שמואל חזון ז"ל וברקע בנו ניב ז"ל. צילום זאב שטרן
שמואל חזון ז"ל וברקע בנו ניב ז"ל. צילום זאב שטרן

אבל כבד בפתח תקוה: שמואל חזון, שאיבד את בנו החייל ניב ז"ל, מת הבוקר במפתיע

שמואל חזון היה מתנדב פעיל מאוד במשך שנים רבות בתחומים רבים בפתח תקוה, ופעל רבות לסייע להורים שכולים. בנו החייל, ניב ז"ל, נהרג באירוע ליל הגלשונים לאחר שהתעקש להתגייס ליחידה קרבית למרות שסבל מאסטמה

פורסם בתאריך: 7.6.20 17:13

שמואל חזון, שבנו החייל ניב חזון, נהרג בליל הגלשונים, מת הבוקר במפתיע בגיל 87. חזון ז"ל היה מתנדב ופעיל בפתח תקווה במשך שנים רבות. בשנת 2003 קיבל את אות יקיר העיר על העשייה המרובה שלו לאורך השנים. אחד מבני המשפחה סיפר הבוקר כי חזון לא חש בטוב באחרונה.

ליל הגלשונים התרחש ב-25 בנובמבר 1987. מחבל הגיע בעזרת גלשן אוויר מלבנון והצליח לחדור לבסיס "גיבור" ליד קריית שמונה. הוא חוסל לאחר מסע ירי על ידי אפסנאי בשם גדעון בשארי. במהלך מסע הירי הרג שישה חיילים  וביניהם ניב חזון. לאורך השנים חיו הוריו של ניב, שמואל ורינה תחת צל האסון שפקד אותם ודאגו לספר על ניב ולקיים אירועי הנצחה. לאורך השנים התראיינו ההורים וסיפרו את סיפור בנם, שלמרות היותו חולה אסטמה, הצליח לשכנע את הצבא לגייס אותו ליחידה קרבית. באחד הראיונות סיפר האב שמהלך השירות חטף הבן התקף אסטמה קשה וקיבל מסמך מהרופא שאומר שהוא צריך להיות בשטח בנוי ולא בשטח, מסמך אשר סירב לתת למפקדיו. את המסמך שמר ניב בכיס חולצתו, המסמך נמצא לאחר מותו בכיס החולצה ועליו כתמי דם.
עבור שמואל חזון ז"ל ההתנדבות הייתה דרך חיים. במשך שתי קדנציות כיהן כיו"ר מועצת ארגוני המתנדבים בעיר, היה חבר הנהלת המועצה הלאומית להתנדבות בישראל וחבר הנהלת המרכז הארצי להתנדבות נוער. הוא כיהן כחבר וועדת בית הנשיא לקבלת "אות המתנדב", וזכה במגן ראש העיר למתנדב. חזון, נולד בשנת 1931. הוא למד בביה"ס התיקון "ישורון", בסמינר "שין", והמשיך בלימודים אקדמאיים באוניברסיטת חיפה ובאוניברסיטת אטלנטה בג'ורג'יה בארה"ב. בשרותו בצה"ל השתתף במלחמות סיני, ששת הימים ויום הכיפורים וזכה באותות המלחמות. הוא עבד כמפקח ארצי בחינוך הבלתי פורמלי – מינהל חברה ונוער, וקיבל את פרס "העובד המצטיין" מטעם משרד החינוך והתרבות.

בעיריית פתח תקוה הוא היה בין מפיקי הטקסים של יקירי העיר ויקירי החקלאות. כחבר בוועדה לבחירת יקירי העיר, הוא היה בן עורכי התחקירים והראיונות, והשתתף בהכנת החוברת לכבודם.

ניב חזון ז"ל. צילום זאב שטרן

ניב חזון ז"ל. צילום זאב שטרן

משפחת חזון שכלה את בנה ניב ז"ל בקרב ב"ליל הגלשונים", ומאז פרש שמואל את כנפיו על הורים שכולים במטרה להקל עליהם את החיים בשכול. הוא הנחה קבוצות תמיכה של משפחות שכולות בכל הארץ, היהחבר ההנהלה הארצית של "יד לבנים" ושימש בעבר גם יו"ר שלה. בסניף "יד לבנים" בפתח תקוה הוא פעל כיו"ר, ובארגון יד לבנים הארצי הוא היה רכז ההתנדבות. הוא היה פעיל מאוד בנושא הנצחת חללי צה"ל. לצד זה, שמש יו"ר וועדת השופטים של בחירת "בית נאה ו"דירה נאה", וכן היה חבר הנהלת בית האיכר והוועדה להנצחת החקלאי. בנוסף, היה אחד מיוזמי ומפעילי "אמפ"ת" (אזרחים מוקירי פתח תקוה), מילא בארגון "הליונס" תפקידים מקומיים וארציים, וכן פעיל בארגון "הבונים החופשיים". בשנת 2003 זכה כיקיר העיר פתח תקווה.
ראש העירייה רמי גרינברג, אמר: "שמואל חזון הוא אישיות מאוד מוערכת, מוכרת ופעילה בעיר פתח תקווה בכל המישורים, גם בתחום של החינוך, שמות והנצחה, שימור, גמלאים ולצער המשפחה בכל מה שקשור לשכול, לאחר שאיבדו את בנם החייל, ניב. שמואל היה אחד מהיסודות גם של פעילות העירייה, הוא היה בוועדות רבות, מעורב ופעיל בכל דבר ועניין שיכל לתרום לעיר ולקהילה. אהב את פתח תקווה בכל רמח אבריו והקדיש את כל חייו לטובת פעילות למען העיר. יצאתי לי לעבוד איתו שנים רבות עוד בתפקידים שהייתי בעבר ועכשיו כראש העיר קדמנו פרוייקטים גם בשנה האחרונה. זו בשורה מאוד קשה ומאוד מעציבה, אני לא יודע מה הנסיבות, אבל האבדה היא אבדה גדולה לעיר מכל הבחינות ואנחנו מחבקים את המשפחה ונתמוך ונעזור במה שצריך. פתח תקווה עצובה ביום כזה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שי אלון

    איש משכמו ומעלה
    עצוב מאוד שהוא הלך מאיתנו
    ת. נ. צ. ב. ה

  2. משה

    קיבלתי בתדהמה את הידיעה ששמואל חזון נפטר הכרתי אותו אישית, אדם ישר, נחמד נעים , התנדב הרבה שנים בהרבה תחומים, יהי זכרו ברוך. ת. נ. צ. ב. ה.

  3. אחת

    חבל על דאבדין ולא משתכחין. אדם מיוחד במינו על פי הכתבה.
    משתתפת בצער המשפחה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר