שער מלאבס מימין למעלה: דונאלד טראמפ צילום AP בני גנץ צילום רויטרס בנימין נתניהו צילום עופר וקנין רמי גרינברג צילום זאב שטרן למטה מימין: גרטה טומברג צילום רויטרס תצוגה של ויקטוריה סיקרט צילום AP יורגן קלופ צילום AFP נטע ברזילי צילום AP

מרמי גרינברג, דרך יורגן קלופ ועד נטע ברזילי: תושבי העיר בוחרים את האירוע הכי חשוב שהיה השנה

התצוגה של ויקטוריה סיקרט, הבחירה של גרינברג, ההצלחה של ליברפול, התקיעה בשופר בכיפור, המאבק של גרטה טונברי ועוד. תושבי פתח תקוה בוחרים את האירועים הכי חשובים של השנה. ויש הפתעות

פורסם בתאריך: 31.12.19 12:22

"ראש עיר נבחר אשר מתחתן עם התפקיד מסמל עבורי התחדשות מבורכת"

צור הנדל, תלמיד כיתה י"ב בתיכון בן גוריון

צור הנדל

האירוע הכי משמעותי שהיה השנה בפתח תקוה: "אין ספק שהאירוע המרכזי של השנה בפתח תקווה היה הבחירות לראשות העיר, שהיה אמנם בסוף 2018, אבל בעצם הקדנציה שלו התחילה מעשית השנה. בבחירות נבחר ראש העיר המכהן שלנו רמי גרינברג. רמי, למיטב הבנתי והכרתי את אופי הדברים, מתאפיין בעבודה יעילה ומרשימה תוך ניצול משאבים והעמדת דברים על דיוקם. בחירות בעיניי מסמנות התחלפות, התרעננות, התחדשות ושיפור לטובה. ואכן ראש עיר נבחר, אשר מתחתן עם התפקיד, בהחלט מסמל עבורי התחדשות מבורכת הניכרת בעשיה רבה ומרובה ובניצול משאבי הציבור בתבונה. בנוסף ניתן לציין כי עושה רושם שמדובר באיש שיחה מעניין ומפתיע".
בארץ: "גם כאן, בצורה דומה, אתייחס לבחירות, אך לא באופן בנאלי וצפוי של הזכרת הבחירות השלישיות. צמד המילים "בחירות שלישיות", תסלחו לי על הביטוי, כבר יצא לי מכל החורים. אני רוצה להתייחס לבחירות הראשונות ולמפלגת זהות אשר גם הפעם לא תרוץ. מפלגה שבשל קיצוניותה ודעותיה המוסתרות ומוחבאות מאחורי המצע הכלכלי, לא הייתי מצביע לה כלל. אך המצע הכלכלי הליברטריאני מעניין במיוחד, בהתעלם מאופן יישומו, רוחו מעוררת תדהמה ברמת "הקפטיליסטיות" שבה. השוק החופשי במלוא עוזו עולה על הבמה קבל עם ועדה ומכריז הנני. מציע אלטרנטיבה מאתגרת ומעניינת במיוחד".
בעולם: "בעיניי, מחאת הנוער אל מול משבר האקלים מסמלת יופי רב. בד בבד עם עליית כוחן של הרשתות החברתיות ותחושת הניכור והבדידות אשר מציפה רבים מבני גילי בכל רחבי העולם ובהתעצמות תחושת חוסר תכלית או אמונה יציבה ורמת מעלה, שיש לפעול למען הגשמתה, קמה אישה צעירה ושמה גרטה טונברי והחליטה לצעוק בקול גדול. תחושות הסולידריות והאקטיביסטיות שקמו בבני נוער בכל העולם (ובין היתר בתנועה ענפה בישראל) היו מעוררות השראה ביופיין, הישירו בני ובנות הנוער מבט אל מול עתידם ותקעו יתד בכפר "האנחנו" החדש, שרבים האזרחים אשר מהגרים אליו בימים יפים אלו".

לירז אסייג פייסבוק

"כשויקטוריה סיקרט מודיעים על ביטול התצוגה השנתית זו רעידת אדמה"

לירז אסייאג, דוגמנית

האירוע הכי משמעותי השנה בפתח תקוה: "יש ראש עיר חדש. זה מורגש שיש מישהו חדש אפילו במנורות שתלויות על עצים ברחובות ומאירות את הלילה".
בארץ: "האירועים המשמעותיים הם אפילו די מטרידים לצערי, בחירות ושוב בחירות וסבב נוסף והאכזבה מנבחרי הציבור היא גדולה. כמה חשוב שדווקא הם, דווקא שם יראו וידגימו לעם מהי אחדות ואיך נראית מציאות של תקשורת בריאה. ובאופן אישי אני סוגרת מעגל, לפני יותר מעשור למדתי איפור באיל מקיאג' ובזמן שלמדתי הייתי מסתכלת על התמונות של נועה תישבי שהייתה אז הפנים שלהם ואומרת לעצמי שהפנים שלי צריכות להיות גם עם הלוגו הזה והנה השנה נבחרתי להיות הפנים של איל מקיאג' וזה מרגש ומדהים וזו נקודת שיא נוספת עבורי בתור דוגמנית שמנה. אני עושה את מה שתמיד שמעתי מכולם שאי אפשר וממוטטת לאנשים חומות של תפיסה שגויה וסטיגמות. אני נלחמת בשמנופוביה ומנצחת פעם אחר פעם".
בעולם: "אני מתייחסת לעולם האופנה שקרוב אליי. מבחינתי זה שינוי ורעידת אדמה שויקטוריה סיקרט מודיעים על ביטול התצוגה השנתית שלהם ועל הפסדי ענק, עושים מהלך כדי להבריא את המותג ומצרפים לשורת הדוגמניות שלהם דוגמנית במידה 40, שזה משהו ששנים היה בגדר טאבו אצלם. הדוגמניות שלהם היו בטרור רזון ובהרעבה תמידית וחולנית ומהלך כזה מרפא".

בר אזולאי

"בניית החללית, שיגורה ותמרוניה המוצלחים, הם הישג חסר תקדים"

בר אזולאי, תלמידת כיתה י"ב ברב תחומי ב'

האירוע הכי משמעותי שהיה השנה בעיר: "בתחילת יוני הצטרפה פתח תקווה לשורה של ערים מובילות בתחומי הספורט עם מרוץ הלילה שהתקיים לראשונה בעיר. המרוץ NIGHT RUN פתח תקווה כלל ארבעה מקצים תחרותיים שונים, כמו גם הפנינג ספורטיבי ומוזיקלי לכל המשפחה. המרוץ היה חוויה מהנה וסחף אליו אלפי אנשים ותגובות נלהבות רבות".
בארץ: "הישג מרשים של מדינת ישראל הוא החללית "בראשית" – יוזמה של עמותת SpaceIL, שנועדה להיות החללית הישראלית הראשונה שתנחת על הירח, והחללית הקטנה ביותר עד היום. החללית שוגרה ב-22 בפברואר מקייפ קנוורל שבארצות הברית, לאחר בנייתה במפעל חלל של התעשייה האווירית. היא עברה מספר תמרונים מוצלחים, אולם ב-11 באפריל התרסקה בניסיונה לנחות נחיתה רכה על הירח. עצם בניית החללית, שיגורה ותמרוניה המוצלחים, מהווים הישג חסר תקדים. נוסף על כך, העוסקים במלאכה לא התייאשו, הם לומדים מההצלחות והכישלונות של בראשית 1, ונשיא SpaceIL, מוריס קאהן הודיע על בנייתה של חללית ישראלית נוספת בעלת מטרה זהה".
בעולם: "אירוע אשר התרחש השנה וגרם לרבים בעולם להזיל דמעה הוא שריפת קתדרלת נוטרדאם בפריז. קתדרלת נוטרדאם מהווה אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בעולם, ומגיעים אליה מיליוני מבקרים בשנה. הקתדרלה היא סימן היכר של צרפת ושל אירופה כולה, ובאפריל האחרון פרצה בה שריפה ונזק כבד נגרם למקום. מאמצים רבים נעשים על מנת לשחזר את הקתדרלה היפיפייה ולהחזיר אותה לגדולתה".

גיא אליהו

"הבחירה של בוריס ג׳ונסון מהווה ניצחון על האנטישמיות"

גיא אליהו, מנהל אגף הנוער בעיריית פתח תקווה

האירוע הכי משמעותי שהיה השנה בעיר: "האירוע המשמעותי בפתח תקוה קשור להנהגת העיר ולשינויים שחלים בעיר בשנה האחרונה עם כניסתו לתפקיד של רמי גרינברג, כראש עיר צעיר ונמרץ שמוביל את העיר בכל תחומי החיים והופך אותה למטרופולין המרכזי של גוש דן".
בארץ: "האירוע המשמעותי בארץ הוא בעיני המינוי של ח״כ אמיר אוחנה לשר המשפטים. לאו דווקא בשל המהלכים שהוא מוביל בעמדותיו המובהקות נגד האקטיביזם השיפוטי, אלא בעיקר בזכות היותו השר הראשון בישראל שנמנה עם הקהילה הגאה. לכך יש השפעה חברתית רבה יותר מכל מצעדי הגאווה הראוותניים".
בעולם: "מאז ומתמיד אירועים משמעותיים, ששינו את ההיסטוריה ועיצבו עתיד, קרו בזכות מנהיגים חדשים שהיה להם חזון והם הובילו שינוי חברתי. אם מתוך השקפת עולם שונה שלא הייתה מקובלת קודם לכן ואם דרך הזהות שלהם שייצגה את האחר והשונה. בשנה האחרונה היו כמה שינויים בהנהגת העולם, אבל המשמעותי שבהם בעיני הוא הבחירה של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג׳ונסון שמהווה ניצחון על האנטישמיות שהתגברה בשנים האחרונות".

רם לוי צילום זאב שטרן

"החיסול שלו חשוב מאוד לביטחון של ארצות הברית ושל ישראל"

רם לוי, כדורגלן הפועל פתח תקוה

האירוע הכי משמעותי שהיה השנה בעיר: "ברור שהמעבר של הפועל פתח תקוה לידי עמותת הכחולה. נוצר כאן משהו חדש ומיוחד כשהבעלים אינו אדם פרטי בעל אינטרס אלא האוהדים שלנו שמגיעים נטו מאהבה למועדון. אני בטוח שזה ישתלם לכולנו בטווח הקרוב והרחוק".
בארץ: "הצלחנו להביא את האירוויזיון לישראל. כיף לארח בארץ אירוע בסדר גודל כזה, כבוד גדול לישראל וכל הכבוד לנטע ברזילי שבזכותה הכל קרה".
בעולם: "אפשר לדבר על כדור הזהב של מסי בפעם השישית, אבל מעבר לספורט, החיסול של מנהיג דאעש, אבו בכר אל בגדאדי, חשוב מאין כמוהו גם לביטחון של ארצות הברית וגם לזה של ישראל. תהיה לזה השפעה גדולה גם בהווה וגם בעתיד".

יניב אוברקוביץ

"פתיחת מרכזי הבילוי החדשים מביאה להתעוררות"

יניב אוברקוביץ', בעלי בר הברולו

האירוע הכי משמעותי שהיה השנה בעיר: "תנופת הפיתוח בתחום הקולינריה בעיר פתח תקווה מורגשת בשנה האחרונה ביתר שאת. אין ספק שפתיחת מרכזי בילוי חדשים והפיכתה של פתח תקווה למרכז בילוי המציע שפע של אפשרויות, יוצרים התעוררות בקרב התושבים הצעירים של העיר שנהנים מהחוויה המשפחתית. גם בברולו מרגישים שהעיר בתנופה חברתית ואנו רואים יותר ויותר משפחות צעירות בשישי ובשבת אחר הצהריים".
בארץ: "תוכניות הבישול בטלוויזיה השתלטו על השפה הקולינרית ונהפכו מובילות דעת קהל היום. הרשתות החברתיות הפכו את תחום הקולינריה לא רק "לטעים" אלא גם ל-"מצטלם טוב". השפה החדשה יצרה צפייה בקרב המבלים במסעדות ובברים למנות ומשקאות המוגשים באסתטיות ובאיכות גבוהה מאוד. בעלי המסעדות והברים חייבים להתאים את התפריט וחווית הבילוי לסטנדרטים הגבוהים. גם בברולו אנו משדרגים את התפריט בהתאם לשפה הקולינרית המתחדשת בארץ".
בעולם: "הקולינריה הישראלית החלה תופסת תאוצה משמעותית בכל העולם. שפים ישראלים פותחים מסעדו ברחבי אירופה והעולם כולו ואף זוכים להערכה הן בקרב הסועדים והן בקרב מבקרי המישלן. הדבר שמייחד את הקולינריה הישראלית הוא התעוזה לצד הקפדה על הפרטים הקטנים".

מורי דקל צילום זאב שטרן

"גרטה טונברי הוכיחה שאין דבר העומד בפני הרצון"

מורי דקל, מובילת מחאת "ילדינו לא הפקר", יו"ר נשות פ"ת מנהיגות שינוי, חברת מועצת הנשים פ"ת

האירוע הכי משמעותי שהיה השנה בעיר: "הקמת היחידה מגיל לידה עד גיל שלוש. בקיץ האחרון הובלתי עם נשים נוספות מחאה ארצית בנושא הפיקוח על גני הילדים הפרטיים לאור מקרי התעללות רבים. פניתי לראש העיר רמי גרינברג וביקשתי ממנו תמיכה במאבק. ראש העיר הרים את הכפפה ופתח יחידה חדשה ותקדימית בעיר "SAFE טף", תחת מינהל החינוך שמטרתה פיקוח על מעונות היום הפרטיים וכתובת להורים".
בארץ: "הפגנות 'ילדינו לא הפקר'. אם עיריית פתח תקווה הרימה את הכפפה על פיקוח מעונות היום, לצערי במדינת ישראל הנושא עדיין מוזנח. במהלך הקיץ האחרון, הפגנו ברחבי הארץ בדרישה לפיקוח מגיל לידה ועד גיל שלוש. כיום אין מדיניות ממשלתית שמעניקה את תשומת הלב הנדרשת לאיכות החינוך בגיל הרך, אין פיקוח, אין אכיפה ולא החמרת ענישה".
בעולם: "גרטה טונברי, צעירה בת 16 משבדיה המאובחנת על הרצף האוטיסטי עם OCD ואילמות סלקטיבית ולוקה בתסמונת אספרגר, הצליחה להניע מחאה עולמית בנושא משבר האקלים ולשים את הנושא על סדר היום בעולם. היא נבחרה על ידי כתב העת "טיים" לאחת מ־100 האנשים המשפיעים בעולם, ואף הייתה מועמדת לפרס נובל לשלום ל־2019. תונברג מוכיחה שאין דבר העומד בפני הרצון, היא מעודדת למנהיגות של בני נוער, להובלה חברתית וציבורית, אקטיביזם אזרחי ופוליטי והרחבת מעגלי השפעתן".

שגית טל צילום זאב שטרן

"אין ספק שהאירוע המרכזי הוא הבחירות"

שגית טל, עצמאית, מנהלת שיווק ומדיה דיגיטלית וחברת מועצת הנשים של פתח תקוה

האירוע הכי משמעותי שהיה השנה בעיר: "האירוע החשוב שקרה השנה בפתח תקווה הוא ללא ספק היוזמה של ראש העיר רמי גרינברג ובניהול רחל אלון להחזיר את הפעילות של מועצת הנשים של פתח תקווה. מועצה שבה חברות נשים פעילות חברתיות, שהמטרה המשותפת של כולן היא פעילות חברתית בעיר ותרומה לקהילה".
בארץ: "אין ספק שהאירוע המרכזי במדינת ישראל הוא הבחירות, או יותר נכון העובדה הכואבת שמדינת ישראל נמצאת כבר שנה ללא ממשלה שמתפקדת, דבר אשר משליך באופן ישיר על ההתנהלות הכללית במדינה. בתחום החינוך, הבריאות, הכלכלה ומה לא".
בעולם: "נושא איכות הסביבה אותו מובילה גרטה טונברי הוא ללא ספק אחד מהאירועים העולמיים החשובים שהתרחשו השנה. גרטה היא פעילת איכות הסביבה הצעירה ביותר שהעלתה את הנושא בעולם ואף זכתה באישיות השנה של מגזין טיים".

ירון קדושים צילום זאב שטרן

"אישור תכנית סירקין הנוראית הוא האירוע הכי משמעותי"

ירון קדושים, פעיל חברתי

האירוע הכי משמעותי שהיה השנה בעיר: "האירוע המשמעותי בעיר, חד משמעית, הוא אישור תכנית סירקין הגרועה והנוראית לפני כחודשיים. תכנית שעתידה לפגוע באופן קשה ביותר בעיר מבחינת תשתיות ופקקים ובעיות קשות נוספות, כאשר העירייה ויתרה למעשה ללא קרב מול רשויות התכנון ללא שום הישגים. זו מכה קשה ותכנית רעה, מלאת חורים או יותר נכון חור אחד גדול. מטה סירקין ניגש למאבק משפטי ובעזרת השם נציל את העיר. אחדות התושבים בעניין הזה ובראשם אחדות אלפי תושבי ותושבות הדר גנים היא מקור לגאווה אדירה".
בארץ: "ללא ספק, האירוע המשמעותי ביותר בעיניי בשנה האחרונה, הוא המצב הפוליטי או אי היציבות הפוליטית וההודעה על סיבוב בחירות שלישי. אנו סובלים מעתיד מעורפל והחרפת השסע החילוני דתי. מה שמעניין זה שכל זה קורה דווקא בתקופה שמדינת ישראל נמצאת לכאורה ביציבות כלכלית, מדינית וביטחונית גבוהה. אני אומר לכאורה, כי זה רק לכאורה. הפערים בין עניים לעשירים מאוד גדולים. משבר מחירי הדיור הוא ענק. השקט הביטחוני מטעה ואויבינו מתעצמים בכל רגע ומתחכמים. השסע בחברה בין מגזרים הוא עצום ושסע ימין שמאל התחלף בשסע ימין ומרכז. קיים תהליך הקצנה מסוכן בחברה הישראלית שבו השוליים החילוניים והשוליים הדתיים מקצינים ובעיקר מתרחבים ונותנים טון מרכזי שמשפיע על הרוב המוחלט שרוצה חיים בדו קיום ויודע להסתדר יחד ולכבד זה את זה".
בעולם: "ההחלטה על חקירה בבית הדין הבינלאומי בהאג כנגד פשעי מלחמה ישראליים מול הפלסטינים. המערכות הפוליטיות העולמיות הפכו אט אט לפרו ישראליות, ובהם ראשי מדינות ונשיאים ובראשם נשיא ארצות הברית טרמפ. אבל המערכות ה"עממיות" לכאורה, הולכות ומתחזקות. כמו ארגון הbds וכו. האנטישימיות במסווה של אנטי ישראליות מתעצמת והגיעה עד למעוז ה"צדק" בהאג שלא חוקר את הרוצחים הפלסטינים, אלא את המגינים הישראליים. זו החלטה תקדימית משמעותית חמורה עם השלכות רבות".

לאה אוברקוביץ מנהלת חטיבת רשיש צילום זאב שטרן

"לתוצאות מבחני פיזה יש משמעות רבה"

לאה אוברקוביץ', מנהלת חטיבת הביניים רשיש

האירוע הכי משמעותי שהיה השנה בעיר: "חילופי השלטון והרוח חדשה במינהל החינוך. במהלך השנה החולפת אנו עדים לחילופי בעלי תפקידים ולרוח חדשה המנשבת במנהל החינוך. ברמה העירונית מתקיימים תהליכים חינוכיים ממוקדי יעדים, המתחילים בגיל הגן ומסתיימים בהגיעם של התלמידים לסיום כיתה י"ב. ראש העיר, רמי גרינברג, ורון כץ, סגן ראש העיר וראש מנהל החינוך, מובילים במנהיגותם החדשה והצעירה ערכים של מנהיגות נוער משמעותית, של כבוד האדם, אהבת הארץ ותרומה לקהילה".
בארץ: "מבחני פיזה של משרד החינוך. תוצאות מבחני פיזה שהציגו פערים בין תלמידי ישראל לתלמידי העולם, מעידים על צורך בהתאמת המערכת לאתגרי הסביבה והעבודה באופן מידי, ולא מתוך מקום מסורתי או סטנדרטי. לצד התחזקות מהפכת המידע, אנו עדים להשתלטות השימוש באפליקציות וברשתות החברתיות על השיח האישי והחברתי בין בני אדם – פני החברה משתנים בהיבט הקריטי של שפה. מערכת החינוך מתגייסת לטובת פיתוח המענים שיאפשרו לכל תלמיד להפוך ל-"אדם שנועד להיות" ואני מאמינה שהגיע הזמן שהסביבה הלימודית תצעד באופן מלא ומוחלט לתוך העולם הדיגיטלי, שבמרחב שלו מתנהלים התלמידים שהם דור העתיד של מדינת ישראל".
בעולם: "באוגוסט השנה, קבע האו"ם 17 יעדי פיתוח לעידן הנוכחי וביניהם להבטיח חינוך איכותי ושוויוני תוך קידום הזדמנויות לכלל האוכלוסייה. במקביל בעולם כולו ישנה התעוררות לפעול ליצירת עולם טוב יותר בהיבטים של יחסים בן אדם לחברו ושמירה על הטבע הקיים למען הדורות הבאים. הקהילה הבוגרת חוזרת ותופסת מקום של אחריות מאחר והם מבינים כי אין תחליף לרגשות אמיתיים ביחסים בין בני אדם, אהבה, נתינה וערבות הדדית".

עומר דנינו צילום זאב שטרן

"מגיע כל הכבוד לנטע ברזילי שהביא לכאן את האירוויזיון"

עומר דנינו, שחקן מכבי פתח תקוה בכדורגל

האירוע הכי משמעותי שהיה השנה בעיר: "ירידת הליגה של מכבי פתח תקוה הייתה טראומה גדולה עבורנו. מדובר במועדון הבכיר בעיר שמושתת על שחקני בית. לא מחליפים כאן 8-9 שחקנים כל שנה, כולנו מאוד מזוהים עם הקבוצה ואני מקווה שהאירוע הכי גדול בשנה הבאה יהיה עלייה ליגת העל וחזרתנו למקומנו הטבעי".
בארץ: "מערכת הבחירות היא נושא עצוב מאוד שרק עולה לנו כסף ונראה שלא באמת מעניין מישהו למעלה. בסופו של דבר, אנחנו האזרחים נפגעים. האגו משחק שם תפקיד רציני וכדאי שכל אחד יוריד ממנו ויבין שטובת הכלל חשובה כאן הרבה יותר מטובתו האישית של אדם כזה או אחר".
בעולם: "אני אוהד שרוף של ליברפול מילדות והזכייה שלהם באליפות אירופה הייתה "ואוו" עבורי. חוץ מזה התרגשתי מאוד שהצלחנו להביא את האירוויזיון לישראל ומגיע כל הכבוד לנטע ברזילי שגרמה לזה לקרות".

דודו שרון

"פעם ראשונה שארגנו אירוע יפה ומכובד בסדר גודל כזה"

דודו שרון, בעלי בית"ר פתח תקוה

האירוע הכי משמעותי שהיה השנה בעיר: "מרוץ הלילה של פתח תקוה. פעם ראשונה שארגנו אירוע יפה ומכובד בסדר גודל כזה עם מגוון מקצים ואלפי משתתפים. מגיע כל הכבוד לראש העיר ולאגף הספורט".
בארץ: "המחאה של בני הקהילה האתיופית אחרי הרצח של סלומון טקה. קצת הגזימו בעוצמות ופגעו באזרחים חפים מפשע, אבל מחאתם צודקת וחשוב שקולם יישמע. הלוואי וכל המדינה תדע לצאת ככה למחאה צודקת על זה שלא מצליחים להקים פה ממשלה ועושים לכולנו בית ספר".
בעולם: "הפגישה של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, עם מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און. נראה לי שמשחקים אותה כאילו לא מייצרים פצצה גרעינית, אבל בעצם הוא ביקש בחדרי חדרים – תמשיך לייצר פצצה, אבל אל תאיים במשך הקדנציה שלי. שהנשיא הבא יתמודד איתך ולא יידעו שאני רק דיבורים".

הרב משה הר נוי צילום זאב שטרן

"הפקרת הכורדים על ידי ארה"ב מוכיחה שאי אפשר לסמוך על אומות העולם"

הרב משה הר נוי, רב בית הכנסת מבראשית בשכונת אם המושבות

האירוע הכי משמעותי שהיה השנה בעיר: "כמו בכל שנה התאספו במוצאי יום כיפור ליד בית הכנסת מבראשית בשכונת אם המושבות אלפים מתושבי השכונה בציפייה לתקיעת השופר. אני חווה את התמונה הזו כבר שנה עשירית, אבל כל שנה אני נמס מחדש למראיה. עומדים אנשים, נשים וטף בלי מפלגות ובלי מחלוקות ולרגע אנו באחדות אחים ואחיו. לאחר מכן יורדים הילדים עם השופרות לקהל ותוקעים לכל קבוצה בנפרד, כדי שכולם יהיו שמחים. רגע שהלוואי שיכולנו לעשות לו העתק והדבק לכל השנה".
בארץ: "ההכרזה על הבחירות השלישיות. אני בטוח שהקוראים זוקפים גבה, אבל כמו בגלגל כאשר מגיעים למקום הנמוך ביותר משם אפשר רק לעלות. אני בטוח שלכולנו נדלקה נורה אדומה גדולה כאשר נגזר עלינו לצעוד שוב לקלפיות בפעם השלישית בתוך שנה. הגענו למקום נמוך בחברה הישראלית, אני בטוח שמשם נדע לעלות, אבל כדי להוציא את העגלה מהבוץ צריך שיתוף פעולה של כל ה"סוסים".
בעולם: "הפקרת הכורדים על ידי ארצות הברית לחסדי הצבא הטורקי, מוכיחה שוב מעל לכל ספק שאין לסמוך על אף אחת מאומות העולם גם אם הם מחייכים אליך. יתכן בהחלט שהחיוך הוא רגעי שזהו צורך שלהם ואחר כך, כאשר כבר לא יהיה בך צורך, יפקירו אותך בצורה אכזרית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר