מניחים זר על קיר הנופלים
רמי גרינברג ואבישי והב, יו''ר המשפחות השכולות בפתח תקוה, מניחים זר על קיר הנופלים, בבית יד לבנים. צילום עיריית פתח תקוה

יום הזיכרון בפתח תקוה: טקס משודר, ערב שירי לוחמים ומשמר כבוד אזרחי

הטקס המרכזי צולם מראש. ערב שירי לוחמים ישודר גם הוא באופן מקוון. מחר בין השעות 10:30 – 11:15 יוצב באנדרטאות שונות משמר כבוד אזרחי, בסיוע חניכי תנועות הנוער, תלמידי ביה"ס לשגרירים צעירים ומתנדבים

פורסם בתאריך: 27.4.20 18:55

הטקס המרכזי בפתח תקוה של ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, צולם מראש בבית יד לבנים בעיר וישודר בפייסבוק של ראש העירייה רמי גרינברג בשעה 19:30. הורדת הדגל לחצי התורן התבצעה על ידי אבישי והב, יו"ר המשפחות השכולות בעיר, ומשה אבישר, אב שכול. הדלקת הדלקת האבוקה התבצעה על ידי ויקי ליבוביץ, אמו של קובי ליבוביץ ז"ל. את תפילת אל מלא רחמים נשא החזן יעקב בש. ראש העירייה רמי גרינברג נשא דברים בטקס ואת הקדיש אמר אבישי והב, אחיו של עשהאל והב ז"ל. את דבר המשפחות השכולות נשא משה אבישר, אביו של אייל אבישר ז"ל.

רמי גרינברג מניח זר על קיר הנופלים, בבית יד לבנים. צילום עיריית פתח תקוה

במהלך הטקס שולבו שני שירים: "החיטה צומחת שוב" – שירה: שירי מאור, גיטרה: תמיר מאור, ו"מישהו"  – שירה: יונתן דרזי. האירוע התקיים בהפקת קריית המוזיאונים – יד לבנים. סייע בהתנדבות ששי אביצור. צילום ועריכה – לשכת דובר עיריית פתח תקוה.
ערב שירי לוחמים עם הרכב הגינה לב הסביונים, ישודר באופן מקוון בפייסבוק ראש העירייה, בערב יום הזיכרון (לקראת השעה 21:00, מועד סופי יפורסם). פסנתר: אסף טל, גיטרות: דרור גאליס ואלון פורז, שירה: נועם בדיחי, מעיין מורדוך, זמרת אורחת: אסתר קסטרו.
בהמשך ליוזמת עמותת "לב אחד" לשיתוף פעולה עם כלל הרשויות בארץ, יוצב משמר כבוד אזרחי מחר יום הזיכרון, בסיוע חניכי תנועות הנוער, תלמידי ביה"ס לשגרירים צעירים ומתנדבים. צמד המתנדבים העומדים דום ילבשו חולצות של ארגון "לב אחד". משמר הכבוד באנדרטאות השונות ברחבי העיר, יעמוד ביום הזיכרון בין השעות 10:30 – 11:15.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "השנה אנו מציינים את אירועי יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה, באופן מקוון וללא קהל.
יום הזיכרון מזכיר לנו את משמעות העצמאות והחירות עבור עם ישראל, אך גם ממחיש לנו את המחיר הכבד שאנו משלמים עבור החירות של עמנו במדינתנו העצמאית. אנו מבכים ביום זה את חסרונו של כל אחד ואחת מחללי מערכות ישראל, שכן כל אחד ואחת מהם הוא עולם ומלואו. בימים אלה אנו מציינים באופן חריג את יום הזיכרון באמצעים מקוונים ודיגיטליים בלבד, וזאת לאור התפשטות נגיף הקורונה והקפדה על הנחיות משרד הבריאות. אך על אף הריחוק הפיזי, ליבנו עם משפחות הנופלים. יהי זכרם של הנופלים ברוך!".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר