קווי השבת של תל אביב. צילום מוטי מילרוד

חשיפה: מערך מוניות השרות בפתח תקוה יורחב בשבת, נבחנת אפשרות להצטרף למיזם החדש

בעקבות פניית חבר המועצה גנאדי בורשבסקי שקרא לעירייה להצטרף למיזם "נעים בסופ"ש", והשיח ברשת, מבהירים בעירייה כי האפשרות נבחנת על ידי רמי גרינברג בימים אלה. בנוסף נחשף לראשונה שמערך מוניות השרות הפועל בעיר בשבת יורחב

פורסם בתאריך: 30.11.19 20:47

האם פתח תקוה תצטרף למיזם התחבורה הציבורית בשבת, נעים בסופ"ש? בעקבות פנייה של חבר המועצה גנאדי בורשבסקי והשיח ברשת על הנושא, פרסמה העירייה הערב את ההודעה הבאה, המעידה כי האפשרות הזו נבחנת על ידי ראש העירייה, רמי גרינברג.

כזכור בסוף השבוע עלה באתר מלאבס משאל בין התושבים עם השאלה האם אתם בעד או נגד הצטרפות של פתח תקוה למיזם התחבורה הציבורית בשבת.

כנסו כאן להצביע במשאל שייסגר בקרוב

בורשבסקי פנה לראש העיר רמי גרינברג בדרישה שפתח תקווה תצטרף למיזם התחבורה הציבורית בשבת, מיזם שהצטרפו אליו כבר מספר ערים באזור המרכז. כזכור, לאחרונה ציין גרינברג כי הוא שוקל את ההצטרפות. בפניה של בורשבסקי, הוא מבקש כי הצעתו תעלה לדיון במועצת העיר. "כידוע לך בעיר פתח תקווה מתגוררים למעלה מרבע מיליון תושבים, אשר חלק ניכר מהם צורך פעילות תרבות בילוי ופנאי גם בסופי שבוע", ציין בורשבסקי, "בתוך אוכלוסייה זאת יש את בני הנוער והצעירים, אשר אינם בעלי רישיון נהיגה וחלקם מסתייעים בתחבורה ציבורית במהלך כל השבוע. יתרה מכך, צעירים רבים, בסיום הבילוי, אוחזים בהגה או בכידון, תחת השפעה של אלכוהול. משמעות היעדרה של התחבורה הציבורית הינה ריתוקם לבית של קהלים (צעירים, מבוגרים ותושבים נטולי רכב פרטי), במהלך סוף השבוע, ולחלופין גרימת הוצאה כספית גבוהה למשפחות או סיכונם בשל שימוש בכלי תחבורה אחרים".

גנאדי בורושבסקי צילום יח"צ

גנאדי בורשבסקי צילום יח"צ

עוד ציין בורשבסקי: "אנו עדים ליוזמה מבורכת אליה הצטרפו הערים תל אביב, רמת גן, קריית אונו, גבעתיים ורמת השרון, במסגרתה מפעילות ערים אלו כשישה קווי תחבורה ציבורית העומדת לרשות תושבי ערים אלו, היכולים לנסוע בה ללא תשלום (החוק אוסר על גביית תשלום) ואשר נוסעים במסלולים קבועים ובתוך ערים אלו. להזכירך, לפני כחודש ימים אמרת כי 'אתה בוחן את הנושא', אולם עד כה לא קודם דבר בנושא חשוב זה".

בהודעת העירייה נמסר: "בהתאם למדיניות ראש העירייחה רמי גרינברג, מיזם ההיסעים בשבת נבחן בימים אלו וההחלטה שתתקבל בנושא תהיה בכפוף לביקוש המקומי הצפוי לצד העלויות שאותן תידרש הרשות לספוג. נציין כי מזה שנים, פועלות מוניות שירות בשבת בפתח תקוה ומשרד התחבורה מקדם את שדרוג מערך מוניות השירות אשר צפוי לתת מענה תחבורתי רחב אף יותר בעתיד. לכן, במסגרת מכלול השיקולים, בנוסף יבחן האם יש צורך להרחיב את המערך התחבורתי בשבת על פני זה הקיים.

רמי גרינברג. צילום זאב שטרן

רמי גרינברג. צילום זאב שטרן

"ראש העיר רמי גרינברג הוא היחיד שלראשונה מזה עשרות שנים, מיישם את האימרה 'חיה ותן לחיות'; לראשונה מזה שנים יש חלוקת תקציבים שיויונית, נכסי הציבור נמסרים על פי צרכי תושבי העיר ולא על פי אינטרסים פוליטיים. בפתח תקוה קיימים עשרות מקומות בילוי ופנאי אשר פתוחים בשבת באזורים נרחבים, תוך מתן מענה לתושבים שצורכים שירותים אלו מבלי לפגוע ברגשות הדתיים. כמו כן, בפתח תקוה מתקיימת שבת תרבות בשבת בבוקר בשלושה מוקדים שונים בעיר לרווחת התושבים ועוד פרמטרים רבים נוספים. מכאן שההחלטות הם ענייניות ומקצועיות מתוך ראייה של צרכי התושבים ולא כל שיקול אחר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מצמרררר שבעצם ילדים מגודלים מנהלים את המדינה ואת רוב הערים בארץ ובכלל המוני ילדים מגודלים התברגו להנהלות של חברות גדולות שישפיעו על עתיד כולנו. זה הדבר הכי אמיתי שקורה בעידן הזה.

  2. אזרחית שמנסה לחיות כאן

    למה גרינברג מחכה? סוף סוף יוצאות ערי גוש דן מתקופת האבן והוא עדיין תקוע. לכל אזרח מגיעה תחבורה ציבורית, אף אחד לא מאלץ את החרדים לנסוע בשבת, אבל להתעלל בחילוניים ולהשבית אותם בשבתות זה בסדר. אנשים שלא יכולים להגיע לים שכמעט במרחק נגיעה, לקרובי משפחתם, נהגים ששותים ונוהגים כי אין תחבורה ציבורית. תורי ענק לכמה מוניות שירות מקרטעות שנהגיה נוסעים כמו משוגעים. גרינברג, תתעורר! אתה מפספס הזדמנות היסטורית להפוך את פ"ת לעיר נורמאלית.

  3. eliya

    רמי !!! אל תתן יד לחלולי שבת !! עד היום אף אחד לא יצא נקי מחילול שבת…השבת תובעת את עלבונה…

  4. אביטל קהלני

    נהדר ומקווה שייצא לפועל. ככה לא נצטרך לנסוע עם הרכב ביום שישי לתל אביב, למשפחה ולחפש שעות חניה. מחזיקה אצבעות שראש העיר שלי רמי גרינברג יקח החלטה אמיצה למען החילוניים בעיר פ"ת ולא יכנע ללחצים. פחות מכוניות על הכביש=פחות תאונות ופחות זיהום אויר. בהצלחה רמי גרינברג

  5. רונן

    הגיע הזמן לצאת מתקופת האבן. י שרוצה שחלך לבית כנסת ומי שרוצה ילך לים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר