עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן
עיריית פתח תקוה. צילום: זאב שטרן

2019 כמעט מסתיימת ובפתח תקוה תקציב 2020 עדיין לא הוגש לחברי המועצה

על פי פקודת העיריות, התקציב אמור להיות מוגש לאישור המועצה עד ל-1.11.2019. האופוזיציה: עדיין לא זומנה ישיבה בנושא. העירייה: ניתן להגיש עד לסוף מרץ 2020

פורסם בתאריך: 8.12.19 19:00

בניגוד לכתוב בפקודת העיריות, עיריית פתח תקווה טרם אישרה או הגישה את התקציב לשנת 2020, וזאת כאשר בעוד כשלושה שבועות כבר מתחילה שנת הכספים הבאה.
בפקודת העירייה, בנושא התקציב, נכתב: "שנת הכספים לכל העיריות תתחיל באחד בינואר של כל שנה… הגזבר יכין הצעת תקציב לעירייה, על פי הנחיות ראש העירייה, וראש העירייה יגישנה לאישור המועצה לא יאוחר מחודשיים לפני תחילתה של שנת הכספים שאליה מתייחסת ההצעה; ראש העירייה יביא את הצעת התקציב לפני ועדת הכספים קודם שיגישנה למועצה … המועצה תחל בדיון בהצעה לא יאוחר משבועיים מיום הגשתה ותאשר אותה, בשינויים או בלא שינויים, עד יום תחילתה של שנת הכספים שאליה מתייחסת ההצעה".
הבוקר שלחה סיעת הביצועיסטים מכתב לראש העירייה בו ציינו כי ישנה עבירה על פקודת העיריות: "בהתאם לקבוע בסעיף 206 לפקודת העיריות, הייתה אמורה מועצת העיר פתח תקווה לאשר את התקציב העירוני לשנת 2020 עד ולא יאוחר מיום 1/11/2019", נכתב, "חרף האמור לעיל והוראות החוק הברורות בנושא, הרי שגם כעת בחלוף 30 ימים למן המועד שקבע המחוקק טרם זומנה ישיבת מועצה לדיון בנושא התקציב. פרט להפרת החוק, מצביע הדבר על מחדל אישי בהתנהלותך, שכן בהתאם לחוק, ההנחיות להכנת התקציב מוטלות על ראש העיר ועובדה היא כי עד לרגע זה, לא זומנה ישיבה ולא הועברה לחברי מועצת העיר הצעת התקציב העירוני לשנת 2020".
עוד הוסיפו בסיעה בפנייתם לגרינברג: "לא ניתן, אגב להתעלם מן העובדה כי כבר לפני כחצי שנה אישרה הקואליציה בראשותך (ובהתנגדות האופוזיציה) את הגדלת נטל הארנונה על כיסם של תושבי העיר, אולם את חובתך בהתאם לחוק, לעניין אישור התקציב, טרם מילאת. נוכח האמור לעיל, הנך נדרש לכנס את מועצת העיר, ללא דיחוי ועד לסוף החודש לצורך קיום דיון בהצעת התקציב לשנת 2020, שכן אי ביצוע פעולה זו יפגע ישירות בשירותים אותם מקבלים התושבים וזאת נוכח הוראות החוק בנושא".
מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: "את התקציב ניתן להגיש בפועל עד לסוף חודש מרץ של השנה הבאה ולכן בישיבת המועצה הקרובה ב-31.12 יתקיים דיון על תקציב העירייה. התקציב הינו אחד מהנושאים המרכזיים והמשמעותיים שהמועצה צפויה לאשר ולכן, מן הראוי כי חברי האופוזיציה יתייחסו לנושא זה בכובד ראש ולא ינסו להגחיך עניין כה מהותי עבור תושבי העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר