בית חולים שניידר, בית חולים בילינסון. צילום זאב שטרן
בית חולים שניידר, בית חולים בילינסון. צילום זאב שטרן

אתם בטח רוצים לדעת איזה ציון קיבלו שניידר ובילינסון במניעת זיהומים

משרד הבריאות מדד ודירג את בתי החולים בתחום החשוב של מניעת זיהומים. ד"ר איתן ורטהיים, מנהל המרכז הרפואי רבין: "מניעת זיהומים משמעותה הצלת חיים"

פורסם בתאריך: 8.1.20 09:02

בימים אלו של מאושפזים רבים בגלל מחלת השפעת, טוב לדעת שמרכז שניידר לרפואת ילדים ובית החולים בילינסון, שניהם מקבוצת כללית, דורגו על ידי משרד הבריאות כמובילים במניעת זיהומים לבתי חולים בארץ. זאת על פי מודל התמרוץ הלאומי של משרד הבריאות לשנת 2019. המודל מודד ומדרג את עשיית בתי החולים בתחום מניעת זיהומים נרכשים בבית החולים, עמידה בסטנדרטים הנדרשים למזעורם, והתמודדות ומיגור זיהומים הנגרמים מחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה. בתי החולים חולקו לארבע קבוצות יחס: בתי חולים בהם עד 200 מיטות, עד 400 (ביניהם שניידר), עד 700 ובתי חולים מעל 700 מיטות אשפוז (ביניהם בילינסון). מרכז שניידר קיבל את הציון 89.7 ודורג במקום הראשון בין בתי החולים הבינוניים ובמקום השלישי בכלל, ובית החולים בלינסון שקיבל את הציון 78.54 דורג במקום הראשון מבין מרכזי העל באזור מרכז הארץ ובמקום השלישי מבין מרכזי העל בישראל, ובסך הכל דורג במקום ה-14 מבין כלל בתי החולים שנבדקו.

מודל התמרוץ כלל 28 מדדים ב-7 קטגוריות: תשתית ארגונית ומקצועית, ניטור והדרכות היגיינת ידיים וניקיון, תשתיות תומכות מניעת זיהומים, תהליכי טיפול בדגימות מיקרוביולוגיות, ניהול  אנטיביוטיקה, ניטור ותוצאי זיהומים, וחיסוני עובדים. צוות מניעת זיהומים במרכז שניידר לרפואת ילדים, כולל את פרופ׳ יצחק לוי, מנהל היחידה למניעת זיהומים, ד״ר מירב מור, מנהלת השירות למניעת זיהומים וסיגלית רוזנפלד, אחראית התחום בסיעוד.

ד"ר אבינעם פירוגובסקי, סגן מנהל מרכז שניידר לרפואת ילדים: "הישג מרשים זה הוא תוצאה ישירה של שותפות מלאה מצד כל עובדי מרכז שניידר, אשר דואגים בכל עת לבטיחות המטופלים הצעירים שלנו, מעצם הקפדתם על כללי הזהירות המתבקשים במניעת זיהומים. המלחמה בזיהומים היא שגרת יומנו ויחד נצליח לבלום את שרשרת העברת הזיהומים ובכך להקפיד על שמירת בטיחות המטופלים. כל הכבוד לאנשי היחידה למניעת זיהומים על עבודתם העקבית, הנחושה והמקצועית".

ד"ר אפרת הרלב–ברון, מנהלת קמפוס בילינסון: "מניעת זיהומים היא עשייה רוחבית ורב-תחומית אינטנסיבית המתקיימת 24/7 בחזית ועורף הרפואה. בבסיסה, תרבות ארגונית של בטיחות הטיפול הרפואי בבית החולים. מניעת זיהומים מודרנית כוללת השקעה רבה בתשתיות, הבנה של חשיבות הנדסת אנוש בהיענות הצוותים הרפואיים ופעילות רציפה של לימוד, הדרכה ובקרה של תהליכים מרובים בבית החולים".

ד"ר איתן וירטהיים, מנהל המרכז הרפואי רבין (בילינסון והשרון): "אנו מתייחסים למניעת זיהומים כאל קו ההגנה  שלנו –  באמצעות מניעת הזיהומים ניתן להציל את חייהם של חולים אלו. ההיענות של כלל הצוותים, החל מהרופאים, הצוות הסיעודי ועד למנקים ולמנקות הם אלו שמסייעים לנו להילחם בזיהומים. כתוצאה מעבודה יומיומית אנחנו רואים ירידה משמעותית בהמצאות חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה במחלקות בהן קיים סיכון רב למטופלים. אין ספק שמניעת זיהומים משמעותה הצלת חיים".

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר