התכנית הסינגולרית בעין גנים צילום: בית ספר עין גנים

התכנית המיוחדת של בית ספר עין גנים: התלמידים מגיעים ללא תיקים

בית הספר מיישם השנה בשכבת ה' את עקרונות הלמידה הסינגולרית. מה זה אומר? במשך שלושה שבועות שומעים התלמידים הרצאות על תחומי חיים שונים ויוצאים לבקר במקומות וארגונים רבים, בהמשך הם מפתחים פרויקטים לטובת הקהילה

פורסם בתאריך: 11.11.19 17:47

בית הספר עין גנים אימץ השנה את עקרונות הלמידה הסינגולרית. התכנית מיושמת בשכבת ה'. במשך שלושה שבועות התלמידים מגיעים לבית הספר ללא תיקים ולומדים למידה אחרת. התוכנית נחלקת לשני שלבים עיקריים: בשלב הראשון מתקיים מרתון בן שלושה שבועות ובו עוברים התלמידים הרצאות בנושאים שונים על ידי מתנדבים והורי בית הספר אשר חושפים את הילדים לידע שלהם, תחביבים או מומחיות. כמו כן התלמידים יוצאים לסיורים מחוץ לבית הספר. השלב השני הוא  השלב המעשי.

בשבוע הראשון, הילדים שומעים הרצאות בתחומים שונים ומגוונים תחבורה ציבורית, עולם המשפט, טיס ותעופה, תרומה ונתינה, איכות הסביבה, חלל, שפות ותרגום, זכויות יוצרים, תקשורת ועוד. במהלך השבוע השני, יוצאים התלמידים ללמידה מחוץ לבית הספר למפעלים, ארגונים ומוסדות שונים, לראות את העשייה עצמה. התלמידים ביקרו במד"א, במוקד העירוני, בבית המשפט המחוזי, בארכיון העירוני, בהיכל התרבות, במפעלי נילי ועוד. השבוע השלישי הוא שבוע "יזמות" ובו התלמידים מתכנסים בקבוצות עבודה קטנות על פי בחירה ועוסקים בפיתוח המצאה היכולה לסייע בתחום אותו בחרו, או פיתוח יזמות חברתי למען הקהילה.
בהמשך, במשך שלושה חודשים נוספים, מפתחים התלמידים את הפרויקטים שלהם ובסופם מציגים אותם לקהילת בית הספר.

רוני שעשה

"במסגרת הלמידה נחשפו הילדים וגם אנחנו אנשי הצוות למגוון נושאים שלא תמיד יש לנו נגיעה אליהם בתוכניות הלימודים בבית הספר", אומרת מנהלת בית הספר, רוני שעשה, "כך גם בביקורים באתרים שאירחו אותנו. חשוב לציין שהמרצים והאתרים שביקרנו בהם עשו זאת בהתנדבות ובהתלהבות רבה. תהליכי הלמידה הנעשים בדרך לא קונבנציונאלית מאפשרים לילדים להיחשף לעולם של היום והמחר, להתנסות במיומנויות עבודה המתאימות לתפקודים הנדרשים וידרשו בעתיד. למידה זו היא למידה משמעותית, אותנטית ורלוונטית עבור כולנו ולא כסיסמה".
'בית הספר הסינגולרי' היא תוכנית פדגוגית פורצת דרך וזוכת פרס חינוך ארצי לשנת הלימודים תשע"ח אשר פועלת בהצלחה ברחבי הארץ. את התוכנית ייסד המדען ויזם החינוך ארז ליבנה על בסיס דגם אוניברסיטת הסינגולריות (Singularity University), פורום יזמות יוקרתי ובינ”ל הממוקם בבסיס מחקר של סוכנות החלל האמריקאית נאס”א, בו ייצג את מדינת ישראל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הורים מרוצים

    זה מאתגר לפרקים, אך היתרונות עולים על החסרונות. וזה מרגש לדעת שמתאפשרת לילדינו הזדמנות להיחשף לתכנית חדשנית וכ"כ יצירתית.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר