ד"ר כרמית מעוז. צילום מכבי

פוגשת את המטופלים בסופר באם המושבות: פרס מיוחד לד"ר כרמית מעוז

מעוז, בתו של ד"ר מנשה רחימא המיתולוגי, נבחרה להיות אחת מ-12 רופאים שקיבלו את תואר 'הרופאה המסורה של המדינה', שמוענק במסגרת 'פרס דניאלי לרפואה עם לב', לזכרה של דניאלי זוננפלד ז"ל

פורסם בתאריך: 18.12.19 12:33

ד"ר כרמית מעוז, מומחית ברפואה פנימית במכבי שירותי בריאות בפתח תקווה, זכתה להיות אחת מתוך 12 רופאים שזכו בתואר 'הרופאה המסורה של המדינה', במסגרת 'פרס דניאלי לרפואה עם לב" לזכרה של דניאלי זוננפלד. ד"ר מעוז התבשרה בשיחה טלפונית כי בתום ספירה של קולות המצביעים היא נבחרה מתוך 5'000 רופאי משפחה ברחבי הארץ.

ד"ר מעוז היא דור שני לרופאים ומתגוררת בשכונת אם המושבות בפתח תקווה. היא נשואה לערן, רופא גסטרואנטרולוג ולהם ארבעה ילדים. "את המטופלים שלי אני מכירה אישית. אני פוגשת אותם ברחוב, במעלית, באספות הורים בבית הספר ובסופר השכונתי. זה הקסם של רפואת הקהילה", היא  מספרת. ד"ר מעוז נלדה בפתח תקוה לאב רופא, ד"ר מנשה רחימא ז"ל, שהיה רופא משפחה ידוע ומוערך שהפעיל מביתו במשך עשרות שנים מרפאה גדולה. גם במשפחתה המורחבת ישנם רופאים, ומלבד כרמית גם שני אחיה רופאים, ובנה יובל התחיל זה עתה את שנת הסטאז' שלו ברפואה. "ספגנו את זה בבית. אבא שלי מאוד אהב את המקצוע שלו וכנראה שזה דבק בנו", היא מסבירה. "אבא הדביק אותנו באהבה למקצוע הרפואה. היינו רואים את המטופלים באים והולכים בבית וזה חלק בלתי נפרד מזיכרונות הילדות שלי".
עם גיוסה לצה"ל דרשה לשרת כחובשת ועם סיום קורס החובשים שובצה להמשך הדרכה בבית הספר לחובשים בצה"ל. היא למדה רפואה באוניברסיטת תל אביב. את ההתמחות ברפואה פנימית עשתה בבית חולים שיבא במחלקה פנימית ובמשך עשור עבדה כרופאה בכירה במרכז רקאנטי בבית החולים בילינסון. לפני 13 שנה הקים בעלה ערן את מרפאת המומחים של מכבי בשכונת אם המושבות בה הם מתגוררים וכאשר הבעל נקרא למילואים במלחמת לבנון השנייה, היא מילאה את מקומו. לאחר המלחמה, הבינו שזה "עובד טוב" והיא עזבה את בית החולים לטובת משרה מלאה במרפאה. כיום הם מנהלים ביחד את המרפאה ומטפלים באלפי תושבים. עם פתיחת ההצבעה לפרס דניאלי הודיעו לה המטופלים שהם מתכוונים להצביע לה. "זה היה מרגש מאוד. זה לא מובן מאליו שהם התגייסו לטובת ההצבעה והקדישו לכך זמן. זה מוכיח שהם נותנים בי אמון ומעריכים את העבודה שלי וזה שווה הכל".

טקס הענקת "פרס דניאלי – רפואה עם לב" לשנת 2019 התקיים בבנייני האומה במעמד שרים, חברי כנסת, אישי ציבור וראשי מערכת הבריאות בישראל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר