אם המושבות צילום: זאב שטרן
אם המושבות צילום: זאב שטרן

אם המושבות: מיזם חדש של פורום ועדי הבתים

התוקף החוקי של ועד השכונה הסתיים וחברי פורום ועדי הבתים החליטו למלא את הואקום. היוזמים מספרים על חיסכון כספי לתושבים, העירייה: "שוקלים חלוקה לרובעים"

פורסם בתאריך: 21.5.17 21:41

קבוצת תושבים בשכונת אם המושבות החדשה והותיקה הקימו לאחרונה את "מועצת שכונת אם המושבות רבתי", שמטרתה לפעול לטובת תושבי השכונה.
המועצה היא המשך לפורום ועדי בתים שהוקם לפני כשנתיים, שבו חברים ועדי הבתים של הבניינים בשכונה, והוא כולל, לפי מסמך רשמי שיצא בין היתר גם לראש העירייה, 109 חברים. לפני כשבועיים הוחלט על הקמת המועצה, שנבחרה מתוך אותו פורום והיא כוללת כרגע שבעה חברים שמטרתם לקדם את הפעילות בשכונה מול העירייה. במסמך רשמי שכתבו חברי המועצה נכתב: "פורום ועדי הבתים באם המושבות מבקש לקחת אחריות חברתית ולהקים את מועצת השכונה שתחליף את המודל הישן של ועד השכונה. מועצת השכונה באה למלא צורך של ידע וגיבוש רכישות מרוכז שישפיע על התקציב של הבניין ומכאן על תשלום מיסי הועד הגבוהים. ההנהלת המועצה תפעל מידית להקים עמותה רשומה כבסיס משפטי למועצה".
"לנהל את השכונה בצורה שונה"
באם המושבות, כמו בשכונות רבות בעיר, אין ועד שכונה מוסדר. הבחירות האחרונות לועד השכונה התקיימו בשנת 2011 עם תוקף לארבע שנים. כיום, תוקפו של הועד הסתיים ונוצר וואקום סביב יצוג התושבים מול העירייה.
אחד מיוזמי המהלך הוא שלום גולן, תושב השכונה, שמסביר את ההיבט הכלכלי מאחורי המהלך. "המטרה היא לנסות לראות איך אפשר לעזור אחד לשני להתמודד עם הוצאות התחזוקה. לאט לאט כל אחד הוסיף אינפורמציה לפורום וחסכנו המון כסף לדיירים ולועדים".
עם זאת, לא ברור איך תפעל המועצה ביום בו יקום ועד רשמי חדש, והאם העירייה בכלל תכיר בהם. "אני לא באתי להגיד שהועד הקודם לא פעל, וכל הועדים ששירתו בהתנדבות עשו ועושים עבודה טובה, אבל אני חושב שהדרך הנכונה לפעול לטובת השכונה היא לשים כמה שיותר אנשים, ומי יותר טוב מאשר ועדי בתים שאכפת להם", מוסיף גולן, "אני קורא לכל חברי הועדים הקודמים לבוא ולהצטרף ולתרום מעצמם. אנו מאמינים שעשינו משהו חדשני שלא קיים בארץ. זה לא פשוט לקחת שכונה ולארגן קבוצה גדולה של ועדי בתים כדי ליצור מועצה כזאת".
"העירייה לא רוצה שיהיה ועד"
לא כולם מאמינים שהגוף החדש יצליח לשרת את השכונה. אחד מהם הוא יאיר עופר, יו"ר ועד השכונה, שתוקפה כאמור הסתיים באופן רשמי בשנת 2015 שבקשותיו לקיים בחירות חדשות לוועד לא נענו. "הגיעה השמועה לאוזניי על הקמת המועצה", אומר עופרי, "לדעתי זה מועד לכישלון. במערכת מסודרת לא מגיעים למצב שנגמר לוועד התוקף. כרגע אין ועד כי העירייה לא רוצה שיהיה ועד. מאז שברוורמן נבחר הוא לא רוצה ועדי שכונות. הוא רואה בנו כאיום. אני מברך על כל פעילות של תושבים, בין אם זה כיחידים ובין אם זו קבוצה. לדעתי נושא העבודה מול הספקים זה לא מה שמעניין את האנשים. מה שאנשים צריכים זה מישהו שייצג אותם מול העירייה".
"בעיני זה מהלך סתמי", אומר פעיל נוסף בשכונה, "העירייה לא תכיר בהם ואין שיתוף פעולה עירוני עם ועד נבחר ולא עם ועד שלא נבחר. זה לא משנה איך הם יציגו את עצמם, העירייה פשוט לא תשתף איתם פעולה".
תגובת העירייה: "לאור גידול משמעותי במספר התושבים וריבוי השכונות, שוקלת עיריית פתח תקוה, חלוקת העיר לרובעים, כפי שקיים בערים גדולות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ג'י פי נכסים - יעוץ, שיווק ותיווך באם המושבות

    רוצים לגור באם המושבות? מחפשים לקנות דירה באזור?
    לוח דירות למכירה באם המושבות באתר חדש: https://www.gprealty.co.il

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר