סמי פרג' צלם זאב שטרן

העירייה תחנוך כיכר על שמו של סמי פרג' ז"ל, הטקס נדחה בגלל הגשם

הטקס נדחה בגלל הגשם למועד חדש עליו טרם הוחלט. פרג' ז"ל היה מבכירי הצלמים ואחד הסמלים של פתח תקוה

פורסם בתאריך: 2.1.20 08:40

עדכון אחרון: 2.1.20 00:53

עיריית פתח תקווה תחנוך כיכר חדשה על שמו של האמן והצלם סמי פרג' ז"ל. הטקס אמור היה להתקיים היום, יום חמישי, אבל נדחה למועד אחר עליו טרם הוחלט בשל מזג האוויר. פרג' נפטר בפברואר 2015, בגיל 77. במשך שנים נחשב לאחד מהסמלים של העיר פתח תקווה. "סמי היה קודם כל אבא, סבא, אמן צילום ואדם מיוחד", אומרת הבת הבכורה סימה, בשם האם טניה, המשפחה והנכדים ונכדות. "המשפט שתמיד ליווה אותו ואת כולנו היה 'אל תתנו לחיוך לחלוף'. מבחינתו, זו לא הייתה סיסמה, אלא דרך חיים ומורשת. הוא מאוד אהב את האנשים, היה מזוהה עם העיר פתח תקווה בזכות הצילומים המיתולוגיים של העיר ובזכות האהבה האין סופית שלו לתושביה". סימה מוסיפה שבאמצעות הצילום, הוא ידע לחבר, לגעת ולהעצים כל אחד ואחת: "הוא זכר את כל האירועים וכל אדם או סיטואציה שצילם. ידע תמיד לעלות חיוך אם זה לתינוק בן יומו או לקשיש בן 80. אחד הדברים שייחדו אותו, שהוא ראה את האדם ולא את השונות. הוא תמיד הדגיש את המיוחדות של כל בן משפחה ואזרח שפגש או צילם וידע להבליט את הטוב שבכל אדם שפגש. במחיצתו, כל אחד הרגיש אהוב ורצוי בכל יום ובכל שעה. בשבעה, נחשפנו למאות סיפורים נוספים על הנתינה, אהבה והחיבור שלו לעיר פתח תקווה ולאנשיה".
סמי פרג', נולד בבגדד, אחד מעשרה אחים ואת הקריירה שלו בצילום החל עוד בבגדד יחד עם אחיו פרי, כאשר צילמו תמונות דרכון ליהודים לפני העלייה. לישראל עלתה המשפחה בשנת 1952 למעברה בשכונת עמישב ושם הקימו את חנות הצילום הראשונה שלהם בעיר. אחד הדברים הייחודים לחנות הצילום של פרג' היה חלון הראווה שלהם, כאשר מידי מוצ"ש נאספו מאות מתושבי פתח תקווה והסביבה לצפות בתמונות שסיפרו את חדשות העיר באותו שבוע והוצגו לראווה בהגדלות בחלון הראווה. סמי ז"ל גם היה מהראשונים שהביאו את פיתוח הצבע והגדלות הענק לארץ והביא את ההדפסות 'מהיום למחר'. בשנת 1967 פתחו האחים פרג' את חנותם הראשונה בתל אביב ובשנת 1973 את חנות הצילום הגדולה בדיזנגוף. בשנת 1980 חזר סמי לפתח תקווה והקים את הסטודיו שלו לצילום ילדים. פרג' המשיך לצלם עד יומו האחרון.

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סמי פר'ג הלב שלי ז'ל. יש תמונות שעשית לי בתור ילדה לימים הבאתי את הילדים שלי אני זוכרת שאמרתי לך סמי הנה הנכד הראשון שלך ממני וצחקת .הלב שלי של הרבה זה אתה סמל מותג יוקרה אוהבת תמיד קשה לכתוב אני ינסה תהי נשמתך צרורה בצרורר החיים נשיקות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר