רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן
רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן

הכי צמוד שיש: הסתיים משאל מלאבס על החלטת גרינברג בנוגע ליום העצמאות, קבלו את התוצאות

במהלך השבוע פרסמה העירייה כי אמנים יופיעו בפתח תקוה בעצמאות על גבי משאיות ברחבי העיר, אך בתוך זמן קצר ביטלה את זה בעקבות פניות של תושבים. שאלנו האם ההחלטה הייתה נכונה, וקיבלנו קרב צמוד

פורסם בתאריך: 22.4.20 08:13

עדכון אחרון: 25.4.20 19:25

 

אלפים מתושבי פתח תקוה הצביעו במשאל מלאבס על חגיגות יום העצמאות בעיר. רקע: כזכור פחות מעשר שעות אחרי שעיריית פתח תקוה פרסמה כי אמנים רבים יופיעו בערב יום העצמאות על גבי משאיות שיעברו בנקודות שונות בעיר, חזר בו ראש העירייה רמי גרינברג וביטל את הופעת האמנים. בצהרים פוקסמה תכנית ההופעות, וקצת אחרי חצות פרסם גרינברג פוסט על כך שהופעת האמנים בוטלה בדף הפייסבוק שלו. יצוין כי הפרסום על הופעת האמנים, הביא ללא מעט תגובות של תושבים, אשר טענו שמדובר בבזבוז כסף בתקופה כזו, שהמשאיות לא יגיעו לכל התושבים ויש כאלה שייהנו ואחרים שלא, ובכל מקרה מדובר על כמה דקות בודדות בכל מקום ולכן עדיף לבטל את הופעת האמנים ולחסוך את העלות הכספית לטובת דברים אחרים. חלק מהתושבים אף פתחו עצומה אשר קוראת לביטול הופעת האמנים.

השאלה ששאלנו הייתה: האם החלטת ראש העירייה רמי גרינברג לבטל את הופעות האמנים על משאיות בעצמאות הייתה נכונה לדעתכם?

אלפי תושבים הצביעו במשאל והתוצאות צמודות ומהוות למעשה סוג של תיקו. הפער בין אלו שתמכו בהחלטה לאלו שהתנגדו לה היה בסך הכל של חמישה קולות. ובאחוזים: 50.083 אחוז הצביעו בעד ההחלטה של ראש העירייה, 49.917 אחוזים הצביעו נגדה.

כנסו כאן לקרוא על התכנית המקורית:

ערב יום העצמאות בפתח תקוה בצל הקורונה: שיר לוי, זהבה בן ואמנים נוספים על משאיות

זה הפוסט שפרסם גרינברג:

תושבים יקרים,

בשעות האחרונות קיבלתי מספר פניות מתושבים המבקשים לצמצם את אירועי יום העצמאות לאור העובדה כי אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר הדורש מאיתנו להיערך בצורה כלכלית אחרת. ניכר כי מדובר בפניות המגיעות ממקום אמיתי ומתוך דאגה לעיר ולתושבים. כפי שאני נוהג תמיד, גם הפעם אני קשוב לרחשי ליבכם ולאחר חשיבה מחודשת בנושא אני מוצא לנכון לצמצם את אירועי החג ולאפשר את קיום המשאיות המוסיקאליות ללא האומנים שתוכננו. זאת מתוך מטרה להבטיח אווירת חג, גם אם באופן מצומצם ולחילופין לשמור על הסולידריות שכה חשובה למורל הלאומי בימים אלו.
גם הכתבה ששודרה בחדשות ומצורפת כאן, ובה רואים את המצוקה הקשה של ניצול שואה מהעיר באר שבע, נגעה בצורה חזקה בכל מי שצפה בה ואף לא השאירה עין יבשה.

בהזדמנות זו ברצוני להתייחס להערות המבקשות להשקיע בתקופה הזו יותר באוכלוסיית הגיל השלישי. אוכלוסייה זו נמצאת בראש סדר העדיפויות העירוני בימים אלו ואף בשגרה וברצוני למנות על קצה המזלג מספר פעולות שעשינו בנושא: עם פרוץ המשבר דאגנו להקים מוקד גמלאים אשר מרכז את הפניות והצרכים שעולים ומוודא את המשך הטיפול באגפי העירייה השונים. הקמנו מערך חלוקת חבילות מזון מהגדולים בישראל, המאפשר בעזרת מתנדבים, 2,400 ערכות מזון מצונן ביום, המגיעות בין היתר גם לבתי הקשישים וגם למקבצי דיור של עולים מבוגרים. בנוסף אנו מבצעים שינוע של תרופות למי שצריך.
ממשיכים במקביל בחלוקה של אלפי חבילות מזון קשיח.
אנחנו עושים את הכל כדי שאוכלוסייה זו תישאר בביתה ולא תסכן את עצמה ביציאה למרחב הציבורי. רק לאחרונה הקמנו פרוייקט ייחודי אשר במסגרתו עובדי העירייה יאמצו קשישים בסיכון מירבי ועוד יוזמות נוספות.
יחד, בערבות הדדית וסולדריות חברתית ושמירה על ההנחיות, ננצח את נגיף הקורונה,
בריאות לכולם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. טלי

    לא צריכים שום משאיות ! תשתלו פרחים ותעזרו לאזרחים די להטרדות!

  2. אריאלה

    כל הכבוד ראש עיר יקר,מעריכים ומוקירים את מסירותך ופועלך ללא לאות למעננו!

  3. ויקטור אוחיון

    עדיף לביטחון תושבי פתח תקווה ושלא יהיה נדבקים יותר. שלא התאספו אנשים לבטל את זה מידי רק משאיות עם רמקולים זה הכי טוב

  4. אופירה ישראל

    מספיק לפרנס זמרים על הגב שלנו. 4ני מציע לרטש העיר שיקח ממגמות מוזיקה ומגמות תיאטרון בבתי ספר התיכון בפתח תקווה , נערים מוכשרים שיופיעו וזה יחסוך כסף לעחרחה ויהיה גאווה והשראה לתושבים

  5. הרב המקובל חבקוק משה

    יש לנו בעיר פתח תקווה ראש עיר נפלא.והחלטתו נכונה.וכדי למנוע חולי והדבקות בנגיף הקורונה צריכים כל התושבים לשמור .ולעטות מסכת הגנה וכן לשמור מרחק חוצץ של שני מטר האחד מהשני ולא להתקבץ ורצויי מאד להשאר בבית ..אני הרב נמצא כבר חודש וחצי סגור בביתי.אני קשיש לחולה ונדרש ממני.להסתגר בביתי. ואני מודה לכל המתנדבים המקסימים .שעוזרים לנו בחום ונכונות הראויים לתודות וברכות מלבבותינו.תודה לראש העיר רמי היקר.תשמרו על הילדים.ותנהגו בדרך אחראית ….בכבוד ואהבה לכל….המקובל הרב חבקוק משה

  6. שי לפידות

    אנו לפני קטסטרופה כלכלית . מי האהבל שחושב שצריך בעת הזו להוציא כסף על דברים שלא קשורים ישירות באוכל והשרדות.
    יגיע זמן גם לבלויים . אבל לא עכשו !

  7. ליה

    מוזר. עקבתי אחרי המשאל, והיה הרבה יותר מצביעים בעד ביטול ההופעות. איך זה שפתאום 50 / 50…?.. מוזר.

  8. גיא

    לא צריך משאיות והופעות ורעש מיותר, תשמרו על הכסף ותורידו את הארנונה, תזכרו שאתם משרתי הציבור ולא השולטים בעיר.
    בחרנו ברמי גרינברג והוא האדם המתאים ביותר לעיר הזו ואנו שמחים מאוד שהוא נבחר.
    צריך לעזור לאזרחים ולהפסיק להטריד אותם עם הפיקוח המיותר!
    פתח תקווה היא העיר היחידה בארץ שהפיקוח העירוני נתן יותר דוחות לאזרחים שיצאו להתאוורר מכל עיר אחרת ושילשלו לקופת הערייה הרבה מאוד כסף.

  9. אלמונית

    לא צריך שום הופעות. לדאוג לתושבים והעיקר לבני הגיל השלישי

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר