מאמנת ומטפלת זוגית: הכירו את קורל חולי. צילום: fizkes, Shutterstock
מאמנת ומטפלת זוגית: הכירו את קורל חולי. צילום: fizkes, Shutterstock

מאמנת ומטפלת זוגית: הכירו את קורל חולי

המאמנת והמטפלת הזוגית קורל חולי, חוותה את קשיי הזוגיות וההורות של הוריה לאורך כל ילדותה וראתה ממקור ראשון את ההתנהלות הכושלת שנערמת ומובילה למשבר. בראיון אישי, היא מסבירה כיצד תהליך אימון וטיפול זוגי משנה תפיסות והתנהגויות ומשפיע לטובה על כל המשפחה ובכל היבטי החיים: "צריך להתחיל להסתכל על מה שיש ולא על מה שאין"

פורסם בתאריך: 16.4.20 15:28

קורל חולי גדלה בבית 'שבור' שנוהל בידי אב קשוח ופרגמטי אשר דרש מילדיו לצאת ולעבוד כדי לסייע בפרנסה. אמא של קורל שימשה ההד הפאסיבי של ראש המשפחה. ההורים לא התעסקו בכלל בפן הרגשי, בחיזוקים ובתמיכה לילדיהם, "רוב הזמן פעלנו במוד של הישרדות", נזכרת קורל.

"סיימתי את הצבא בהצטיינות ונרשמתי ללימודי פסיכולוגיה", היא מספרת. "עדיין חייתי ב'אשליה' מסוימת שאוכל לבצע את המסלול הסטנדרטי – להשתחרר מהצבא וללכת ללמוד. אפילו חסכתי כסף בעצמי עבור הלימודים ולא נעזרתי בהורים לשם כך, אך מהר מאוד החלום שלי התנפץ כשגיליתי שלהורים שלי יש תכניות אחרות לגביי – הם דווקא כן תכננו להיעזר בי".

"אבא נכנס לחדרי ערב אחד ובטון נוקשה הסביר לי שהמצב הכלכלי בבית רע מאוד ושעליי לצאת לעבוד כדי לעזור לפרנס את המשפחה".

איך קיבלת את הדברים?

"היה לי מאוד קשה עם זה. זה קרה רק יומיים לאחר שהשתחררתי מהצבא, הייתי רשומה כבר ללימודים לתואר בפסיכולוגיה, מצאתי עבודה במשרה חלקית, וכל התכניות שלי התרסקו בבת אחת. נאלצתי לעזוב הכל, לבטל את הלימודים ואת העבודה שמצאתי ולחפש עבודה במשרה מלאה פלוס כדי להביא כסף הביתה. זה גם לא נגמר בזה – אבי 'איים' שיפנה אותי מהבית וישכיר את החדר שלי למישהו שישלם כסף עבור השכירות, המצב היה עד כדי כך גרוע".

מתי בעצם הבנת שהדרישה של אביך היתה למעשה סימפטום לאי תפקוד הורי?

"הרגע ששינה את חיי היה כשהאזנתי במקרה לתכנית רדיו בה התראיין המאמן המוכר והמצליח, אלון גל, בנושא יצירת שינוי. הבנתי ש'מודל ההורות' שאחי ואני גדלים על פיו הוא מודל רע ושגוי, ושיש לו השפעה שלילית על החיים ובמיוחד על העתיד שלנו. דרך הדברים החשובים והנכונים שאמר אלון גל בתכנית, הבנתי שמוכרחים לעשות שינוי".

פריצת הדרך של קורל החלה ביום בו נרשמה לקורס מאמנים ב'תות תקשורת ותוצאות'. היא למדה אימון, כלים ועקרונות להתמודדות עם החיים, בקורס מקצועי מעמיק שנמשך שנה הכולל התמחות וצבירת ניסיון מעשי. כיום היא מקבלת מטופלים בקליניקה באזור המרכז ובעת הצורך מגיעה גם עד לבית המטופלת ועל אף גילה הצעיר, קורל היא אחת המאמנות המוכשרות והמבטיחות בתחום הטיפול הזוגי. היא מקבלת גברים ונשים לאימון וטיפול בזוגיות, הן בעבודה פרטנית אחד על אחד, והן במודל של טיפול זוגי. ההתמחות שלה היא בטיפול בנשים צעירות בגילאי 20-35.

כיצד לימודי האימון סייעו לך בתיקון מערכות היחסים בבית?

"הכלים הרבים והמעצימים שקיבלתי במהלך הלימודים והסדנאות, נתנו לי המון כוח וחיזוקים רבים שאפשרו לי להתחיל ליצור שינוי בבית. החלטתי שאני מוכרחה לעשות תיקון עם ההורים כדי שבעתיד כשיהיו לי ילדים הם יכירו סבא וסבתא 'אחרים' ולא את אותם אנשים שאני חוויתי.

"השינוי היה הדרגתי ב'צעדי תינוק'. אי אפשר באמת לשנות את ההורים אם הם לא רוצים לבצע שינוי בעצמם, אך הכלים שרכשתי לשינוי באמצעות אימון, סיפקו לי את הכוח להתעקש על מה שנכון ולא להיכנע אוטומטית, כמו שעשיתי בעבר, למה שמכתיבים לי ופוקדים עליי לעשות. לפני הלימודים הבית שלנו היה תמיד בית קר ופרקטי. לא היה את החום, העידוד והחיבוקים, היו ריבים וצעקות כמעט מדי יום. עכשיו כבר ידעתי איך להתמודד מול ההורים, איך להציב גבולות לדרישות לא הגיוניות, איך להימנע לחלוטין מריבים וצעקות ולבטא את הדברים בדרכים נכונות כך שיקשיבו לי, ואפילו למדתי להעריך את ההורים בזכות מה שיש ולא להסתכל רק על מה שאין".

מה היה רגע המפנה בו הבנת שהצלחת להנחיל שינוי של ממש?

"תהליך השינוי של היחסים במשפחה היה תהליך ארוך שנמשך שנה וחצי, כיוון שהיה המון מה לתקן. את רגע המפנה לעולם לא אשכח. זה היה כשהלכתי עם אבא שלי למסעדה, רק אני והוא. זה נראה מעשה פשוט שכולם עושים עם ההורים, אבל אנחנו עשינו את זה פעם ראשונה, והייתי כבר אחרי צבא. ישבנו, אכלנו, דיברנו וצחקנו, זה היה חדש לי והתרגשתי מזה כל כך שהיו לי דמעות בעיניים. כשהבנתי אילו כוחות וכלים מקצועיים רכשתי בקורס האימון, ואיזו השפעה היתה לכך על שינוי מערכות היחסים במשפחה שלי, הבנתי שאני יכולה לצאת לדרך ולהתחיל לעזור לאחרים, וזו ממש לא קלישאה לומר שהבנתי שזה הייעוד שלי".

במי את מטפלת כיום?

"אני מתמקדת בעיקר בזוגיות, שהיא פעמים רבות המפתח לכל. כשהזוגיות לא טובה זה משליך על כל הבית, על ההורים והילדים. אני עושה אימון וטיפול זוגי, לגברים ולנשים באופן פרטני כך שיוכלו לחוש בנוח לספר ולשתף את הצד שלהם, גם דברים שפחות נוח לומר בפני הצד השני. ואני עושה גם טיפול זוגי משותף לשניהם יחד. אני מטפלת במשפחות בקשיים ובמשבר, אך בעיקר מתמקדת בטיפול בנשים".

מדוע?

"התפישה שלי היא ש'האישה תביא את הגבר'. בדרך כלל, נשים הן אלו שדוחפות לשינוי ולטיפול זוגי. נשים יותר עוסקות בצדדים הרגשיים של מערכת היחסים, בטבע שלנו, אנחנו מתעסקות יותר ברגש, בשאלות לגבי אהבה, תקשורת ופתיחות, ולכן, דרך הטיפול והאימון לאשה, נוצרים השינויים הרצויים גם בזוגיות ובמשפחה כולה. במאה ה- 21 לנשים יש יותר טון ולרוב הן אלו שמכתיבות את הנעשה בבית, גם אם זה באופן שקט וסולידי, לכן ההתמקדות צריכה להיות בגורם שיש לו את המוטיבציה לייצר את השינוי".

קרדיט: יוסי בראומן

אילו קשיים ומשברים נשים חוות בדרך כלל?

"הקושי הכי קונקרטי אצל נשים הוא שהן רוצות 'לשחרר' את הגבר אבל בעצם כובלות אותו. ישנם נשים שלא מצליחות לעצור את עצמן ומציצות בטלפון של בן הזוג, בודקות את הוואטסאפים שלו ואת הרשתות החברתיות. מה שגרוע בזה בעיקר הוא שזה לא מעלים את החששות אלא להפך – מגביר אותם. הן יכולות לקרוא הודעה תמימה שהוא כתב למישהי מהעבודה ולדמיין שהוא מנהל איתה רומן. גבר או אישה שעוקבים אחר בני הזוג שלהם, הופכים להיות יותר חרדתיים וזה מעמיק את הבעיות בקשר. פעמים רבות, זה אפילו מגיע למצב שזה ידחוף את בן הזוג לבגידה למרות שהוא בכלל לא רצה ולא תכנן לעשות זאת לפני שהביעו בו ספקות.

"קשיי תקשורת בזוגיות הוא עניין מוכר שקורה המון. במיוחד היום, בתקופת הקורונה כשבני הזוג נמצאים המון בבית אחד עם השנייה ואין הרבה אפשרויות להתנתק למשך כמה שעות. בני זוג שהוצאו לחל"ת ונמצאים יחד כל הזמן, או דווקא כשאחד מבני הזוג הוצא לחל"ת ואז נוצר חוסר איזון בין 'המפרנס' ובין זה שנמצא בבית עם הילדים שמוביל לבעיות שונות. אני מטפלת בכל קשת המקרים, הקשיים והבעיות בזוגיות ומספקת את הפתרונות והכלים המתאימים לכל זוג ולכל מקרה בהתייחסות אישית.

קרדיט: יוסי בראומן

"בתקופה זו של משבר הקורונה אני מבצעת טיפולים בסקייפ או בוואטסאפ ווידאו ומזמינה כל אחד מכם שחש בקשיים לפנות אליי לתיאום פגישה טלפונית. כמו כן, מספקת ייעוץ 24/7 במצבי חירום".

 

קורל חולי – מאמנת ומטפלת זוגית

כתובת הקליניקה: גרניט 6, פתח תקווה

קישור לאתר

קישור לעמוד האינסטגרם

אימייל: [email protected]

טלפון: 054-6736868

קורל חולי. צילום: יוסי בראומן

קורל חולי. צילום: יוסי בראומן


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר