הרב רפי פרץ צילום עופר וקנין

"אם שר החינוך אינו יכול לשלוט בתגובותיו, עליו להתפטר"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט והפעם: האם שר החינוך צריך לסיים את תפקידו בעקבות ההתבטאויות שלו נגד הלהט"בים?

פורסם בתאריך: 15.1.20 17:23

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"רפאל פרץ, כיום שר החינוך, היה טייס מסוקים בצה"ל, רב ראשי בדרגת תת אלוף וראש מכינה צבאית. אבל כל זכויותיו אלו לא עומדות לצידו כאשר הוא מביע דעות מקוממות ולגמרי לא פוליטיקלי קורקט בתפקידו הנוכחי כשר החינוך של כל ילדי ישראל. והוא הרי הצהיר בתחילת תפקידו שהוא יהיה שר החינוך של כולם. דבריו בעבר בנושא טיפולי ההמרה שביצע בעצמו, וכעת התבטאות שלו שילדיו גדלו בסביבה טבעית ובריאה לעומת ילדים של משפחות חד מיניות, מעמידים אותו כאיש קיצוני, מפלה ומשסע. כאדם פרטי, זכותו להחזיק בדעות שחפצה נפשו, אבל כשר חינוך של כולם, אין הוא רשאי להתבטא כנגד חלק מן האוכלוסייה. לא בתקופתנו, בכל אופן, ולא בארצנו. אולי לפני 30 שנה, ואולי באירן, אבל לא כעת ולא כאן. יש לשר פרץ עוד כמה דעות שאיני מסכימה איתן לחלוטין, כגון תמיכתו בסיפוח ללא מתן זכויות לאוכלוסייה המסופחת, כלומר יצירת אפרטהייד ביודעין, ועידוד גירוש ילדי פליטים ועובדים זרים. איני רוצה שנכדי יחונכו על ברכי אפליה, הומופוביה וגזענות. שר חינוך צריך לשמש דוגמה. אם אינו יכול לשלוט בתגובותיו, עליו להתפטר מתפקידו כשר חינוך. אין פלא שחבר לאדם קיצוני כמו איתמר בן גביר, מגונן עליו ומקבל ממנו תמיכה בלתי מסויגת. זו אינה המדינה הדמוקרטית והחופשית מדעות קדומות ואפליה שאליה אני משתייכת". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקוה זה אני).

 

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"שר החינוך התבטא בצורה אומללה כנגד הלהט"בים. אנו נמצאים כעת בתקופת בחירות ואני מאמין שבימים כתיקונן הייתה פורצת סערה תקשורתית עקב התבטאות זו, אך לא בעוצמה שאנו עדים לה בימים אלו. השר פרץ עבר כברת דרך גדולה מאוד בשירותו כטייס וכמפקד בחיל האוויר למען המדינה ואסור לנו בעקבות התבטאות זו למחוק את תרומתו ועשייתו עבור המדינה ולגדוע באחת עשייתו כעת בתחום החינוך. אני מודע לעובדה שדווקא עקב התפקיד אותו הוא ממלא כעת הוא חייב לנקוט במשנה זהירות בהתבטאויותיו במיוחד בנושאים רגישים כמו הלהט"בים. אני מאמין שגם השר מצטער על התבטאותו זו ומבין שניתן היה להביע דעתו בצורה שונה, בצורה מכבדת ולא פוגענית. דעתי שאינו צריך לסיים תפקידו כשר החינוך עקב ההתבטאות ובמיוחד לא עקב הגלים שהתבטאות זו עשתה בתקשורת. התקשורת מטבעה קופצת על התבטאויות כאלו כמוצאת שלל רב ועושה מזה מטעמים. טוחנים את הנושא דק דק ובמשך ימים רבים. אני מעריך שלאחר הבחירות הקרובות יקשה על ראש הממשלה שיבחר להרכיב אותו בתפקיד שר החינוך בממשלה החדשה שתוקם, אני מקווה שאתבדה. לסיכום, השר פרץ בעיני דמות חינוכית, דמות ערכית ובהחלט יכול להמשיך ולמלא תפקידו כשר חינוך וגם בממשלה החדשה שתוקם". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

מאיה סורמלו בן ישראל. צילום ראובן קפוצ'ינסקי

מאיה סורמלו

"לפני כחצי שנה, בראיון לתקשורת, אמר שר החינוך, כבוד הרב פרץ, את דעתו על טיפולי המרה. אלה הם טיפולים שנועדו לשנות את נטייתו המינית של אדם. ארגוני זכויות אדם חוקקו חוקים שאוסרים אותם. הם כוללים התעללות פיזית ונפשית ועלולים לגרום לנזקים חמורים למטופלים בהם. לפני כמה ימים, שוב עלו לכותרות דברי שר הבורות והגזענות: 'ילדיי גדלו בצורה טבעית ובריאה', הוא אמר. זוהי אמירה חשוכה, הנובעת מחוסר ידע והבנה, מהשקפת עולם צרה ומנבערות. ואנחנו? אנחנו כנראה יותר מדי עסוקים בבחירות, בשמאל וימין, עד כי לא ממש שמים לב לחיי היום יום שלנו, לדברים החשובים באמת, אלה שמשפיעים עלינו ומשנים את פני החברה הישראלית. זהו שר החינוך שלנו, נבחר ציבור, מי שאמור לשרת ולייצג את כלל תלמידי ישראל באשר הם ללא הבדל דת, גזע ומין, מי שלפני חצי שנה הביע את עמדותיו, אמר את דברו ואף אחד מאיתנו לא יצא לרחובות, אף אחד מאיתנו לא עמד מול משרדי הממשלה, אף אחד מאיתנו לא יצא להבעיר צמיגים ברחובות. בישראל של שנות ה-70, היו שרי חינוך שהתגאו בהישגי תלמידים ישראלים אל מול העולם. כיום, כאשר ילדינו מדשדשים במקומות האחרונים מבין מדינות העולם המערבי, בהישגיהם הלימודיים, וכל שיש לך לעשות כשר חינוך הוא לומר דברי בלע על הקהילה הלהט"בית, אתה לא שר החינוך של ילדיי. אתה, כך הובהר לפני כמה ימים, גם לא שר החינוך של רבבות התלמידים שפתחו את יום הלימודים בשיעורים בהם נלמדו ערבות הדדית, אחווה ורעות. אני רוצה לחזק את ידיהם של עשרות מנהלי בתי הספר שהביעו מחאתם לדבריו והקדישו את פתיחת יום הלימודים ברוח של סובלנות ורעות. נדמה כי אינך ראוי להיות שר חינוך במדינה מערבית ודמוקרטית. סיום תפקידך הכרחי ויפה שעה אחת קודם". (סורמלו היא פעילה חברתית).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר