סבורים שיש להטיל על העירייה וראש העיר באופן אישי סנקציות כבדות משקל, הן במטרה לאכוף את הדין והן על מנת להרתיע אותם ורשויות נוספות מהתנהגות דומה בעתיד. "בכלל זה מתבקש בית המשפט הנכבד להטיל קנסות על העירייה ועל ראש העירייה באופן אישי. ככל שאף קנסות אלו לא יסייעו והילדים יוותרו ללא כל מסגרת חינוכית, סבורים העותרים כי יש מקום אף להוציא צו מאסר כנגד ראש העירייה וזאת בהתאם להוראות הפקודה".
עוד מצוין בבקשה, שמשיחות של עורכי הדין עם פקידי העירייה והיועצת המשפטית עולה כי ראש העירייה בחן בעצמו כל בקשה ובקשה לרישום של ילדי מבקשי המקלט למוסדות החינוך בעיר ואף נטל לעצמו את הסמכות להכריע בהן. "מדיניותה הגזענית של העירייה, אם כן, הוכתבה על ידי המועמד בראשה. התנהלותו והנחיותיו הם שהביאו להפרת הוראותיו של פסק הדין. בנסיבות אלה, ראוי כי יוטלו עליו סנקציות פרסונליות לצד הסנקציות שיש להטיל על הרשות המקומית עצמה". לאור כך, מבקשים עורכי הדין לקיים דיון דחוף בנושא.

מלשכת דובר עיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "עיריית פ"ת מכבדת את פסה"ד ופועלת לפיו. עד כה שובצו עשרות ילדים במסגרות העירייה השונות ואילו השאר אינם שובצו בגלל שלא נרשמו בזמן או שנמצאו בעיות במסמכי הרישום ובאיתור מקום מגוריהם. נציין כי ב"כ העותרים העביר מספר רשימות שונות ולא מדוייקות – מה שגרם לסרבול והארכת הליך הבדיקה עוד יותר. ככל שיומצאו מסמכים תקינים ומקום המגורים יאומת, העירייה תפעל לשיבוץ הפונה בהתאם להנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך".

ממחוז תל אביב של משרד החינוך נמסר בתגובה "כי ההליך המשפטי טרם הסתיים. אנו מצפים מעיריית פתח תקוה לנהוג בהתאם לדין".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר