סמל דור שומרת, סמ"ר בר יחיא. צילום דובר צה"ל

מגיע להם: דור שומרת ובר יחיא מפתח תקוה נבחרו לחיילים מצטיינים

שני חיילים נוספים מפתח תקוה נבחרו למצטיינים. יחיא חיכה עד לקידוש של ליל שישי כדי לבשר למשפחתו. דור שומרת אומר: "זו חוויה מטורפת שנותנת לך תחושת סיפוק ורצון להמשיך קדימה"

פורסם בתאריך: 11.5.20 17:46

שני חיילים נוספים מפתח תקוה נבחרו למצטיינים ביחידות שונות בצה"ל. סמ"ר בר יחיא, לוחם בפלוגת צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) צפונית קיבל הצטיינות ממפקד אוגדת עזה. סמל דור שומרת, הוא מצטיין מפקד יחידה 636.

סמ"ר יחיא התגייס לחיל הנדסה קרבית באוגוסט 2018. לאחר שמונה חודשים של טירונות ואימון מתקדם יצא לקורס מ"כים, ושובץ כמפקד בפלוגת צמ"ה צפונית. לאחר מכן קודם לסמל מחלקה במחלקה אחרת, האחראית על ארבעה טרקטורי D9, ונמצא בתפקיד זה כבר שמונה חודשים. בפלוגה הוא נמצא כשנה. "אני מאוד אוהב את התפקיד ומרגיש שהעבודה שלי בשטח משמעותית", הוא מספר ומציין שבשגרה הפלוגה שלו בונה תלים, יוצאת לפעילויות הנדסה, ועוד. בנוסף הוא מספר כי הפלוגה היא ממש כמו משפחה, חמה ואוהבת. יחיא מספר שבגזרה מבצעית כמו עזה, יש תמיד אירועים משמעותיים. "האירוע הבולט ביותר במהלך השירות עד עכשיו היה הסבב האחרון שנקרא 'חוות החיות'. בסבב זה, מ"מ המחלקה לא הצליח להגיע לבסיס בגלל חסימות הצירים, וכך יצא שלמעשה הייתי מפקד המחלקה במהלך הסבב. במהלך אותם ימים ושעות, למרות העבודה הקשה והעייפות הבנתי את כובד המשקל שמונח על כתפיי, ואת האחריות שמגיעה עם התפקיד״.

סבב "חוות החיות" הוא סבב ההסלמה האחרון שהיה בעזה ונקרא כך על שם ספרו של ג'ורג' אורוול. הסבב החל בתקרית בין כיסופים לחאן יונס, כאשר הופץ תיעוד של דחפור של צה"ל מרים גופת מחבל.

לאחר ששמע על קבלת ההצטיינות, יחיא התאפק והודיע על כך למשפחתו רק במהלך הקידוש בליל שישי. ״רציתי להפתיע את כולם ולספר בהזדמנות חגיגית", הוא אומר, "וכל המשפחה נורא התרגשה״.

מצטיין סמ"ר בר יחיא. צילום דובר צה"ל

מצטיין מפקד יחידה 636 סמל דור שומרת מפתח תקוה. צילום דובר צה"ל

# # #

סמל דור שומרת הוא מצטיין מפקד יחידה 636. שומרת התגייס במרץ 2018 לאיסוף קרבי ולאחר הקורס שובץ בתור לוחם ביחידה 636. בהמשך יצא לקורס מ"כים, חזר לפלוגה ובמשך עשרה חודשים פיקד כסמל על צוות לוחמים. כיום הוא משמש כרס״פ ביחידה. "מאוד התרגשתי לשמוע שאני מצטיין", הוא מספר, "זו חוויה מטורפת שנותנת לך תחושת סיפוק ורצון להמשיך קדימה. יש כמובן גם תחושה של הערכה וגאווה מצד המשפחה והחברים. אני מבחינתי אמשיך לתת הכל, אשאף להתקדם ואמשיך לדאוג לחיילים שאיתי. אני מאוד מעריך את התפקיד שלי ועכשיו אפילו יותר ואני מרגיש שיש לי עוד הרבה מה לתת".

דור מספר כי בשגרה היומיומית הוא עסוק – משפץ, צובע מתקן ומקים מחדש את הפלוגה. "אני עסוק באחזקה השוטפת, רכש ולוגיסטיקה ומקבל מכך סיפוק רב", הוא מסכם. טקס המצטיינים נערך בשבוע שעבר במחנה עופר, בסיסה של היחידה, במתכונת מצומצמת אשר כללה את החיילים המצטיינים בלבד.

המשפחה ראתה את הטקס בזום. שני חיילים מפתח תקוה נבחרו למצטיינים


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה אפטר

    איזה שמחה לשמוע על שני החיילים שזכו להצתיינות ועוד מהעיר שלנו, אנחנו גאים בכם עלו והצליחו בסולם הדרגות יישאר כח לכם בע"ה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר