מיכל שורץ ליפה, פסיכולוגית מחוזית דן פתח תקוה. צילום הילה סנדר- חליפה, מנהלת אדמיניסטרטיבית מינהלת בריאות הנפש, דן- פ"ת
מיכל שורץ ליפה, פסיכולוגית מחוזית דן פתח תקוה. צילום הילה סנדר- חליפה, מנהלת אדמיניסטרטיבית מינהלת בריאות הנפש, דן- פ"ת

שבוע הבריאות של פתח תקוה: "בחיי הזוגיות לא ניתן לשלוח לבן הזוג אימוג'י ולצפות שהחברות תמשיך"

הערב (20:00) בדרינק פוינט תתקיים ההרצאה "כיצד מטפחים זוגיות בעידן הדיגיטלי", של הפסיכולוגית מיכל שוורץ-ליפה: "צריך לעשות שינוי מהנורמות שנוצרו בהתנהלות היום יומיות שלך למקום הזוגי"

פורסם בתאריך: 21.11.19 09:21

ההרצאה שתסגור הערב (חמישי) את שבוע הבריאות היא הרצאתה של מיכל שוורץ-ליפה, הפסיכולוגית הראשית במחוז דן-פ"ת "כשהמסכים כבים מסתכלים בעיניים: כיצד מטפחים זוגיות בעידן הדיגיטלי". "העידן הדיגיטלי תוקף אותנו מכל הכיוונים וגם זוגות שנשואים כבר 30 שנה לעיתים קל להם להתעסק עם הנייד מאשר עם בן או בת הזוג, כי זה מקום מפלט", מסבירה שורץ –ליפה. "ההרצאה מיועדת לכלל הזוגות, זוגות של 30 שנה וזוגות שרק התחילו לצאת וגם אנשים שעדיין אין להם בכלל זוגיות ורוצים זוגיות".

לפרטים והרשמה חינם ליחצו כאן

במהלך ההרצאה תסביר שוורץ-ליפה, איך מבססים זוגיות, מה הדברים שחשוב שיקרו ומהם השלבים הפסיכולוגיים שעוברים בדרך. "זוגיות היא דבר מאוד מורכב ובשנים האחרונות עם התפתחות העידן הדיגיטלי נוצרו כל מיני נורמות שנכנסו לחיים שלנו", היא אומרת למלאבס. "אנשים רגילים שהכל מאוד מהיר, זמין, נוח וזול – אבל בזוגיות צריך להשקיע. וכשאנחנו מגיעים מהעולם הדיגיטלי שבו לא פעם מתחזקים קשר על ידי כך ששולחים משפט בוואצ' או תמונה צריך להבין שבחיים הזוגיים לא ניתן לשלוח לבן הזוג אימוג'י ולצפות שהחברות תמשיך. יש מולנו בנאדם שלם ומורכב ואתה צריך לעשות שינוי מהנורמות שנוצרו בהתנהלות היום יומיות שלך למקום הזוגי".

בניגוד לאפליקציות החכמות בחיי הזוגיות לא ניתן לחסום את בן הזוג, כי אז הוא לא יישאר. "צריך לראות איך עושים זאת מהשטח, לראות מול מה אנחנו מתעמתים", היא מוסיפה. "איך אנחנו דואגים להבין אחד את השני, איך מדברים ומפתחים את השיחה, איך להיות פנויים להקשיב לבן או בת הזוג ושהדיבור יהיה משותף ויצור אינטימיות. צריך ללמוד איך סומכים על מישהו אחר ומנהלים איתו מסע ומתן בזוגיות, כי לא פעם האדם שיושב מולנו, הוא שונה ממך ולעיתים קשה לנו לקבל את זה במקום הרגשי. ואז יש משחקי כוחות. צריך ללמוד איך אני מכניס את בן הזוג לתוך המרחב הפנימי שלי ולהבין עד כמה אני חושב שהזוגיות היא הקרבה וכמה כוויתור והאם אני מוכן להתפשר. זוגיות דורשת מאמץ, הרבה חשיבה וויתורים".

רוצים לשמוע עוד? חמישי, 20:00, דרינק פוינט.

לפרטים והרשמה חינם ליחצו כאן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר