קווי השבת בתל אביב. צילום מוטי מילרוד
קווי השבת בתל אביב. צילום מוטי מילרוד

פתח תקוה לא תצטרף למיזם התחבורה בשבת, תמתין לכניסת מפעיל חדש למוניות השרות

חברה חדשה תפעיל החל מחודש אפריל את קווי מוניות השרות מפתח תקוה ואליה. גרינברג מבהיר כי העירייה ממתינה לראות האם המפעיל החדש יפעיל את הקווים גם בשבת

פורסם בתאריך: 30.1.20 15:13

לאחר ישיבת מועצת העיר האחרונה, מסתמן כי פתח תקווה לא תצטרף למיזם התחבורה הציבורית בשבת "נעים בסופ"ש" שמפעילות מספר ערים באזור המרכז, אלא ימתינו לכניסת המפעילה החדשה להפעלת מוניות שירות בעיר, ככל הנראה לקראת חודש אפריל. בעירייה ציינו השבוע כי בעקבות פניות בנושא התחבורה הציבורית בשבת, מועצת העיר התייחסה בישיבתה השבוע למענה שיינתן בנושא. משרד התחבורה קידם את מיזם הפעלת מוניות השירות בערים כאשר בפתח תקוה זכתה חברת שירן. על פי אותו מיזם, החברה תפעיל את מוניות השירות בעיר פתח תקוה ובמסגרת המכרז יתאפשר לחברה להפעיל את המוניות גם בשבת, דבר שייתן מענה למי שזקוק לכך. המיזם צפוי להיכנס לפעילות בעיר לקראת חודש אפריל השנה.
ראש העירייה רמי גרינברג ציין כי העירייה תמתין לראות האם החברה תפעל בשבת, ותפעיל למעשה את הקווים שפועלים כיום, כמו 66 או 51 גם בשבתות, ולפי זה יוחלט האם להצטרף למיזם. במידה וקווים אלו ימשיכו לפעול בשבת, פתח תקוה לא תצטרף למיזם. "המיזם של תחבורה ציבורית בשבת עולה מיליוני שקלים, וגם לעיריית תחל אביב זה מאוד יקר להפעיל את זה כי זה בחינם", אומר גרינברג, "אנו מחכים שתיכנס החברה שמפעילה את מוניות השירות, ואז נסיק מסקנות. זה לא שהמכרז הוא אי שם באופק, היה כבר מכרז והם אמורים להתחיל לפעול באפריל. לא בטוח שבהתחלה הם יפעילו את המוניות בשבת. בכל מקרה, מוניות השירות האלו הם בתשלום ואז לא מדובר בהסעות בחינם כפי שהם היום שזה מאוד יקר. אם נגיע למסקנה שהמכרז של מוניות השירות נתקע אז נחפש אופציות אחרות. לכן בישיבת המועצה האחרונה הצבענו על כך שנמתין לכניסת החברה שתפעיל את מוניות השירות, גם בשבת".
בנוסף, גרינברג תקף את חברי סיעת הביצועיסטים, שנעדרו מהדיון, ולטענתו בשל אי הרצון להצביע בנושא התחבורה בשבת כדי לא להתנגח עם הסיעות הדתיות. "חשוב לציין שמפלגה כמו הביצועיסטים, שהתיימרה לייצג את הציבור החילוני, לא הגיעה לישיבה כדי להתחנף לחרדים. פתאום בנושא כזה חשוב הם לא הגיעו וזה מראה שהם שאין להם שום אג'נדה", טען גרינברג.
אורי אהד, יו"ר סיעת הביצועיסטים, מסר בתגובה: "אין קשר בין מה שהוא אומר לעובדות. אצל רמי כולם אשמים בכל דבר, הגיע הזמן שרמי יסתכל על עצמו, ויחד עם סגנונו האלים וההיסטרי, הוא הסיבה היחידה לעובדה שנעדרנו מהדיון. הוא מונע מחברי מועצה לדבר כי הוא לא מוכן להתמודד עם הביקורת שלנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר