רק שאלה דונלד טראמפ צילום רויטרס קאסם סולימני צילום AP

הפרלמנט משוכנע: "בוודאי שחיסול סולימאני ישפיע על ישראל, ולא רק עליה"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: האם ההסלמה בין איראן לארצות הברית תשפיע גם על ישראל?

פורסם בתאריך: 9.1.20 09:13

 

ד"ר שלמה צדוק

צדוק

ד"ר שלמה צדוק

"ההצגה הכי טובה בגזרה העולמית מתחילה. עוד חיסול ועוד נקמה ותהיה כאן חאפלת נקמות. ומה בהצגה ובחאפלה? יהיה שם מלא אש ותמרות עשן, הרבה מכוניות מעופפות מרוסקות, ים של מסוקי קוברה באוויר, טונות של פצצות מצרר קונבנציונליות יפלו משמים, גשם של נותבים ליליים יחצו לאורך ולרוחב ובסוף המון חלקי ידיים עם טבעות יוקרה מוזהבות ימלאו את משבצת התוהו ובוהו ברשתות החברתיות. ומי כוכבי ההצגה? כולם משוגעים אמיתיים עם קבלות אבל ישנו משוגע גיבור אחד שעושה בית ספר לכל העולם, ובעיקר עושה מסחרה מכל פרשני החרטוטים למיניהם. קוראים לו דונאלד טראמפ, ומאז שהוא מנהיג את העולם החופשי אז כל כללי המאבק בטרוריזם העולמי משתנים. לטובה כמובן!!. באכר אל בגדדי, קאסם סולימני, וכל הזללי"ם האחרים (זכרונם לא לברכה) הם הוכחות מתות לשינוי הכללים. בימי מלחמת העולם השנייה זעק צ'רצ'יל לאירופה התבוסתנית: "היה עליכם לבחור בין חרפה למלחמה. בחרתם בחרפה. עכשיו תקבלו מלחמה כואבת יותר". טראמפ לא מוכן לברירות האלו. וזאת גדולתו וזה גם עלול להיות מקור חורבנו. והאם חיסול סולימאני וההסלמה ישפיעו על ישראל? ודאי ו-ודאי ישפיעו ולא רק על ישראל. ב-1952 בא לעולם המושג "אפקט הפרפר". ומשמעותו: נפנוף כנף פרפר בקצה העולם גורם לסופת הוריקן בקצהו השני. יעני, טיל שהורג סולימאני אחד יביא לעימות כולל בכל הגזרות. האם השינוי יהיה בכיוון של תוהו ובוהו? אני מניח שכן אבל ישנו סיכוי שההצגה הקשה תביא דווקא להסדרה ושלום בית. כי אפשר והעולם הטרוריסטי האכזר יפחד מהנשיא טראמפ. ומילה אחרונה לרשימה המשותפת בישראל: אתם כסילים מרושעים!! הרי הטרור האיסלמי הורג בעיקר מוסלמים אז למה אתם מגנים את חיסולו של סולימני?! הרי הוא היה מאדריכלי ההרג בלבנון, בעיראק, באיראן, בסוריה ובתימן. וכל המתים הם מוסלמים. נפלתם על השכל??". (ד"ר צדוק הוא סוציולוג וראש אגף בתאגיד מיתב).

שי גרוסמן

שי גרוסמן

שי גרוסמן

"השנאה העצומה של איראן לישראל נראית לחלק מאיתנו תמוהה. לכאורה, אין להם שום סיבה ממשית לתעב אותנו כך, אין לנו גבול משותף, אין לנו מחלוקות כלכליות. אז מה הבעיה שלהם איתנו? אז זהו, שזאת האנטישמיות החדשה, כך היא נראית. שנאה תהומית ללא סיבה, שנאה למדינת ישראל, שנאת הציונות ורדיפה בלתי פוסקת על ידי ארגוני פרוקסי כדוגמת החיזבאללה המשמש זרוע של איראן לכל דבר ועניין. קצת שכחנו מי אנחנו ומאיפה הגענו, מה עבר עלינו בשואה ובמדינות ערב. צפינו ב׳פאודה׳ אבל התרווחנו בכורסא, הרגשנו בנוח. שכחנו קצת מה זה להסתכל לאויב בלבן של העיניים. וכל הזמן הזה, האויב התחזק והשנאה שלו התגברה. האיומים של האיראנים אולי נשמעים מטורפים מדי להגיון הבריא שלנו שמכיר שנאה שנולדה מסכסוך אמיתי אבל האמת היא שצודק ראש הממשלה נתניהו ברצונו העיקש לפרק את איראן מנשק גרעיני. למזלנו הרב, נשיא ארצות הברית טראמפ רואה את העובדות לאשורן ולא מהסס לפעול. החיסול של סולימאני הוא מתנה גדולה לעולם ולישראל בפרט. סולימאני הנהיג בפועל את הטרור ומוטב לנו פי כמה בלעדיו. שדרני הטלוויזיה בישראל התמקדו בפעולה ודיווחו על סגירת החרמון תוך הקרנת צילומים של מאות גולשים שנהנים באתר החרמון. אך בפועל, עצם סגירת אתר החרמון העידה כי הדרג המדיני וצה״ל ערוכים לכל תרחיש ואינם מזלזלים בנאומו של חמינאי המסית לנקמה, ובהתבטאויות של כל הבכירים באיראן כנגד ארצות הברית וישראל יחד עמה. כשמסיתים מיליוני איראנים, בכל אמצעי תקשורת אפשרי, במסר אחיד מצד כל הדרג המדיני, הביטחוני והדתי באיראן, אסור לנו להישאר שאננים ואנחנו מוכרחים להתכונן לאפשרות שהנקמה תגיע גם למדינת ישראל. שנאת האיסלם הרדיקלי משותפת לנו ולבת בריתנו ארצות הברית". (גרוסמן הוא חבר ועד עובדי טבע בפתח תקווה).

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

יצחק עופרי

"איראן וארצות הברית מסוכסכות על רקע האמונה האיסלמית, פעולות איבה הדדיות, והרצון להשיג שליטה במדינות איסלמיות שונות, כמו עירק, לבנון, סוריה, תימן, סעודיה, ומדינות המפרץ. לאיראן וארצות הברית מטען שנאה תהומי, הנובע מתמיכת איראן בטרור עולמי, מפעולות בהם נפגעו אינטרסים וחיי אמריקאים, ובמיוחד הפריצה לשגרירות ארצות הברית בטהרן בשנת 1979 ולקיחת בני ערובה לתקופה של למעלה משנה. ואולם, ברור לעלי חמינאי, והנהגת המדינה האיסלמית, שהסיכון להתעמת עם ארצות הברית ואפילו עם ישראל יסב לה נזק רב. ללא ספק תהיה פגיעה קשה ביכולת הגרעינית שאיראן בונה למורת רוחם של האמריקאים וישראל. לדעתי, איראן תימנע ככל האפשר מפעולה צבאית ישירה נגד ארצות הברית בשל חיסולו של סולימאני, ותסתפק בפעילות מקומית מצומצמת בטריטוריה של צד שלישי. כך גם תהיה התגובה של איראן לחיסולו של רב המרצחים קאסם סולימאני כלפי ישראל. ההסלמה לדעתי, לא תשפיע על ישראל. ואולם, גם אם תהיה השפעה על ישראל, אזי תהיה מצומצמת, ומקומית,
בהכחשה, עם השפעה מזערית". (עופרי הוא יו"ר האגודה למען החייל פתח תקווה ויקיר העיר).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר