דורינה וינטה. צילום זאב שטרן
דורינה וינטה. צילום זאב שטרן

דורינה וינטה בעקבות ההחלטה לגרש אותה מהארץ: "איך הם יכולים לעשות לי את זה? הילדה שלי נרצחה כאן"

המדינה דחתה את בקשת הוריה של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל, שנחנקה למוות על ידי סייעת, להישאר בארץ. עורך דינם יעקב שקלאר: "ברגע שאין רווח של יחסי ציבור לא מעניין אותם, שכחו את ההורים המסכנים"

פורסם בתאריך: 19.5.20 08:42

ולדימיר ודורינה, הוריה של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל, שנחנקה למוות על ידי הסייעת אינה סקיבנקו לפני כשנתיים בגן מאשה והדב, יגורשו בחזרה למולדובה, לאחר שאשרת העבודה שלהם פגה ולא הוארכה. רשות האוכלוסין וההגירה מסרבת להאריך את אשרת השהייה שלהם בארץ ומאפשרת להם רק להיכנס אליה לצורך דיונים משפטיים.
ולדימיר בוטוק ודורינה וינטה, הוריה של יסמין, הם אזרחי מולדובה ושם גם קבורה בתם יסמין. ביולי 2019 אישר שר הפנים את הארכת אשרת העבודה שלהם כמחווה הומניטרית, אך הבקשה לחידוש האשרה בפברואר השנה נדחתה.

בעקבות דחיית הבקשה אמרה דורינה בכאב: "אני לא יכולה להאמין לזה, איך הם יכולים לעשות לי את זה, הילדה שלי נרצחה כאן בישראל, בפתח תקווה, ולאף אחד לא אכפת ממני. מה לא בסדר עם האנשים האלה? נתתי את כל מה שהיה לי. זה הכבוד היחיד שהם יכולים לתת לי כאן בישראל. כל חיי נחרבו בגלל האישה המשוגעת הזו. איבדתי את הילדה שלי. היא לא נהרגה, היא נרצחה. אני לא יכולה להאמין לזה. נלחמתי עבור הילדה שלי, ובשביל ילדים אחרים כאן בישראל. נתתי את האישור לכך שכל האנשים בארץ יוכלו לראות את הרגעים האחרונים של הילדה שלי, כדי להציל ילדים אחרים שמתעללים בהם. זו בושה".

הפעוטה יסמין וינטה ז"ל

הפעוטה יסמין וינטה ז"ל

ולדימיר ודורינה וינטה בהפגנת הורים מול עיריית פ"ת צילום זאב שטרן

ולדימיר ודורינה וינטה בהפגנת הורים מול עיריית פ"ת צילום זאב שטרן

הטרגדיה הגדולה התרחשה ב-16 במאי 2018. בגיל שנה וחודשיים בלבד, נחנקה למוות הפעוטה יסמין וינטה ז"ל בגן הילדים מאשה והדוב ברחוב הפורצים בפתח תקוה, על ידי הסייעת אינה סקיבנקו. בתחילה חשבה המשטרה שמדובר במוות בעריסה. הדיווח הראשוני היה שפעוטה נמצאה ללא רוח חיים והיא פונתה לבית החולים תוך ניסיונות החייאה. מאוחר יותר באותו יום נקבע מותה. הוריה של יסמין, דורינה ו-ולדימיר, טענו מהרגע הראשון שיסמין הייתה ילדה בריאה. חקירת המשטרה, שהסתייעה בצילומי מצלמות האבטחה של הגן, גילתה את האמת הנוראה: סקיבנקו כיסתה את יסמין הפעוטה בשמיכה והידקה אותה, היא גם ישבה עליה, עד שהפעוטה הפסיקה לנשום. על סקיבנקו נגזרו 17 שנות מאסר. בחודש ינואר, הוגש כתב אישום על ריבוי עבירות של תקיפת קטין בידי אחראי נגד סייעת נוספת בגן, ילנה סטרובינסקי.

בפברואר התראיינה דורינה וינטה למלאבס ודיברה על הכאב הגדול ועל חייה כיום בצל הטרגדיה, כנסו כאן לקרוא את הראיון

עורך דינם של ולדימיר ודורינה, יעקב שקלאר, מסר בתגובה: "צר לי מאוד שהגופים האמונים במדינת ישראל על מתן שירות לפונים אליהם, נותנים שירות כל כך גרוע, שרירותי ומזלזל. בפעם הקודמת שפנינו לנשיא, התיק היה בכותרות. פנינו גם לנשיא, גם לשר המשפטים וגם לשר הפנים. הנשיא באופן אישי התקשר לשר הפנים אריה דרעי וביקש ממנו לעשות מחווה הומניטרית וזה נעתר, על ידי הודעה לעיתונות, הוא לא נתן לנו תשובה, אנחנו קיבלנו את התשובה מהעיתונאית. עכשיו, כשאין שינוי נסיבות והבקשה להארכת ויזה היא אותה בקשה, לא הנשיא ולא שר הפנים טרחו לענות לנו. הם גלגלו את הבקשה למנהל מינהל האוכלוסין, זה גלגל למזכירתו וזו ענתה תשובה לקונית, לא מנומקת שלא מתייחסת לשום טענה. אלו השירותים שאנו אזרחי המדינה והפונים לשירותי הגופים שצריכים לתת לנו שירות מקבלים מהם, זו הרמה. ברגע שאין להם רווח משני של יחסי ציבור לא מעניין אותם יותר. הם שכחו את הוריה המסכנים של יסמין שנולדה כאן בישראל ובגיל שנה וחודשיים קיפחה את חייה בטרגדיה נוראית".
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "מדובר בשני אזרחים זרים השוהים בישראל ומבקשים להמשיך לעבוד בארץ, כפי שמבקשים זרים רבים אחרים. בנסיבות המצערות של המקרה, בתם של השניים – שאינם זוג מזה זמן מה – קבורה במולדתם ולא בישראל. לאור האמור, איננו מוצאים מקום לאשר המשך שהייתם בישראל, שאושרה בנסיבות מסוימות, ועליהם לשוב למולדתם. נבהיר כי אין מדובר בגירוש כי אם בסיום אשרה בסופה עליהם לכבד את החוקים בישראל ולשוב לביתם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. לילי

    מה זה השטויות האלה "יגורשו"? היתה להם אשרת שהייה לעבוד בארץ שפג תוקפה ועכשיו הם צריכים לחזור לארץ שלהם. זה שהילדה שלהם נפטרה פה לא רלוונטי עם כל הצער שהדבר. זה לא נקרא גירוש. הם לא אזרחי או תושבי המדינה אלא אנשים שמראש קיבלו אשרה לשהייה זמנית. אם הם נשארים פה אז הם שוהים בלתי חוקיים.

  2. משה

    אני לא בא בטענות כלפי ההורים של יסמין וינטה ז"ל אבל למה כברו אותה במולדובה ברוסיה, ולא בישראל כאן הם היו מקבלים מיד ממשרד אשרות כניסה ממשרד הפנים להישאר לאלתר בארץ?

  3. תקוה בן מאיר

    אפשר להיות אנושיים, מקרה מצער, לתת זמן ולהאריך את השהות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר