הפסיכולוגית מיכל שוורץ-ליפה
הפסיכולוגית מיכל שוורץ-ליפה

שימו את הנייד בצד: שבוע הבריאות נסגר עם הרצאתה של מיכל שוורץ-ליפה על זוגיות בעידן הדיגיטלי

תחזרו לקשר מילולי ותחדשו את האינטימיות: הפסיכולוגית מיכל שוורץ-ליפה סיפקה נקודת מבט מרתקת על האופן בו אנחנו מנהלים זוגיות בעידן בו אנחנו מפחדים להפסיד את הדבר הטוב הבא

פורסם בתאריך: 22.11.19 09:33

את אירועי שבוע הבריאות של ערי ישראל של רשת שוקן וקופת חולים כללית, סגרה אמש (חמישי) הרצאתה של הפסיכולוגית מיכל שוורץ-ליפה, הפסיכולוגית הראשית במחוז דן-פ"ת "כשהמסכים כבים ומסתכלים בעיניים: כיצד מטפים זוגיות בעידן הדיגיטלי" שהתקיימה בפאב הדרינק פוינט. במקום שהיה מלא עד אפס מקום נכחו זוגות שנשואים עשרות שנים לצד זוגות צעירים, אחד מהם הכיר באפליקציה וכעבור ארבעה חודשים נישא.

שוורץ-ליפה סקרה את העולם הדיגיטלי המלווה אותנו והסבירה כיצד הוא משפיע על היחסים עם בני הזוג. העולם הדיגיטלי מציע נוחות, אין אינטרקציה אישית, אנחנו יכולים לחסום את מי שאנחנו רוצים, הכל זמין בלחיצת כפתור, המידע זמין וכך אנחנו מפספסים את הדבר הבסיסי שנקרא קשר עין ומפגש פנים מול פנים. העולם האמיתי מחייב אותנו לצאת מגבולות ה"ביטחון" שמציעה הרשת. ביפן, הסבירה, ישנם אזרחים שיוצאים עם רובוטים כדי שלא יצטרכו לצאת מהגבולות של עצמם.

בעידן הדיגיטלי, כשהכל זול וזמין, ניתן לרכוש מוצרים שבסופו של דבר זורקים אותם גם אם הם טובים בשביל הדבר הבא. בהקבלה לזוגיות, שם צריך להשקיע כדי שהערך של הדבר הזה יעלה. דור ה-Y מחליף פריטים במהירות האור ולא מתחייב לשום דבר. הוא מפחד להפסיד את הדבר הטוב הבא – דבר שמשליך על היחסים הזוגיים שלו.

"בזוגיות צריך לשים את כל הניידים בצד", היא מסבירה. "בזוגיות צריך להתאמץ, להשקיע, שתהיה מחויבות וצריך לדעת לוותר. לפעמים זה יהיה כואב, אבל צריך לדעת לעבור ביחד כל מיני דברים, אחרת קשה להישאר ביחד. זוגות צריכים לדבר אחד עם השני, להבין אחד את השני, כי לעיתים גם שמדברים, כל צד מבין משהו אחר. כאשר לא מדברים על כל הדברים, נוצרת חומה בנינו. דיבור שהוא מובן, הוא המדרגה הראשונה לשלב הבא. לשיתוף, לאינטימיות ולקרבה. קשר שמתבסס על דיאלוג מילולי ומגע פיזי יוצר אינטימיות".

בזוגיות יש משחקי שליטה וכוח, מסבירה שוורץ-ליפה. בסוף כל בן זוג הופך להיות תמונת המראה שלנו. בהתחלה אנחנו רואים רק את הדברים היפים והמושכים ובהמשך גם את הדברים הפחות אטרקטיביים. לכן צריך ללמוד לאזן בין האני לאחר. ברגע שנכנעים למשחקי השליטה זה עלול להוביל לאיבוד הקשר.

עוד הסבירה על ההבדל בין וויתור להקרבה. הקרבה מובילה לכעס והאשמה. צריך ללמוד לוותר כיוון שוויתור זו החלטה אישית וניתן לחיות איתה בשלום. חשוב לחמיא ולא רק לבקר ולדעת להתנצל ולבקש סליחה. "זה אומר שאני מכיר בזה שאני לא מושלם, פוגע או מכאיב ומאוד חשוב גם לסלוח מכל הלב, לעבור הלאה מבלי לכעוס ולרצות לנקום וכמובן לתת אמון", היא אומרת.

לבסוף סיכמה – זוגיות לא מתקיימת בעולם ווירטואלי, חייבים לדבר, לשתף וליצור אינטימיות בין אישית ומינית. צריך לפרגן אחד לשני, לשים את הביקורת בצד ואם יש משהו טוב, להגיד אותו בקול. לצאת מהשגרה ולא לשכוח את ההומור.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר