סג"מ א'. צילום דובר צה"ל
סג"מ א'. צילום דובר צה"ל

"העתיד הולך לכיוון של ביצוע משימות בלי לסכן חיי אדם"

סג"מ א' מפתח תקוה, שלמד בישיבה תיכונית, הדריך בתנועת הנוער עזרא ולמד שנתיים בישיבת הסדר, הוא בין מסיימי קורס מספר 35 של מפעילי כטמ"ם

פורסם בתאריך: 18.7.20 18:06

באחרונה הסתיים קורס מפעילי כטמ״ם (כלי טיס מוטסים מרחוק) מספר 35 בבסיס חיל האוויר פלמחים. את הקורס סיימו 23 חניכים אשר עתידים להשתלב במערך שנחשב בין המובילים בעולם בתחומו, וביניהם סג"מ א', בן 21 תושב פתח תקווה. מערך הכטמ״ם מהווה כ-80% משעות הטיסה בחיל האוויר בשגרה ובחירום. למערך הכטמ״ם שיתוף פעולה ייחודי ביו חיל האוויר לזרוע היבשה והוא משמש בין היתר לצרכי איסוף מודיעין, לליווי וסיוע לכוחות קרקעיים ואוויריים ולליווי תקיפות של מסוקי ומטוסי קרב. בוגרי הקורס עברו הכשרה בת שני שלבים במשך שישה חודשים במהלכה החניכים למדו על כלי הטיס המאוישים מרחוק, את יסודות ההטסה, ועברו קורס פענוח מתקדם. החניכים עברו הכשרת פיקוד והוענקו להם דרגות הקצונה. בסיום הקורס, ממשיכים הבוגרים לקורס אימון מבצעי, שנמשך שלושה חודשים ומתקיים בבית הספר לכטמ״ם בפלמחים, שלאחריו ישובצו בטייסות חיל האוויר, וחמישה מתוכם ביחידת ״זיק״ של חיל התותחנים כחלק מהשילוביות עם זרוע היבשה.
סג"ם א', שסיים השבוע את הקורס, למד בישיבה תיכונית והרחיב פיזיקה, מחשבים, תלמוד ותנ"ך. הוא הדריך בתנועת הנוער "עזרא" ולמד בישיבת הסדר במשך שנתיים. "הקורס היה מאוד מאתגר וחווייתי ואחד הרגעים המיוחדים היו שהייתי 'קצין קורונה' וקיבלתי אחריות מאוד גדולה, הייתי אחראי על כל תפקוד הקורס בהקשרי הקורונה בתקופה", הוא אומר.

הוא מספר למה בחר בתפקיד הזה: "בחרתי להיכנס לקורס מפעילי כטמ"ם בגלל המשימות והמבצעיות של המערך והיה לי חשוב להיות שותף בפעילות המבצעית. לדעתי, העתיד הולך לכיוון של ביצוע משימות בלי לסכן חיי אדם וזו החשיבות במפעיל הכטמ"ם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שת

    לפני כ 40דנה כבר חזיתי את זה קורה בצורת מטוסי קרב ללא טייס מקל"ט.

  2. שת

    יום אחד אנשים כמו סטיבן הוקינג יהיו החיילים האמתניים ביותר משום שהם ינהגו אווטאר קרבי. הוא ישא טון תחמושת אותה הוא ירה באצעות שלוש מתקני ירייה אימתניים על הראש ושניים על הכתפיים. הוא יוכל להחריב בית אבן, לתפוס מבוקשים ולאחסן אותם בביטנו.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר