משקפיים, אילוסטרציה
משקפיים, אילוסטרציה

חשבתם לקנות משקפיים באינטרנט? תחשבו פעמיים

פורסם בתאריך: 21.8.17 16:06

מצוידים במרשם וקצת סבלנות, צרכנים יכולים לחסוך מאות שקלים וקצת זמן – על ידי רכישת משקפיים באינטרנט. עבור רוב האנשים, החששות העיקריים בקנייה און-ליין הם קוסמטיים, אבל גורם חשוב שלעתים נשכח הוא האיכות והבטיחות של העדשות. חוקרים מצאו כי כמעט מחצית ממרשמי המשקפיים שלקוחות קנו באינטרנט או שהכילו את המרשם הלא נכון או לא עמדו בסטנדרטים לבדיקת פגיעה וניפוץ (*בדיקה עם סטנדרט בינלאומי לעמידות העדשה לפגיעה פיזית במטרה למנוע ניפוץ של העדשה ישר לתוך העין), כלומר, העדשות הן בסכנת ניפוץ גדולה יותר. החוקרים הזמינו 200 זוגות משקפיים מעשרת המוכרים המקוונים הפופולאריים ביותר, כ- 154 זוגות התקבלו.
במקרים מסוימים, במקום עדשת מולטיפוקל (עדשה לכל המרחקים) התקבלו עדשות לקריאה או למרחק בלבד, דבר בלתי מתקבל על הדעת, לפי פרופסור קרל סיטק, מרצה בכיר באוניברסיטת פסיפיק לאופטומטריה ואחד מראשי המחקר. תוספות לעדשה כגון ציפוי נגד השתקפות (*אנטי רפלקס) או נוספו באופן שגוי או הוחסרו לגמרי, בכמעט רבע מהמשקפיים, עדשה אחת לפחות נכשלה בבדיקת פגיעה וניפוץ, שכבר הזכרנו שהיא בדיקת סטנדרט ותו תקן בינלאומי לעדשות ראיה.
"עדשה עשויה להיות עם מרשם שגוי, ואם אין לנו דרך לאמת את המרשם אנחנו אולי לא נדע כלל שיש טעות", אמר פרופסור סיטק, שלא ממליץ לקנות משקפיים באינטרנט, אנשים בדרך כלל לא הולכים לרופא עיניים כדי לאמת את המרשם שהזמינו במשקפיים, אבל גם אם כן, הרופא לא יכול לזהות עדשות שלא עברו את מבדק הפגיעה והניפוץ והן אינן בעלות תו תקן.
בכל זאת, רכישות באינטרנט גדלות, בעיקר בגלל המחיר הנמוך שבהן הן נמכרות באתרים השונים.
לדברי מועצת הראייה, קבוצת הסחר לתעשייה האופטית, 1.9 מיליון זוגות נקנו באינטרנט ב-2010, כ-2.8 אחוזים מכלל 66.8 מיליון הזוגות שנקנו בארצות הברית באותה שנה, וההיקף רק גדל.
מרכיבי המשקפיים טוענים שזה נפלא לקנות משקפיים בזול, או לקנות חמישה זוגות במחיר של אחד, כמו כן חלק מהאתרים מציעים אביזרים וירטואליים בשביל נוחות הקנייה, פשוט להעלות תמונה של עצמך ולהרכיב את המסגרות שאתה אוהב.
אם תחליט בכל זאת לנסות את מזלך באינטרנט, פרופסור סיטק ממליץ לאמת את המרשם ולהתאים את המסגרת לאחר שקיבלת את המשקפיים, וכן חשוב לבדוק את האחריות של החברה ומדיניות ההחזרה של המוכרים השונים.
לבסוף, "אף פעם לא מזמינים משקפי ילדים באינטרנט" , לדברי פרופסור סיטק, המחקר מצא כי אחד מכל ארבעה זוגות של משקפי ילדים נכשלו בבדיקת פגיעה וניפוץ, דבר מסוכן פי כמה עקב הסיכוי הגבוה של ילדים להתרוצץ ולשבור משקפיים.
כמו כן 1 מכל 4 זוגות של משקפי שמש לילדים נכשל בבדיקת פגיעה וניפוץ, כך עולה ממחקר קטן שפורסם בשנה שעברה בכתב העת – אופטומטריה, המחקר הראה גם כי כמעט מחצית מהמשקפיים שהשתתפו בסקר לא הגיעו עם המרשם הנכון או היו עם עדשות שלא בעלות תו תקן."
המאמר פורסם בעיתון שיקגו טריביון.
המאמר ניתן כשירות לציבור ע"י אופטיקה אדלשטיין חיים עוזר 12 פ"ת טלפון 039309106

# תוכן שיווקי

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מצטער לאכזב אבל עדיין המחירים המופקעים שלוקחים בארץ והתחקיר המוזמן מטעם והמגמתי.לא משרף את המציאות ממה שאני מכיר. גם מניסיון אישי. מספר פעמים משקפי ראיה נבדקו ונמצאו מתאימים למרשם ע"י אופטמטריסט במחלקת עיניים באחד מבתי החולים

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר