וונדליזם בשכונת נווה גן צילום באדיבות התושבים
וונדליזם בשכונת נווה גן צילום באדיבות התושבים

אבנים על המתקנים: תושבים תיעדו ואנדליזם בפארק בנווה גן. צפו בסרטון

תושבים תיעדו זריקת אבנים וגרימת נזק למתקנים. אחד התושבים על ההצעה לכבות את האור בפארק הדרומי: "להזכירם, כשהיה חשוך, היה מקרה שאדם הטיל את צרכיו בתוך המגלשה"

פורסם בתאריך: 23.10.19 12:59

תושבים בשכונת נווה גן, מתלוננים שבני נוער מגיעים לפארק הדרומי, שם הוקם לפני מספר חודשים גן שעשועים חדש והורסים אותו. התושבים תיעדו בני נוער זורקים אבנים על המתקנים, עולים על מתקנים במספר גדול בהרבה מהמותר של ילדים, ומספרים שהדברים חוזרים על עצמם. הם מתלוננים גם על רעש בשעות מאוחרות של הלילה.

צפו בנער משליך אבנים על אחד המתקנים בפארק הדרומי בנווה גן:

אחד התושבים העלה סרטון ובו רואים את בני הנוער משתוללים בגינה, יושבים על הקרסולה ומסתובבים בחוזקה וכן את אחד הילדים, ככל הנראה זורק אבנים. לטענת התושבים מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה מידי ערב ומחמירה בעיקר בסופי שבוע ובחופשות החגים. "הם מגיעים בערבים, כשמתחיל להחשיך ומתחילים להשתולל ולטפס ועלות על המתקנים", אומרת תושבת השכונה. "לצערי, בחופשים זה מחמיר ובבוקר אנחנו רואים את התוצאות – לכלוך, נדנדות שבורות, ומה לא". לטענת התושבים הם הציעו לכבות את האור החל מהשעה 22:00 בלילה, אבל נאמר להם שזה לא אפשרי ואחד התושבים אף כתב בדף הפייסבוק נווה גן שלנו: 'להזכירם, כשהיה חשוך, היה מקרה שאדם הטיל את צרכיו בתוך המגלשה, כך שעדיף שהמקום יהיה מואר'.

"אמרו לנו שעל פי חוק, אסור לכבות את האור", מסביר אחד התושבים, "אני יודע שיש שכונות שכן מכבים את האור וסוגרים את הגינה ולא מבין למה פה זה לא אפשרי". לטענת התושבים, בעיה דומה ניתן למצוא גם בפארק הצפוני וגם במקרה שלהם יש ואנדליזם ורעש בלתי נסבל. "לא פעם אנחנו מזמינים ניידת, הם מגיעים למקום, הילדים מבטיחים להתנהג יפה ואחרי שהניידת נוסעת הם חוזרים. צריך לפגוע להורים בכיס ולתת קנסות, רק כך דברים יטופלו" אומר אחד התושבים. תושבת אחרת מסכמת: "העצוב הוא, שאנחנו מגיעים עם הילדים אחר הצהריים לגינה או בבוקר לפני שהולכים לגן ונתקלים בגן הרוס. לא פעם אני מפחדת שהילדה תעלה למתקן, שערב קודם טיפסו עליו 20 ילדים, שהוא שרוט ולא פעם שבור. הנחמה היא שאנחנו נכנסים לתקופת החורף, אז יהיה לנו קצת שקט, אבל זה עד האביב הבא".
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "העירייה התקינה מערך מצלמות ברמה הטכנולוגית הגבוהה ביותר באתרים שונים בעיר ובתוכם הפארק הגדול ובחלק מהגנים הציבוריים במטרה לאפשר התערבות ולתת מענה מיידי לכל אירוע חריג. באופן שגרתי מתבצעים סיורים יזומים בכל רחבי העיר, כולל בגינה המדוברת, בתאום עם מחלקת שיטור עירוני, וחשוב לציין כי לאורך כל השנה מתקיימת פעילות חינוכית בשטח באמצעות מדריכי "עיר ללא אלימות". חשוב להתקשר למוקד 106 בזמן אמת על מנת לדווח על הרעש /הוונדליזם, על מנת שניתן יהיה לשלוח למקום ניידת שיטור עירוני. לצד זאת, נמשיך לפעול ביד קשה כנגד מבצעי הוונדליזם ומעשי האלימות ונתגבר את מערך הפיקוח והאבטחה באזור המדובר".

הצטרפו כאן לקבוצת הוואטסאפ של מלאבס וקבלו עדכונים חשובים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רוחה

    הגן בזה זה מיטרד לתושבים הוא גדול לאזור מגורים שיבנו עוד גן בנוה גן באזור אסירי ציון שירד העומס אפשר לגדר ולשים שלטים כמו בערים אחרות שעות פעליות לכבות את האורות ולמצוא פתרון לרעש בבתים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר