יומן חינוך - מימין לשמאל נגד כיוון השעון: תלמידי חטיבת הביניים ברנר, תלמידי קמפוס אנקורי, חטיבת אחד העם, הדר גנים, נווה עוז, הרב תחומי א'. צילומים באדיבות בתי הספר, זאב שטרן

סיכום השבוע בבתי הספר: לוחמי הקומנדו ביקרו בתיכון, בגרות ראשונה באולפנת בני עקיבא

הלוחמים העבירו לתלמידי הרב תחומי א' שיעורי מורשת וסיפרו להם על שירותם # תלמידים מחטיבת ברנר התנדבו להכין משלוחי מנות # יומן חינוך

פורסם בתאריך: 7.2.20 09:11

1 במסגרת פרויקט מעורבות חברתית, יצאו תלמידי כיתה ח' 4 מחטיבת הביניים ברנר להתנדב בעמותת טל חיים. התלמידים ארזו משלוחי מנות שכל ההכנסות מהם רווחים מהם יועברו לטובת משפחות נזקקות בעיר. במהלך הפעילות התחלקו התלמידים לקבוצות עבודה וכל אחד היה אחראי על חלק אחר באריזה. בסיום הפעילות סיפרו התלמידים שהפעילות הייתה מאוד משמעותית עבורם. "זו הרגשה טובה שגם לנו יש מה לתרום לקהילה", הם סיכמו.

תלמידי חטיבת הביניים ברנר. צילום באדיבות בית הספר

תלמידי קמפוס אנקורי. צילום באדיבות בית הספר

2 מורים ותלמידים מקמפוס אנקורי ביקרו את עמיתיהם מתיכון בית צפאפא בירושלים. המורים והתלמידים מאנקורי נפגשו עם כהני הדת של המסגד ועם מורים ותלמידים מהתיכון. מנהל אנקורי פתח תקווה, יוסי שפרבר: "כאנשי חינוך אנו מגנים כל פשע שנאה באשר הוא ומבקשים להעביר מסר חינוכי של סובלנות. מטרת הביקור הייתה להפגיש בין התלמידים, לגלות ערבות הדדית ולהציג צד אחר בהוויה הישראלית, את המימד האנושי המחבר בין כולנו, יהודים וערבים".

חטיבת אחד העם. צילום באדיבות בית הספר

3 בשבוע שעבר התקיים בחטיבת אחד העם, אותה מנהלת ורדינה אוס, סמינר עירוני "עמיתים ומשפיעים", לתלמידי כיתות ח' בחטיבות בעיר בנושא "מניעת שימוש באלכוהול". הסמינר התקיים בהובלת היועצות החינוכיות ומדריכת השפ"י (השרות הפסיכולוגי) במשרד החינוך, זהר הגר. מטרת הסמינר היא להכשיר את בני הנוער להיות מנהיגים חיוביים, לזהות ולהימנע ממצבים של התנהגויות סיכון. במהלך הסמינר התלמידים שמעו הרצאת מידע בנושא, השתתפו במשחקי סימולציה בסיטואציות של מצבי לחץ מחיי בני הנוער והשתתפו בשתי סדנאות בהנחיית היועצות, במטרה לפתח את יכולת ההובלה, ההשפעה והמנהיגות שלהם, וחיזוק עמדות השוללות שימוש בחומרים ממכרים בקרב המתבגרים.

בגרות הדר גנים. צילום באדיבות בית הספר

4 בשבוע שעבר התקיימה בחינת בגרות ראשונה באולפנת בני עקיבא הדר גנים. 93 תלמידות מכיתה י"א ניגשו לבגרות בלשון והיו למעשה המחזור הראשון שנבחן בבגרות באולפנה. מנהל האולפנה, הרב אמיר סנדלר, אמר כי הבנות הגיעו לבגרות נרגשות ושמחות אחרי תהליך ארוך של למידה והכנה משמעותית. "אנחנו גאים בבנות ומאמינים בהצלחתן", הוא אמר. כזכור, אולפנת הדר גנים הוקמה כאולפנה צומחת לפני 4 שנים .באולפנה לומדות כיום 540 בנות ויש בו 80 אנשי צוות בכיתות ז-יא. ראש העירייה רמי גרינברג בירך את התלמידות וצוות המורים ואמר: "זהו ציון דרך חשוב וחגיגי באולפנת הדר גנים ואין לי ספק כי התלמידות יגיעו להישגים מצוינים ולהצלחה".

הרב תחומי א'. צילום זאב שטרן

5 לוחמי חטיבת הקומנדו ביקרו בבית הספר הרב תחומי עמל א', על מנת לעלות את המוטיבציה לשירות הצבאי. 16 החיילים התפצלו לסדנאות בין הכיתות, העבירו לתלמידים שיעורי מורשת וסיפרו להם על שירותם. הלוחמים, אשר וויתרו על ההפסקה שלהם, על מנת להמשיך לקיים את המפגש עם התלמידים, היו נרגשים מקבלת הפנים וסיפרו לתלמידים מה הביא אותם לשרת ביחידה ועל התפקיד שלהם. "זה היה מפגש מרגש ומעצים", סיפרה מנהלת בית הספר, מירי ענני, "מי שיזם את הפגישה הוא סמל מיחידת הקומנדו שפנה למפקד שלו לקיים מפגש עם נערים ונערות על מנת להעלות להם את המוטיבציה. אחרי שפנה למספר רכזים חברתיים ומכולם קיבל תשובה שלילית, הוא יצר קשר עם הרכז שלנו בובי שטולמן, שמיד התלהב ולמרות תקופת הבגרויות הלחוצה, החלטנו לקיים את המפגש. המטרה שלנו היא להוביל את התלמידים לפריצת גבולות גם בצבא וגם בחיים ואין ספק שהשיעור שעברו התלמידים עם לוחמי הקומנדו היקרים והאמיצים הללו, יתרמו לחייהם ולעיצוב אישיותם כבוגרים".

6 האגף לטיפול בפרט בעיריית פתח תקוה פתח את שעריו לסיור לימודי בנושא קידום נוער. בסיור השתתפו סטודנטים לקידום נוער מהמכללה האקדמית בית ברל אשר לקחו חלק ביום למידה בבית היל"ה פתח תקוה. מהמכללה הגיעו כ-30 סטודנטים ומרצים לביקור ולהיכרות עם המערכת החינוכית הטיפולית של עיריית פתח תקוה, ועם מגוון שירותי הטיפול המוצעים לבני נוער בסיכון ועל רצף הנשירה. הם פגשו נערים ונערות מקידום נוער ובוגרים, ושמעו על נסיבות הנשירה שלהם ממסגרות חינוך פורמאליות ועל המסע לתיקון שעברו בבית היל"ה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר