נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה ופרשת השבוע

הרב אוריאל בוסו מספר על פרשת השבוע, פרשת צו

פורסם בתאריך: 3.4.20 09:23

כניסת השבת בפתח תקוה: 18:42
יציאת השבת: 19:36

אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

הרב אוריאל בוסו. צילום יעקב כהן

הרב אוריאל בוסו מספר על פרשת השבוע, פרשת צו

"בפרשתנו מופיע בין יתר הקורבנות גם "קורבן תודה". את קורבן התודה מביא אדם שנקלע לסכנה ממשית או שיש סיכוי גבוה לסכנה והוא יצא מהסכנה בשלום.
"יחד עם הקורבן/הבהמה. עליו להביא ארבעה סוגים של חלות – עשר מכל סוג – כאשר מתוך 40 הלחמים מקבל הכהן ארבע (חלה אחת מכל סוג) ואילו הוא אוכל את 36 הנותרים יחד עם הקורבן ומצרף עימו את משפחתו וידידיו ביום ההקרבה וכן למחרת.
כל העניין הוא להודות ל-ה' וכמו שכתוב "יודו ל-ה' חסדו ונפלאותיו לבני אדם", לפרסם את חסדי ה' לכל המכרים, הידידים ובני המשפחה – זוהי הכרת הטוב להקב"ה…
ובהתקרבנו לחג הפסח. נביא את שאלת המדרש: מדוע פותח בעל ההגדה את המגיד במילים: "עבדים היינו לפרעה במצרים…" ולאחר מכן עובר הוא לאלו שרצו לכלות את עם ישראל ומזכיר את לבן: "צא ולמד מה ביקש ללבן לבן הארמי לעשות ליעקב אבינו…"
גם בביכורים מצאנו שמזכירים את לבן הארמי (דברים כו'): "וענית ואמרת לפני ה' אלוקיך ארמי אבד אבי וירד…"?!
משיב המדרש: לבן הוא הסמל לכפיות טובה.
לא היו לו בנים (הראייה ששלח את בנותיו לרעות עם הצאן…) ורק בזכות יעקב נתברך בבנים וה"תודה רבה" שלו הייתה ברצון להרוג את יעקב ובניו רק ש-ה' נתגלה לו בדרך והזהירו מלדבר עם יעקב מטוב ועד רע…
כמו כן, ממשיך המדרש, כל הולדתו של לבן הייתה בזכותו של אברהם שהרי שנפקדה שרה נפקדו עימה כל העקרות והתורה מעידה: "ויהי אחרי הדברים האלה ויוגד לאברהם לאמר הנה ילדה מלכה גם היא בנים לנחור אחיך את עוץ בכורו … ואת בתואל ובתואל ילד את רבקה' (בראשית כב' א'-כג').
וה"תודה רבה" שלו הייתה ברצון לקלל את ישראל אם לא ה' מנע מבלעם בדרכו לקללם…
דווקא בליל הסדר ובהבאת הביכורים שהם "הכרת הטוב" מציינים את מי שלא ידע להכיר טובה על מנת להבליט את הייחודיות שלנו כמוקירי תודה…".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר