האגם החדש בפארק הגדולצילום מחלקת הדוברות, עיריית פתח תקוה
האגם החדש בפארק הגדול צילום מחלקת הדוברות, עיריית פתח תקוה

אות מיוחד לעיריית פתח תקוה על הקמת מערכת אקולוגית באגם בפארק הגדול

את האות תקבל העירייה בטקס מיוחד במעמד השר להגנת הסביבה. באחרונה הייתה ביקורת גדולה של תושבים וגורמים שונים על התחזוקה של האגם

פורסם בתאריך: 7.1.20 18:44

הוועידה המובילה לקידום הסביבה הירוקה בישראל, שנקראת גרין טן, העניקה לעיריית פתח תקווה את אות רשות ירוקה פורצת דרך דווקא סביב מקום שנחשב כשנוי במחלוקת וקיימת ביקורת על מצב התחזוקה שלו – האגם האקולוגי בפארק הגדול.
הסיבה לקבלת האות בטקס בעוד כשבוע במעמד השר להגנת הסביבה, היא מערכת אקולוגית לניהול וסינון מים באגם. "אנו שמחים להודיעכם כי הוועדה המקצועית של ועידת גרין טן החליטה להעניק לכם את אות קלינטק כרשות ירוקה פורצת דרך בתחום ניהול חכם ובר קיימא של משאבי המים העירוניים", כתב יו"ר חבר השופטים, ד"ר אשר וטורי, במכתב לראש העיר רמי גרינברג, "בכלל זה הקמת אגם אקולוגי המבוסס על מערכת בכירות אקולוגיות וסינון מים בעזרת צמחיית WETLABD. עיריית פתח תקווה מצליחה להנחיל את ערכי הקיימות באמצעות שורה של פרויקטים חינוכיים סביבתיים המשולבים בפיתוח קהילתי וחברתי".
עוד נכתב כי "חלוקת האותות לראשי הרשויות יתקיים ב-14 בינואר בהיכל התרבות ספיר בכפר סבא בנוכחות השר להגנת הסביבה זאב אלקין וראשי משרדו, ראשי רשויות ומכובדים נוספים".
יש לציין כי האגם האקולוגי הוקם בקדנציה הקודמת של ראש העירייה איציק ברוורמן ונחנך מספר חודשים לפני הבחירות של שנת 2018. אך עם זאת, הדעות חלוקות בנושא האגם, ולא פעם עלו טענות, גם של נבחרי הציבור בקדנציה הנוכחית, סביב העלות הגבוהה שלו שמסתכמת במעל ל-50 מיליון שקלים. בחודשים האחרונים אף עולות טענות סביב מצב התחזוקה של האגם, ולטענת תושבים הצמחייה במצב ירוד, ישנם שברים בפרקט העץ ומצבו של האגם נראה לא טוב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שראש העיר קודם כל ידאג שיפנו את כל הפסולת שהושלכה בזמן בניית האגם , ושימשיכו את הפיתוח סביבו. ואחר כך שיקלו מדליות וציונים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר