מעגל שיח בנושא 'בא לי בריא'
יומן חינוך - מימין לשמאל נגד כיוון השעון: מעגל שיח בנושא 'בא לי בריא', בית חינוך חמ"ד, תיכון ברנר, תיכון גולדה, יואב אלכסנדר, חטיבת אחד העם, פרויקט בר מצווה, בית חינוך עמיטל. צילומים באדיבות בתי הספר

שורדי השואה לתלמידים: "כשאנחנו רואים אתכם זה נותן לנו תקווה שיש לנו המשך"

תלמידים מתיכון גולדה קיימו פעילות משותפת עם ניצולי שואה במועדון עמך לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה # תלמידי אחד העם זכו במקום הראשון באיסוף תרומות במבצע הקש לדלת. סיכום השבוע בבתי הספר

פורסם בתאריך: 31.1.20 09:55

 

1 תלמידי כיתה י"א 2 מתיכון גולדה, התכנסו במועדון עמך בעיר לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. התלמידים פתחו את הכינוס בנגינה ובשירה ולאחר מכן ניהלו רב שיח מרגש עם הניצולים. מלבד העדויות על הילדות בצל השואה, ביקשו הניצולים להעביר להם מסרים חשובים אותם הם מעוניינים להעביר לילדי הדורות הבאים. "חשוב לנו שתדעו שכשאנחנו רואים אתכם, זה נותן לנו תקווה, שיש לנו המשך. יש תחושה של ניצחון עם כל הכאב שעברנו", אמרה אחת הניצולות לאחר שסיפרה חלק קטן מחוויותיה מתקופת השואה. התלמידה אלמוג עובדיה אמרה לניצולים: "המפגש אתכם פנים אל פנים, גורם לנו להשקיע יותר ולרצות להיות יותר טובים, ולהגן על מה שבניתם כאן, על המדינה שלנו". לאחר רב השיח, השתתפו הניצולים והתלמידים בפעילות יצירה משותפת שהעבירה דבורה קיין רייניש, פסיכולוגית ופוטותרפיסטית. היצירות יוצגו במהלך השבוע בלובי בתיכון גולדה.

 תיכון גולדה

חטיבת אחד העם

2 חטיבת אחד העם בניהולה של ורדינה אוס, נבחרה כבית ספר מצטיין במבצע הקש בדלת. בית ספר זה הינו אחד מתוך ארבעה בתי ספר באזור המרכז שהובילו השנה בסכום התרומות שתלמידיהם אספו. זכתה במקום הראשון באיסוף תרומות במסגרת מבצע 'הקש בדלת' של האגודה למלחמה בסרטן (לשנת 2019), כאשר התלמידים אספו למעלה מ-30,000 שקלים. טקס חגיגי יתקיים ב-4.3 בתיאטרון גבעתיים. ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "אני גאה בתלמידי ותלמידות חטיבת אחד העם אשר התגייסו למבצע ההתרמה מתוך שליחות ורצון טוב והצליחו לגייס סכום כסף מכובד מאד לטובת האגודה למלחמה בסרטן המקיימת שפע של פעילויות למען חולי הסרטן ותומכת בהם ובבני משפחותיהם. אין לי ספק כי התמיכה והעידוד של צוות ביה"ס וההנהלה תרמה מאוד להישגי התלמידים". חיים אליהו, יו"ר סניף האגודה למלחמה בסרטן בפתח תקווה, היה נרגש לשמע הבשורה והודה לכל התורמות והתורמים וכמובן לתלמידים שהשתתפו במבצע ההתרמה.

 יואב אלכסנדר

3 יואב אלכסנדר, תלמיד כיתה י"ב 3 ממגמת מדעי המחשב בתיכון יצחק שמיר, התקבל לנבחרת ישראל במדעי המחשב, אשר בהמשך תייצג את המדינה באולימפיאדה העולמית.

תיכון ברנר

4 במסגרת התכנית "התפתחות אישית ומעורבות חברתית" המעודדת יזמות בקרב בני הנוער, הובילו תלמידות תיכון ברנר אווה סריקוב ושיר קרקו יחד עם שני תלמוד, רכזת המעורבות, את היוזמה "לתת תודה" של ארגון לתת. במסגרת המיזם אספו תלמידי כיתה י"ב 7 מתיכון ברנר במשך חודשיים בקבוקים למחזור וארגנו 'סל מחזור' בשכבתם. מהפיקדון שקיבלו עבור הבקבוקים, לצד העלאת המודעות לנושא המחזור, רכשו התלמידים שי לאם הבית של בית הספר והכינו לה ברכה בשפה הרוסית.

 פרויקט בר מצווה

5 יצא לדרך פרויקט בר המצווה העירוני השנתי לנערי יוצאי אתיופיה, המתקיים זו השנה ה-12 בניהולו של ישעיהו תמנו במסגרת האגף לחינוך יסודי – המחלקה לזהות יהודית וקליטת עולי אתיופיה. בכנס שהתקיים להורים ובני המצווה הם נחשפו לתוכנית השבועית שתכין את הנערים לקראת קבלת והנחת התפילין והעלייה לתורה בכותל בקיץ.

 בית חינוך עמיטל

6 תלמידי בית חינוך עמיטל התגייסו לאיסוף מתנות לטובת בית המתנות של יאיר. מי שיזמה את הרעיון היא תהל מרחום, תלמידת כיתה ו' 7 יחד עם משפחתה, שבמשך תקופה מתנדבים באריזת מתנות במקום. תלמידות הכיתה התחלקו לצוותים וכל צוות היה אחראי על שכבה אחרת בית הספר. התלמידות הקרינו לתלמידים סרטון על בית המתנות והתלמידים התגייסו במלוא המרץ והביאו מגוון גדול של מתנות, משחקים, טיטולים ועוד. בנות הכיתה הכינו מדבקות לאות תודה לכל התורמים הצעירים.

 מעגל שיח בנושא 'בא לי בריא'

7 הדיאטנית העירונית אסנת בירנבאום קיימה מעגל שיח בנושא "בא לי בריא גם כשאין לי זמן", עם מורים וגננות. היא שוחחה עם המשתתפים על ערכים והרגלי אכילה, וכן נתנה טיפים וכלים מעשיים להרגלי אכילה וחשיבה בריאים. בהמשך ענתה על שאלות בדבר תזונה מתאימה לתלמידים. המורים שיתפו פעולה ותרגלו אכילה מודעת ונשימה מודעת. הם קיבלו דף הצעות לארוחות עשר ולהכנת כריכים בריאים.

 בית חינוך חמ"ד

8 נבחרת הרובוטיקה fll מבית חינוך חמ״ד תורני נצח ישראל יחד עם המנטור דניאל מנדל, נפגשה בשבוע שעבר עם בעלי תפקידים במנהל ההנדסה של עיריית פתח תקוה לקראת תחרות הרובוטיקה המחוזית. השנה נושא החקר בתחרות הינו "סביבה" ותלמידי נצח בחרו להתמקד במעברי החצייה בעיר ולהפכם לנגישים לנכים, לפתור בהם בעיות הצפה, לשלב תאורה המאפשרת ראות טובה יותר ועוד. התלמידים התייעצו עם עובדי מינהל הנדסה בנוגע למידע לו הם זקוקים לצורך בניית הפתרון אותו הם מכינים, זאת בנוסף לרובוט אותו הם בונים ומתכנתים. רווית זר, מנהלת בית החינוך, סיפרה: "התלמידים משקיעים שעות בעבודה אחר הצהריים במעבדת הרובוטיקה, עובדים בשיתוף פעולה, חוקרים ומתכנתים. אנו בבית החינוך מעודדים יצירתיות חשיבה מחוץ לקופסא והסתכלות על הסביבה והעזרה לאחר. לא פלא שהתלמידים שלנו בחרו לחקור ולמצוא פתרון לנושא הנגישות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר