עומר עטר יחד עם ד"ר מאיר מי-זהב (מימין) וד"ר פטריק שטפלר. קרדיט לצילום: דוברות מרכז שניידר

הילד שלכם סובל מבעיות נשימה? כדאי לכם לקרוא על הניתוח החדשני שעבר עומר הפעוט בשניידר

עומר עטר בן השלוש וחצי סבל מדלקות ריאה חוזרות ונשנות ומבעיה רפואית בדרכי הנשימה והעיכול. בעזרת צוות רופאים מבוסטון בוצע לראשונה ניתוח חדשני בארץ. ועומר? שמחים לבשר לכם שהוא מתאושש ובקרוב יחזור לגן

פורסם בתאריך: 5.11.19 08:30

ניתוח חדשני בדרכי הנשימה בוצע לאחרונה במרכז שניידר לרפואת ילדים. המנותח הוא עומר עטר בן השלוש וחצי מתל אביב. מאז שנולד סבל עומר מקשיי נשימה ודלקות ריאה חוזרות והתאשפז לעתים קרובות בבית החולים. הוא סבל ממום מולד בדרכי הנשימה והעיכול – פיסטולה בין קנה לוושט ואטרזיה של הוושט. "אחד מכל 3,000 ילדים נולד עם בעיה של אטימות הוושט ועומר אחד מהם", מסביר ד"ר פטריק שטפלר, רופא בכיר במכון הריאות. "הכוונה היא שהוושט קטועה ובמקום שהיא תעבור מהפה לקיבה, החלק העליון והחלק התחתון אינם מחוברים, כך שאוכל לא מגיע מהפה לקיבה. בנוסף, קיים במום זה חיבור בין הושט לקנה אשר מאפשר מעבר של אוכל והפרשות לקנה ולריאות, דבר שעלול לגרום למין חנק". עוד מציין ד"ר שטפלר שמצב זה דורש ניתוח לצורך חיבור הוושט וניתוק המעבר הלא תקין ("פיסטולה") בימיו הראשונים של התינוק, וכך היה גם עם עומר. "אפילו לאחר תיקון מוצלח", הוא מסביר, "נותרים מספר רב של ילדים עם בעיות במערכת הנשימה ומערכת העיכול ועל מנת לתת מענה לבעיות מורכבות מסוג זה, הוקמה לפני כשנה וחצי מרפאה ייעודית במרכז שניידר, בשם מרפאת נע"ם (נשימה-עיכול משולב) שמטפלת בילדים".
מרפאת נע"ם, הוקמה בשנת 2017, במטרה לתת מענה מקצועי כוללני לילדים ובני נוער עם בעיות בריאות מורכבות, המערבות את דרכי הנשימה ודרכי העיכול, ילדים הסובלים ממחלות כגון דלקות ריאה על רקע אספירציה, הפרעות בתנועתיות הוושט, שיתוק מיתרי קול, פיסטולה בין הקנה לוושט ועוד. הטיפול במרפאה משלב רופאים ממספר תחומים ועבודת צוות המרפאה מבוססת על גישה רב תחומית, היוצרת תיאום מרבי בין אנשי הצוות במקצועות השונים, הנותנים לילד המטופל מענה כוללני ומקיף ביום מרוכז אחד.
לפני כשנה טסו רופאים מומחים ממרפאת נע"ם (נשימה-עיכול משולב) במרכז שניידר, לבית החולים לילדים בבוסטון, כדי ללמוד מד"ר ראסל ג'נינגס על ניתוחי הטרכאופקסי (Tracheopexy) החדשניים אותם הוא מבצע על פי הגישה שפיתח, ניתוחים שנועדו לתקן את קנה הנשימה ולשפר משמעותית את מצבם של הילדים. עם צוות המומחים ממרכז שניידר נמנו: ד"ר פטריק שטפלר, רופא בכיר במכון הריאות, ד"ר עמנואל סגייה, רופאה בכירה במחלקה הכירורגית וד"ר גבי אמיר, כירורג חזה ולב בכיר.
בתחילת חודש אוקטובר 2019, הגיעו שישה אנשי צוות רפואי מבוסטון לארץ, בכדי להכשיר את מומחי שניידר לבצע את הניתוחים. במסגרת הביקור, נותח עומר בן השלוש וחצי במשותף על ידי הצוות האמריקאי והצוות הישראלי. הניתוח ארך 13 שעות רצופות, לאחר מכן הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ בשניידר, שם התאושש ולאחר שבוע שוחרר לביתו. "כל חייו, היה תלוי עומר באנטיביוטיקה והיה מתאשפז בבית חולים בתדירות גבוהה בגלל בעיות נשימה וקנה נגיש שסיכן את חייו", מסביר ד"רר שטפלר. "בשיתוף פעולה עם הרופאים מבוסטון פתחנו לו את הקנה ומאז הוא ילד חדש".

עוד מציינים בשניידר שבקרוב יחזור עומר לגן הילדים והניתוח החדשני ישפר משמעותית את חייו ואיכות חיי ילדים נוספים אשר נחסכה מהם הטיסה לבוסטון לביצוע הניתוח.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר