בית הספר עין גנים, ישיבת אמי"ת, בית חינוך אורנים, בית ספר נווה עוז, בית הספר קיבוץ גלויות
יומן חינוך - נגד כיוון השעון: בית הספר עין גנים, ישיבת אמי"ת, בית חינוך אורנים, בית ספר נווה עוז, בית הספר קיבוץ גלויות, בית הספר יד לבנים, שתילות בבית הספר אריק אינשטיין. צילומים באדיבות בתי הספר, נתנאל שטראוס

על סטארט אפ בכיתה ה' שמעתם?

תכנית מיוחדת פועלת בעין גנים ובנווה עוז # כל תלמיד ביד לבנים קיבל תעודת הצטיינות # סיכום השבוע בבתי הספר בפתח תקוה

פורסם בתאריך: 14.2.20 08:53

 

1 לקראת סיום המחצית הראשונה של שנת הלימודים, נערך בישיבת אמי"ת כפר גנים "שבוע 101" – שבוע של לימוד ממוקד של כל התלמידים ביחד, שהוקדש לחזרה על כל החומר הנלמד השנה בגמרא. גם ההורים הגיעו לעזור בלמידה והכיתה המצטיינת זכתה בפרס. בין הכיתות נערכה תחרות עריכת מצגות וסרטונים יצירתיים בנושא הסוגיות הנלמדות, הפקת חולצות כיתתיות, הרקדות, כרוזים, וכמובן מבחן מסכם על החומר הנלמד. הכיתה המצטיינת, כיתה ט' 3, בליווי המחנך הרב ברוך קורצוייל, זכתה ביום טיול כיתתי לצפון.

ישיבת אמי"ת. צילום נתנאל שטראוס

בית הספר קיבוץ גלויות. צילום באדיבות בית הספר

2 בבית הספר 'קיבוץ גלויות', בניהולה של מירב בס פלג, התקיים הטקס השנתי להכרזה על הזוכים במקומות הראשונים בתחרות הכותבים הצעירים המתקיימת מדי שנה. במסגרת התחרות, כותבים עשרות ילדים מכל שכבה סיפור קצר פרי דמיונם, המהווה את אחת מנקודות השיא בתכנית לכישורי שפה שמפעיל המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך בבתי הספר, בשיתוף העירייה. הסיפורים הזוכים מכל בית ספר, יתמודדו בגמר תחרות הכותבים הצעירים הארצית. במקומות הראשונים לכיתות ג' זכו יארד בירו עם הסיפור 'ההורים הגנבים', וקים סטרנג'ר שכתבה את 'חרם'. מכיתות ד' זכו יהלי מנו שכתבה את הסיפור 'טירת הפחד', אלעד עשיר שכתב את 'הציור ביער', וירין חוטה שכתב את 'הקופסא של עומר'. משכבת ה' ייצגו את בית הספר בתחרות הארצית התלמידים דוד בס עם הסיפור 'הכלב שלי' ושיראל היילו עם הסיפור 'איזהו העשיר?'".

בית הספר יד לבנים. צילום באדיבות בית הספר

3 זו השנה הרביעית שבבית הספר 'יד לבנים' מתקיים טקס חלוקת תעודת הצטיינות לכל אחד ואחת מ- 350 התלמידים בתחום בו הוא מצטיין. הפרויקט הוא בניהולו של מנהל בית הספר אמיר פוני ובהובלת המורה למוזיקה ציפי יולזרי ומחנכות הכיתות. התלמידים עלו בזה אחר זה לבמה בנוכחות הוריהם, וקיבלו תעודה על הצטיינותם. היוזמה הזו נוצרה מתוך אמונה של מנהל בית הספר פוני, כי חיזוק חיובי והעצמה של התלמיד ולו בתחום אחד, יכולים להביא לעלייה משמעותית ברמת המוטיבציה וההישגים הלימודיים, ולתרום לחיזוק המסוגלות והדימוי העצמי של כל תלמיד.

בית חינוך אורנים. צילום באדיבות בית הספר

4 בשבוע שעבר נערך ביקור מרגש בבית חינוך אורנים. 30 נשים מארגון הג'וינט באו לראות ולחוות את לימודי הטינקרינג (התעסקות עם חפצים) וללמוד על המיוחדות של בית הספר. האורחות צפו בהצגה באנגלית אותה הציגו התלמידים ולאחר מכן התנסו בסדנת טינקרינג והתפעלו מתוצרי התלמידים. מנהלת בית הספר, יעל הרשטיק, מספרת על ביקור מוצלח מלא במחמאות.

נטיעות בבית הספר אריק איינשטיין. צילום באדיבות בית הספר

5 לקראת ט"ו בשבט יצאו תלמידי שכבת ד' מבית הספר אריק איינשטיין לנטיעות ברחוב גלוסקא, בסמוך לקיר האקוסטי. הנטיעות אורגנו על ידי המרכז לחינוך סביבתי ואגף גנים ונוף. התלמידים שתלו צמחים שסופקו על ידי קק"ל, כמו רוזמרין ואלת המסטיק.

בית הספר עין גנים. צילום באדיבות בית הספר

6 בבית הספר עין גנים ציינו בשבוע שעבר את אירוע השיא של התוכנית הסינגולרית, אשר התקיימה בבית הספר בחודשים האחרונים. מנהלת בית הספר רוני שעשה, הכניסה לראשונה השנה לשכבת ה' את תכנית 'בית הספר הסינגולרי', אותה הנחה ארז ליבנה, על פי המודל של האוניברסיטה הסינגולרית בארצות הברית. את התכנית ריכזה מאיה גבריאלי. מטרת התכנית היא ללמד את הילדים יזמות באופן מעשי ולא תיאורטי. התוכנית חולקה לשניים, בחלק הראשון שארך שלושה שבועות קיבלו התלמידים ידע רב בתחומי דעת שונים, שמעו הרצאות, יצאו לסיורים, וקיימו את שבוע היזמות. בהמשך הפכו תלמידי השכבה ליזמים והקימו חברת סטארטאפ. הם בנו דגמים למוצרים שלדעתם חסרים כיום בעולם. את התוצרים הציגו מול הורים, נציגי העירייה ואורחים רבים, במפגש שהתקיים בבית הספר.

בית ספר נווה עוז. צילום באדיבות בתי הספר

7 בעוד בעין גנים סיימו את התוכנית, בימים אלו היא החלה לפעול בבית הספר היסודי נווה עוז בשכבת ה'. במהלך שלושת השבועות הראשונים של התוכנית תלמידי השכבה משתתפים בפעילויות מיוחדות. החל ממרתון הרצאות רב תחומיות בנושא כלכלה, מציאות מדומה, משק המים בישראל, מועדון החמש, מעגל נשים ועוד. בהמשך מתקיימים סיורים לימודיים בעיריית פתח תקווה, נמל אשדוד, אולפני טלוויזיה, בית שיח נשים וכדומה, וכמו כן מתקיימות סדנאות יוזמות. השלב הבא הוא הקמת הסטרטאפ הראשון שלהם, כשהתהליך כולל איתור צורך אמיתי, פיתוח אב-טיפוס למוצר שייתן מענה לצורך, בניית תכנית עסקית, הכנת המוצר להצגה בפני בעלי עניין, ומיתוג הסטארטאפ. ולבסוף מציגים התלמידים את התוצר להורים, לצוות בית הספר ולארגונים שתמכו בתוכנית.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר