פנינה תמנו שטה, אוריאל בוסו, ח"כ משה ארבל, אנדריי קוז'נוב, אליהו ברוכי, יבגני סובה, מור דקל. צילומים אוליבייה פיטוסי, יח"צ, יעקב כהן, זאב שטרן
בחירות, המועמדים לכנסת ה-23: פנינה תמנו שטה, אוריאל בוסו, ח"כ משה ארבל, אנדריי קוז'נוב, אליהו ברוכי, יבגני סובה, מור דקל. צילומים אוליבייה פיטוסי, יח"צ, יעקב כהן, זאב שטרן

מה הם עשו, מה הם מבטיחים, ומה הסיכויים: הפתח תקוואים שינסו להיבחר לכנסת ה-23

שאלנו אותם גם למה כדאי שהם יהיו בכנסת, מה יקרה לאחוזי ההצבעה והאם יהיה סיבוב רביעי. חיים מבחירות לבחירות, פרויקט מיוחד

פורסם בתאריך: 28.2.20 12:45

 

"המאבק למען האוכלוסיות המוחלשות הוא השליחות האמיתית בעיניי"/ פנינה תמנו שטה, מקום 24 בכחול לבן

פנינה תמנו שטה. צילום יח"צ

פנינה תמנו שטה. צילום יח"צ

כרטיס ביקור: חברת הכנסת פנינה תמנו שטה, בת 38, נשואה ואם לשניים, ומתגוררת מאז ילדותה בפתח תקווה. ח"כ תמנו שטה היא עורכת דין במקצועה ובעלת תואר שני במדיניות ציבורית בהצטיינות, אשת תקשורת ועיתונות בעברה. את דרכה הציבורית החלה כאקטיביסטית ופעילה חברתית. תמנו שטה נבחרה לכנסת לראשונה בגיל 31 בשנת 2013, וכיהנה כסגנית יו"ר הכנסת של הכנסת ה-19 מטעם מפלגת "יש עתיד". לכנסת ה-20 היא נכנסה באיחור רב, לאחר הפסקה של שלוש שנים מ-2015 עד שנת 2018. בבחירות לכנסת ה-23 הוצבה ח"כ פנינה תמנו שטה במקום 10 ב"יש עתיד", ובמקום 24 ברשימת כחול לבן. תמנו שטה מרצה זה כשני עשורים בארץ ובחו"ל על האתגרים בחברה הישראלית, כמו כן, הייתה דירקטורית חיצונית בחברות, חברת ועדת מנהלת בארגונים חברתיים וממשלתיים. תמנו שטה הובילה בכנסת ומחוצה לה מאבקים נגד גזענות ואפליה ופועלת למען קידום השוויון עבור אוכלוסיות מוחלשות ובמרכזן הקהילה האתיופית שהיא יוצאת חלציה. על כך זכתה בשנת 2016 בשני פרסים האות החברתי של הקרן לידידות ואות מרטין לותר קינג. היא מילאה שלל תפקידים ציבוריים הן בכנסת והן בעשייתה לאורך השנים: חברה במועצה הלאומית לכלכלה, נציבת ציבור במועצת העיתונות, סגנית יו"ר הכנסת, יו"ר השדולה לחיזוק וקידום ישראלים יוצאי אתיופיה בישראל.
מה ארצה לקדם: "חרטתי על דגלי להיאבק למען אוכלוסיות מוחלשות, משפחות המתמודדות עם קשיי רווחה, שחוו אלימות במשפחה, מתמודדי נפש, חיילים בודדים, אזרחים ותיקים, ישראלים יוצאי אתיופיה וקהילות נוספות הסובלות מגזענות ואפליה. המאבק למענם ובעבורם הוא השליחות האמיתית בעיניי, זהו המאבק על פניה של החברה הישראלית ואני שמחה על כך שאני חלק ממפלגת כחול לבן, מפלגה המציבה לנגד עיניה את האזרחים והתחייבה לשים את הנושאים הללו בסדר העדיפויות תוך הקצאת המשאבים הראויים לתחומים החברתיים. אסור שאנשים במצוקה יהיו שקופים לשלטון, הרי לשם כך אנו נבחרים. במעט הזמן שהייתי בכנסת האחרונה הספקתי להקים את השדולה למאבק באלימות כנגד נשים ולהוביל דיון משמעותי ביום הבינ"ל למניעת אלימות כנגד נשים שמעלה על סדר היום הציבורי את זעקתן ומצוקתן של נשים נפגעות אלימות. במסגרת השדולה למאבק באלימות כנגד נשים, ליוויתי משפחות של נרצחות, קידמתי הצעות חוק הקלות בארונה לחיילים בודדים, חוק שיאפשר העדפת קרובי משפחה בתהליכי אימוץ. הקמתי שדולה למען מתמודדי הנפש וקיימתי סיורי פיקוח במחלקות סגורות בבתי חולים. לצד כל אלו, המשכתי להיאבק נגד אפליה וגזענות בדגש על קהילת יוצאי אתיופיה".
למה אני: "מאז ילדותי הצטיידתי בערכים הנכונים, עברתי משוכות והתחלתי מנקודת זינוק מאוד "נמוכה" ביחס לחברה הישראלית וזה דווקא אולי הערך המוסף הכי משמעותי שלי, כמו שאומרים, החיים הם הבית ספר הטוב ביותר. החל מהגעתי לישראל כילדה קטנה עולה חדשה כשאימי נשארה מאחור, עובר דרך עבודות הניקיון שביצעתי כבר בגיל 12, הפנימיות בהן עברתי ועוד, עד שפילסתי דרכי לאקדמיה, לעריכת דין ומשפטים. המסע הזה נתן כלים בידי מחד לא לשכוח מאיפה אני באה ולאן אני הולכת וללא ספק גם הכרת החברה הישראלית על כל גווניה ועל כל קהילותיה. לצערי בשליחות שלי אני פוגשת רבים וטובים שמתמודדים עם בירוקרטיה קשה ומתישה, חומות גבוהות של אי צדק ואת זה צריך לשבור. החלטתי להיכנס לפוליטיקה ולהשפיע מתוך אהבה גדולה לחברה הישראלית והבנה שהספיק לי להיות צופה מהצד על מקבלי ההחלטות. ההבנה שהשלטון וזרועות הביצוע צריכים לעשות יותר ולשנות את היחס כלפי המוחלשים הייתה הבערה הפנימית שלי מתוך הבנה שאפשר אחרת".
האם אחוזי ההצבעה ישתנו: "אני לא עוסקת בתחזיות, אני קוראת לכל הציבור הישראלי לצאת מהבית וללכת להצביע אם הוא לא רוצה הנהגה שתעסוק בחוקי חסינות".
האם יהיה סיבוב בחירות רביעי: "אני משערת שבבחירות הקרובות תהיה הכרעה ברורה לטובת כחול לבן ואנחנו נקים ממשלה שפויה, שתאחד את החברה הישראלית ותתחיל לעבוד למען הציבור הישראלי".

מה הסיכוי: הסקרים מנבאים לכחול לבן לפחות 33 מנדטים ואף יותר, כך שתמנו שטה תמשיך לכהן כחברת כנסת.

אנדריי קוז'נוב

"הבחירות הן גם על 26 תלמידים בכיתה במקום 31"/ אנדריי קוז'נוב, מקום 33 בכחול לבן

כרטיס ביקור: אנדריי קוז'נוב, בן 40, אב לשלושה ילדים. הוא החליף במיקום את גדי יברקו שעבר לליכוד לפני מספר שבועות. הוא היה במשך עשור הכתב הצבאי של ערוץ 9 ושימש כחוקר בכיר במכון ממרי. עלה לארץ בשנת 1997. בעל תואר שני בחקר ויישוב סכסוכים מהאוניברסיטה העברית. שימש בחודשים האחרונים כדובר כחול לבן לתקשורת הרוסית.
מה ארצה לקדם: "יש כמובן את הבעיות של המגזר הרוסי, ולמרות שזה נשמע כבעיות מגזריות, זה נוגע לכלל ישראל. כמו למשל כל הסיפור של הפנסיות. יש מי שנמצאים בגילאים מתקדמים ולא הצליחו לצבור פנסיה. יש כרגע 200 אלף איש שעלו בשנות ה-90, ושמתקיימים מקצבת זקנה. בין היתר גם אמא שלי. כמו כן, גם את נושא הדיור הסוציאלי ארצה לקדם. כמובן שכל אלו יקרו לאחר שאני אגיע ואלמד את עבודת הכנסת על בוריה".
למה אני: "אני רואה אלטרנטיבה לשלטון הנוכחי. יש פה מפלגה שמעניין אותה האנשים. יש פה תכניות ומחשבה. אני אומר שיתנו לנו צ'אנס, ואם לא נעמוד בציפיות אז יבחרו לאחר מכן במישהו אחר. הבחירות הן, בין היתר, על 26 תלמידים במקום 31 בכיתה".
האם יהיה סיבוב בחירות רביעי: "אני מאוד מקווה שלא. ונעשה מאמץ שזה לא יקרה כי בחירות נוספות הם אסון שירסקו את המדינה".
האם אחוז ההצבעה ישתנה: "אני מקווה שכן. ומי שאומר שאין לו למי להצביע, זה לא אחראי. אנו בהכרעה על עתיד המדינה לשנים הקרובות".
מה הסיכוי: קשה לדעת מה יהיו התוצאות הסופיות, אך סיכוייו של קוז'נוב להיכנס לכנסת הם ריאליים לחלוטין.

אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

הרב אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

"אני רוצה לקדם הקלה בבירוקרטיה"/ אוריאל בוסו, מקום 10 בש"ס

כרטיס ביקור: מתגורר במרכז העיר. הוא בן 46, אב לשישה ילדים, ומכהן כממלא מקום ראש העיר מזה 13 שנה, ושימש כמחזיק תיקים שונים כמו הביטחון, התכנון והבניה, המינהל הכללי ועוד.
מה ארצה לקדם: "אני רוצה לקדם את כל נושא ההקלה בבירוקרטיה בנושאים כמו הארנונה והרווחה. כמו כן, מטרתי היא לפתוח את לשכתי בפני הציבור, ובכך למנוע את החסמים שקיימים בין חברי הכנסת לבין הציבור הרחב".
למה אני: "מילאתי את מירב התפקידים באהבה רבה וברוך השם בהצלחה. וזה כולל תחומים רבים, כמו למשל בנושא שיפור פני העיר, המתנסים, החינוך, הביטחון, הנדסה, עיר ללא אלימות ועוד. בשנות העשייה שלי היה חשוב לי לתת את העזרה הפרטית לאזרח הפשוט ולחלש, ואת כל זה אני רוצה להמשיך בשביל התושבים מהכנסת. להיות הנציג האישי של התושבים ולטפל בדברים שאנחנו יודעים יחד כמה הם חשובים לנו. אם חשובה לכם כל העשייה הזאת ובשביל שכל ההצלחה הזאת תימשך ואף תיגדל, אני צריך את העזרה שלכם ושל קרוביכם ולכן הצביעו ש"ס".
האם יהיה סיבוב בחירות רביעי: "אנו עובדים קשה כדי שלא יהיו".
האם אחוז ההצבעה ישתנה: "אני מגלה סמני עייפות אצל האזרחים, אבל אי אפשר לדעת מה יהיה בבחירות".
מה הסיכוי: נכון לסקרים הנוכחיים ש"ס לא מקבלת עשרה מנדטים, אך ייתכן מאוד מצב שבו יהיו שינויים ופרישות בתוך המפלגה בהתאם להחלטת רבני המפלגה. ככה שהסיכוי לראות את בוסו נכנס לכנסת בהמשך הקדנציה הוא ריאלי לחלוטין.

אליהו ברוכי צילום זאב שטרן

אליהו ברוכי צילום זאב שטרן

"ארצה לקדם הקמת מבני חינוך באזורים צפופים"/ אליהו ברוכי, מקום 10 ביהדות התורה

כרטיס ביקור: בן 44, אב לשבעה ילדים, מתגורר במרכז העיר. בשתי הקדנציות האחרונות כיהן כחבר מועצה, ובחלק מהזמן גם כמחזיק תיק הנכסים העירוני. היום הוא חבר באופוזיציה במועצת העיר.
מה ארצה לקדם: "ארצה לקדם נושאים שקשורים בהקמת מבני חינוך באזורים צפופים שיוצרים קשיים לילדים. כמו כן אני רוצה להתמקד בעזרה לאזרח הפשוט באופן שיקל עליו בתחומי הבירוקרטיה מול הרשויות השונות".
למה אני: "אני ארצה להמשיך ולפעול למען תושבי העיר כפי שפעלתי עבורם ממועצת העיר, ולפעול כחבר כנסת גם ברמה הכללית יותר ולאוכלוסיות רחבות יותר. כפי שנקראתי למועצת העיר, כך נקראתי גם לרשימה לכנסת. אני אשרת את הציבור בכל מקום שבו אני נמצא".
האם יהיה סיבוב בחירות רביעי: "אני חושב שנבואה נתנה לשוטים".
האם אחוז ההצבעה ישתנה: "קשה לדעת".
מה הסיכוי: יהדות התורה עומדת בסקרים סביב 7-8 מנדטים. במצב הנוכחי, ברוכי לא צפוי להצטרף לכנסת. יחד עם זאת, לאחר הבחירות ייתכן מצב שבו יחולו שינויים בתוך המפלגה בהוראות הרבנים, וברוכי יכול למצוא את עצמו בין חברי הכנסת במהלך הקדנציה.

משה ארבל צילום אוליבייה פיטוסי

נקים שדולה למען חייבי הוצאה לפועל"/ ח"כ משה ארבל, מקום 7 בש"ס

כרטיס ביקור: משה ארבל, בן 36, אב לחמישה, מתגוררת במרכז העיר. בשנים האחרונות שימש כיועץ המשפטי של ש"ס ולאחר מכן ראש המטה של השר דרעי במשרד הפנים ובמשרד לפיתוח הנגב והגליל. נבחר בבחירות לכנסת בשתי המערכות הקודמות.
מה ארצה לקדם: "הייתי רוצה להמשיך את הפעילות בכל נושא של הרג מיותר של פועלי בניין, בנוסף הייתי רוצה לסייע לאוכלוסיות מוחלשות להקמת שדולה למען חייבי הוצאה לפועל, וכל מה שהציבור צריך או יבקש אעשה למענו".
למה אני: "ש"ס מספרת את הסיפור שלנו כקולקטיב של מזרחיים ומסורתיים, כאנשים שאוהבים את המסורת ואת השבת, והמטרה היא שאנחנו כנבחרי ציבור נשמש פה לאותם אנשים ששלחו אותנו כנסת".
האם יהיה סיבוב בחירות רביעי: "התרחיש הזה לצערי הרב לא מופרך, אבל זה מאוד תלוי אם אנחנו נבין את גודל השעה ונצא להצביע".
האם אחוז ההצבעה ישתנה: "מאוד קשה לדעת. אני רוצה לקוות שהוא יגדל".
מה הסיכוי: בסקרים ש"ס עומדת על 7-8 מנדטים, כך שארבל צפוי להיכנס לכנסת די בוודאות, כפי שקרה בבחירות האחרונות.

בחירות. יבגני סובה

יבגני סובה

"אעסוק בפתיחת עסקים בשבת שפונים לקהל מסוים"/ יבגני סובה, מקום 3 בישראל ביתנו

כרטיס ביקור: יבגני סובה הוא בן 39, אב לשתי בנות, ומתגורר בפתח תקוה בסמוך לצומת סירקין. הוא עבד כ-15 שנה בתקשורת בשפה הרוסית והיה פרשן מדיני בערוץ 9 ובערוץ REVI. היה גם במשך שנתיים מגיש בתאגיד השידור כאן רק"ע.
למה אני: "עליתי לארץ בגיל 17, ואני מכיר היטב את הבעיות של הדור שלי ושל ההורים שלנו. התעסקתי כעיתונאי בבעיות של המגזר ושל המדינה בכלל, ואני לא אייצג רק את המגזר הרוסי, אך הנושאים הסוציאליים אלו נושאים שמאוד ארצה להתעסק איתם".
מה ארצה לקדם: "ארצה להתעסק עם פתיחת עסקים בשבת שפונים לקהל מסוים. אני מכהן כחבר בוועדת החינוך וארצה לפעול בנושא הזה. בקדנציה הבאה ארצה לקדם את נושא הפנסיות בישראל, ואת ההון ראשוני לו זקוקים זוגות צעירים בקניית דירה ראשונה".
האם יהיה סיבוב בחירות רביעי: "אני כמעט בטוח שלא יהיו בחירות בשנים הקרובות. גם בליכוד יש הבנה שאי אפשר ללכת לבחירות רביעיות. אנשים יצאו לרחובות אם יהיו בחירות רביעיות. אני מאמין שעד מועד פתיחת משפטו של נתניהו תתגבש הבנה לאן המערכת הולכת, כל זאת במידה ולא תהיה לו קואליציה של 61".
האם אחוז ההצבעה ישתנה: "אני מאמין שלא. אני מבין את הייאוש של האנשים, אך אני רואה לפחות בציבור שלנו נכונות לבוא להצביע. גם אם תהיה ירידה היא תהיה מינורית".
מה הסיכוי: הסקרים מנבאים לישראל ביתנו 7-8 מנדטים, כך שסובה ימשיך להיות חבר כנסת גם בכנסת הבאה.

מור דקל

"נקדם הארכת חופשת לידה עד לגיל שנה"/ מור דקל, מקום 11 במפלגת קול הנשים

כרטיס ביקור: מור דקל, בת 34, אמא לשלושה ילדים בגילאי לידה עד שלוש, נשואה לעידו. ממקימות המפלגה, אקטיביסטית ופעילה חברתית, ממובילות המאבק הארצי ״ילדינו לא הפקר״, משפטנית וחברת עמותת כ״ן לקידום נשים בפוליטיקה. בפתח תקווה הקימה את פורום ״נשות פ״ת מנהיגות שינוי״, חברת מועצת הנשים בעיר, ויו״ר ועד הורי מעונות היום בעיר. עובדת בשת"פ עם היחידה סייף טף פיקוח למעונות יום בעיר, נציגת ההורים בוועדות בכנסת של הגיל הרך ובשיתוף פעולה עם משרד העבודה והרווחה בנושא.
מה ארצה לקדם: "את הארכת חופשת לידה עד לגיל שנה וכן פיקוח והכשרה לגיל הרך של לידה עד שש. בנוסף, שהמדינה תיקח אחריות לחינוך חינם מגיל שנה ותבנה מעונות יום ראויים בפיקוח ושבהן מטפלות עם הכשרה. לצד זה לצמצם את מספר הילדים בכיתות, להכשיר את הצוותים וללוות אותם וכן לתת להם תנאים ראויים. כמו כן, אנחנו מבקשים להעלות את הקצבות לקשישים ולנכים בהשוואה לשכר המינימום ולהשוות את הזכויות של העצמאיים לשאר העובדים במשק וכן למגר את האלימות בכלל וכנגד נשים בפרט".
למה אני: "אני באה לעשות, לעבוד, ולתת את כל כולי למען האנשים כמו שאני עושה עד היום, אבל אין ספק שעל מנת לשנות באמת ברמת החקיקה, תקציבים והנחיות מדיניות, יש צורך בלשבת ולהיות חלק משולחן מקבלי ההחלטות. אני אישה צעירה, אמא לשלושה צמודים קטנים, מתחזקת בית, משקיעה בילדיי, מנהלת זוגיות שוויונית, מצליחה במקביל גם לעבוד, ללמוד, להיות אקטיביסטית ולנהל כמה משימות במקביל ולהצליח להביא תוצאות, כי אני אמביציונית שפועלת מהלב ומהצדק, לא יכולה להישאר אדישה לעצימת העיינים של הפוליטיקאים הקיימים שקיבלו יותר מידי הזדמנויות להוכיח לי ולכם שאין לנו במי לבחור".
האם אחוזי ההצבעה ישתנו: "אחוזי ההצבעה אכן ישתנו אם אנשים יבינו שאסור להם לא ללכת להצביע".
האם יהיה סיבוב בחירות רביעי: "כבר נקבע תאריך לבחירות סבב 4, דבר המוכיח לדאבוני שאנחנו תקועים באותו מקום ואותה תוצאה גם הפעם. לכן על מנת לעצור את סבב הבחירות הבא מי שלא מאמין בקיימים ואין לו במי להצביע יש לתת את הקול השפוי לנשים! 'נ' בקלפי זאת התשובה. תחשבו מה היה ניתן לעשות למען האזרחים ב- 6 מיליון שנזרקו על הבחירות?! ועל שכר הח"כים שלא באמת עבדו כי היו בממשלת מעבר?!".

נשות מפתח תקווה שמתמודדות למפלגת קול הנשים, למעלה מימין: אורית שמש, דנה שמאי, סיגל משהיוף, למטה מימין: מור דקל, קרן יעקובוביץ, דניאל גורג קיסר.

# # #
במפלגת 'קול הנשים' יש מלבד דקל עוד חמש נשים מפתח תקוה. במפלגה שמתמודדת לראשונה לכנסת 102 חברות. הנשים הנוספות מפתח תקוה הן:
סיגל משהיוף – בת 46, ממוקמת במקום ה-43, ממייסדי ומנכ״לית עמותת ארצ״י – ארגון הרופאים העצמאיים בישראל ששם לעצמו כמטרה להקים מערכת רפואית שוויונית מצוינת לכלל הציבור ולחזק את מעמד הרופא העצמאי בישראל.
אורית שמש – בת 31, ממוקמת במקום ה-68, אמא לשלושה, מנחת הורים לגיל הרך ומעבירה סדנאות לגיל הרך בשילוב כלים מעולם הNlp.
קרן יעקובוביץ – בת 34, ממוקמת במקום ה-75, אמא לשניים, מעצבת פנים עצמאית, אמא לילד עם אלרגיה מסכנת חיים, פועלת כבר מספר שנים להעלאת המודעות לאלרגיה בקרב הורים וגננות.
דנה שמאי – בת 33, ממוקמת במקום ה-85, אמא לשלושה, משפטנית, אמא לילד עם אלרגיה מסכנת חיים ובמהלך השנים האחרונות פועלת למען הנגשת המידע ושינוי התנאים למשפחות לילדים אלרגיים ברמה מסכנת חיים ולשיפור התנאים בצהרונים של גני הילדים ובתי הספר.
דניאל ג'ורג' קיסר – ממוקמת במקום ה-91, בת 25, אמא לתינוקת, סטודנטית, כותבת, פועלת למען נשים צעירות ונשים לאחר לידה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר