קולאז' סלבס. לירז אסייג, מורן מזוז, צ'רלי פדידה, שלומי ואורית קוריאט, אלעד זוהר והילדים
קולאז' סלבס. לירז אסייג, מורן מזוז, צ'רלי פדידה, שלומי ואורית קוריאט, אלעד זוהר והילדים

הקורונה, הלו"ז, החרדות והסלבס: איך הם עוברים את זה ומה הם עושים

המסעדה החדשה, הזוגיות, הקניות, והשעות הארוכות בבית: חמישה סלבים פתח תקוואים מדברים על המצב החדש, על התוכניות שבוטלו, ומגלים עד כמה הם בחרדה

פורסם בתאריך: 21.3.20 19:07

 

אלעד זוהר: "יש לנו לוח ענק כזה עם סדר יום"

אלעד זוהר והילדים. צילום פרטי

מי: אלעד זוהר, חזאי, מנחה ודי.ג'י, נשוי לשירי ואבא לרון (7) וגיל (5), גר בפסגת הדר בפתח תקווה.
"הלו"ז שלנו ממש מאורגן ואפילו ציירנו לוח כזה ענק בחדר של הילדים ובו סדר יום, כולל שעתיים בגינה השכונתית שהיא ריקה בתקופה הזו וזה מצוין", מספר זוהר. "אין אצלנו תחושה של כאוס כי גם קנינו הרבה חומרי יצירה, ציור וצביעה, שהילדים מאוד אוהבים ואנחנו מעבירים את הזמן בין משחקי מחשב ללימודים, העשרה, יצירה וגם פעילות גופנית על מזרן פעילות בבית, וזה חשוב כי סגרו לי את החדר כושר והבריכה. בגלל שאין בית ספר, גלידה ומסעדות, יש לנו יותר זמן משפחה בבית וזה מבורך.
"חוץ מזה, אני עובד כרגיל וממשיך בשידור התוכנית שלי 'פותחים יום', בין 10 ל-12 בערוץ 13 במתכונת מיוחדת של גל פתוח עם עדכונים ושאלות מהבית בהתאמה לתקשורת החדשה של הרשת והוואטסאפים. אנשים מקבלים הרבה חומר ואנחנו על תקן הפאן היותר ממוסד עם פאנל מומחים שעושה להם סדר.
"אני מעודכן במצב ועוקב ועדיין מספר לילדים על המצב השונה של החיים שלנו, בחיוך, תוך הקפדה לשמור על הכללים וההגיינה. אנחנו גם הצטיידנו במוצרים לבית, במיוחד כי יש חוסר. אשתי הייתה בסופר ולא היו במבות למשל וזה דבר הזוי. מצד שני, בגלל שהתפקיד שלי היום זה שירות לציבור ובהרגשה שלנו שאנחנו פה עבור הצופים, אז אני לא יכול לעזוב הכל אלא להמשיך בשגרה בה אני חוזר הביתה מהעבודה ומחליף את אשתי, בהתאם למגבלות, מבשל, מבלה עם הילדים וכדומה. אני מודה שאם אני אחטוף קורונה הדבר הכי מבאס אותי זה שכולם ידעו איפה הייתי, רק באולפן ובבית, בשונה מהשגרה בה הייתי עושה כושר ועובד פעמיים בשבוע כ-די.ג'י (פטריקס פ"ת, היישה בר כ"ס ובחולון). אגב, הדבר החדש שעשיתי לראשונה מאז הקורונה זה לפתור חידות ותשבצי הגיון, בשבת מרוב הקרחנה סגרתי את הנייד עד שעות אחר הצהריים והיה לי זמן ושקט ופתרתי 4 חידות של דקל בנו שהן לא קלות בכלל".
מדד החרדות בין 1-10: "אצלי זה 2. מדד החרדה לא נמצא אצלי בלקסיקון. אנחנו במצב של מודעות אבל לא מאבדים את העשתונות. הילדים מעודכנים בעובדות, כולל המסרים המרגיעים ואנחנו מקשיבים למגבלות ומשתדלים להמשיך בעבודה בהתאם למגבלות".

שלומי ואורית קוריאט. צילום שרון קידר

שלומי ואורית קוריאט. צילום שרון קידר

שלומי קוריאט: "אם זה היה תלוי בי אז ההיסטריה הייתה מועטה"

מי: שלומי קוריאט (43), סטנדאפיסט, שחקן ומנחה טלוויזיה, נשוי לאורית ואבא לשלושה ילדים (ליהי, שירה ויונתן).
יש לנו לו"ז מסודר לילדים", מספר קוריאט, "למשל מהשעה 8 וחצי ועד 11 וחצי זה זמן לימודים שזה עוזר לשמור על שגרה. אנחנו כן נותנים לילדים לישון קצת יותר מאוחר בלילה כי אנחנו בבית בסוג של הסגר בגלל המצב, אין מסעדות, פחות חברים וגם לא חדר כושר. אז עושים מה שאפשר בשביל להעביר את הזמן, כולל ניצול כל מה שעומד לרשותנו אם זה הנטפליקס, יצירה, משחקי קופסא למיניהם שזה משהו שבחיים לא שיחקתי. אנחנו עדיין לא בעוצר מוחלט שדורש הוצאת תותחים כבדים כמו טאקי ומונופול וכו'. אני מאמין שאם המצב יחריף אז נצטרך להתמודד. אם זה היה תלוי בי אז ההיסטריה הייתה מועטה ואשתי תעיד על זה, כי האוכל כבר נאגר. אנחנו מדברים פה על בית מרוקאי, בית שתמיד יש בו אוכל.
"אני מנסה עדין לשמור על שגרה שזה אומר פגישות עבודה גם מחוץ לבית איפה שכן אפשרי, כי בתי קפה ומסעדות נסגרו. בגלל המצב בוטלו כל ההופעות עד מאי ולא ברור מה יקרה בחודשים קדימה, כן יש כל מיני דיבורים ורעיונות לחיפוש פלטפורמה שתתאים לתקופה שכזו אבל בצורה שלא תפגע לנו בהופעות בעתיד כי בסופו של דבר ההופעות זה הפרנסה שלנו. עצמאים לא זכאים לקבל הטבות כמו שכירים וגם אני כמו אחרים לא חשבתי שהמצב יהיה כזה חריף ולא הכנתי תכנית גיבוי. נקווה לטוב".
מדד החרדות בין 1-10: "אני כעצמאי נותן לעצמי 4 במדד ההיסטריה בשל הקורונה כי אני לא ממש חושש וברמת המשפחה אני נותן לאשתי בין 8 ל-9".

מורן מזוז. צילום פרטי

מורן מזוז: "בשבילי זו ממש מכה כי פתאום הכל נעצר"

מי: מורן מזוז (36), זמרת, פזמונאית ויוצרת, אשר התפרסמה בעונה השביעית של כוכב נולד.
"אין לי שגרה או לו"ז מאז שהקורונה הגיעה, לא כי אני לא מסודרת אלא בגלל שלא הייתי מוכנה לזה, אף אחד לא היה מוכן", אומרת מורן. "בשבילי זו ממש מכה כי פתאום הכל נעצר. אין חזרות, לא עובדים על חומרים חדשים, לא יכולה ללכת לאולפן וגם התבטלו לי המופעים הקרובים, עשרה בערך, כולל הופעות שאמורות להתקיים בחודשים מאי ויוני. זה קשה כי זה לא משהו שתכננתי, אז אני בבית כל היום, מאזינה למוזיקה, מתעדכנת במה שקורה וזה גם זמן למשפחה, להיות עם עצמי.
"אני לא יוצאת הרבה ובמקום ללכת לחדר כושר אני עושה הליכות ומתעמלת בתוך בית וזה נחמד. לאור המצב שאף אחד לא ידע מתי ייגמר, הכל אצלי נעצר בתחום הקריירה, ואי אפשר לעשות כמעט כלום כי אין קניונים ומסעדות, מה שאומר שבוטלו גם הרבה פגישות ויש פחות בילויים, פחות לפגוש חברים. אני משתדלת לא להיכנס לחרדה ומנצלת את המצב לעשות דברים שאני אוהבת ולכן מאוד מרוכזת בעצמי כרגע".
מדד החרדות בין 1-10: "נראה לי שאני 5. אני לא ממש בהיסטריה ומחכה שהכל יסתדר. הקדוש ברוך הוא יעזור. אני מודעת למצב, מקשיבה לעדכונים, מנסה ליצור לעצמי תעסוקה בתוך הבית ובעיקר מחכה שזה יעבור".

לירז אסייג. צילום סטודיו ג'יני

לירז אסייג: "אני כל כולי בזוגיות החדשה שלי"

מי: לירז אסייג (37), דוגמנית מובילה ואושיית רשת.
"הלו"ז שלי ממש השתנה", אומרת לירז. "לא רק בגלל שפתאום אין לחץ אלא בגלל שהתבטלו לי הרבה דברים שהייתי אמורה לעשות בחודשיים הקרובים, כמו שבוע האופנה, כל הצילומים, תצוגות, חזרות, הכל התבטל. אבל יצא מזה משהו טוב כי אני עכשיו כל כולי בזוגיות החדשה בחיים שלי. יש לי חבר חדש, אהבה בת חודש וחצי שאני עדיין לא רוצה לדבר עליה. אני כן יכולה להגיד שהתזמון של הקורונה נפל ממש אחרי שכבר היינו בדייטים הראשונים ועכשיו אנחנו כבר בתוך הזוגיות. הדבר הנוסף שהוספתי לחיים שלי זה זמן כתיבה, אני כותבת למגירה, ממחשבות לעצמי ועד שירים. אני גם קוראת המון אבל ממש לא צופה בסדרות בלופ, אלא מקדישה את הזמן הפנוי שלי לענות לעוקבים שלי באינסטגרם, להגיב וכדומה וגם לאחיינים ולמשפחה.
"מבאס אותי שאי אפשר לעשות ספורט, אני לא הולכת להתאמן כי אסור ולכן החלטתי שעד שהסגר יורד אני לא מתעמלת אבל כן עושה הליכות בים ומשקיעה מעצמי יותר למשפחה. בתקופה הזו זה ה-זמן למשפחה ואחיינים, לשחק איתם בתוך הבית ולעשות דברים ביחד, לצפות בסרט, לעשות יצירה, לשחק משחקי קופסא כמו מונופול, זה הכי כיף".
מדד החרדות בין 1-10: "אני נמצאת על אפס. אין לי חרדות בגלל הקורונה. לא קניתי כלום, לא הולכת עם מסיכה, ממש כלום!".

צ'רלי פדידה

צ'רלי פדידה

צ'רלי פדידה: "אני בבית מחשב מסלול מחדש"

מי: השף צ'רלי פדידה, אב לשלושה ילדים (מאור 22, שירז 19 ורעי בן 3), חי עם בת זוגו מורן.
"כרגע אין לו"ז כי המצב של הקורונה השפיע על החיים של כולנו וגם על החיים שלי. לאחר שלושים שנה שאני עובד מהבוקר עד הערב, אני בבית כרגע מחשב מסלול מחדש, כי בתחילת השבוע הייתה אמורה להיפתח מסעדת הדגים החדשה שלי ברחוב החשמונאים בתל אביב אך לאור המצב וההודעה של ראש הממשלה, סגרתי את המסעדה לאחר שהכל כבר היה מוכן ומזומן לקבל לקוחות. אז מבחינה אישית אני סוג של מובטל כרגע וזאת לאחר שכל המזון כבר הוזמן ואני כחברה בע"מ שמתעסקת בייעוץ, מצאתי את עצמי במצב חדש בו אני לא יכול לייצר שום עבודה למעט משלוחים שגם זה בעייתי להרים ביום אחד. אז ברור שלקחתי את זה לכיוון של להשקיע במה שאני כן יכול, שזה הילדים ומורן בת הזוג שלי. גם כי אין לאן לצאת וגם כי זה הכי טבעי להשקיע במשפחה שלך כשאתה בתוך הבית סגור. חוץ מזה שיש לי פודטראקים שתמיד חשבתי להפעיל קבוע, אז אני משער שאני אפעיל אותם כרגע בשביל הפרנסה בסגולה או בצמוד לאחד מהסופרים בפתח תקווה ואני אמכור אוכל רחוב. חוץ מזה, לאור המצב אני החלטתי לעשות משהו שלא עשיתי בעבר ואני מתחיל לצלם סרטוני וידאו ליו טיוב ולעמוד האינסטגרם שלי, סרטונים קצרים של אוכל שכל אחד יכול לבשל, סביב מוצר אחר. למשל השבוע אני מתכנן לצלם פסטה ואפילו ללמד איך מכינים פסטה מקמח בבית. אני יזמתי את זה עם חבר שגם הוא מחוסר עבודה מתחום הטלוויזיה ואנחנו נתחיל לעבוד על זה ביום חמישי".
"הלו"ז שלי כרגע הוא לעשות דברים עם הבן הקטן שלנו. פעם ביום מורני לוקחת אותו לפארק ובשאר הזמן אנחנו משחקים איתו ביחד או שאני משחק איתו עם מכוניות קטנות, צופה איתו בתוכניות ואני ממש משתטה איתו. מבחינתי זה גם זמן לזוגיות כי כשאתה בבית זו תרופה לזוגיות ולכן אני משקיע, עוזר, מבשל, יש לנו זמן לצפות בסרט ביחד בבית. אנחנו גם מקפידים על הגיינה גבוהה, חיטוי הידיים וכדומה.
מדד החרדות בין 1-10: "אני חושב שאני במדד הזה 5. זה מתחלק בבית שלנו כי אני לא בחרדה ואילו האישה בחרדה יותר גבוהה כי לא קנינו המון מצרכים ואין וודאות לגבי מה שיהיה, וגם לא קנינו מסיכות כי אין. אבל אני מרגיע כי אני מאמין שיהיה טוב, לא מאמין שהאוכל בעולם ייגמר כי המפעלים עובדים והיבואנים מילאו את המחסנים לפני פסח".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר