צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

חלוקת הלימודים לחצאי ימים, עדיפות לאלו שמתחילים בית ספר חדש: כך תיראה שנת הלימודים בפתח תקוה

בעירייה מתכוננים לשנת הלימודים החדשה בהתאם למתווה שגיבש משרד החינוך, אך עם דגשים מקומיים. תלמידי ז' ו-ט' יקבלו עדיפות בשיבוץ ללימודים פיזיים בבית הספר, נשקלת למידה בחצאי ימים. שנת הלימודים הקרובה בפתח תקוה, כל הפרטים

פורסם בתאריך: 17.8.20 09:11

בעוד כשבועיים תחל שנת הלימודים תשפ"א ובעיריית פתח תקווה מתכוננים ליישום מתווה הלימודים שהציג משרד החינוך. בשבוע שעבר התקיים מפגש מקוון של מנהלי ומנהלות בתי הספר היסודיים עם ממלא מקום ראש העירייה וראש מינהל החינוך, רון כץ, ונציגי אגף החינוך. מנהלת האגף, טלי טולדנו, הציגה בפני המנהלים את מתווה הלמידה החדש.

על פי המתווה אותו פרסם משרד החינוך גני הילדים כולל החינוך המיוחד ילמדו שישה ימים בשבוע במוסדות החינוך והילדים לא יידרשו לעטות מסכות.
תלמידי כיתות א' – ב' – ילמדו בכיתת האם, ללא פיצול, לפחות חמישה ימים בשבוע ותלמידי החינוך המיוחד בכיתות אלה ילמדו במשך שישה ימים בשבוע. התלמידים בגילאים האלה לא יידרשו לעטות מסכה.
תלמידי כיתות ג' – ד' – ילמדו בבתי הספר בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים, לפחות חמישה ימים בשבוע, תלמידי החינוך המיוחד בכיתות אלה ילמדו ללא פיצול ובמשך שישה ימים בשבוע. תלמידי כיתות ג' ילמדו ללא מסכות ותלמידי כיתות ד' יעטו מסכות. בהפסקות יתבקשו גם תלמידי ג' לעטות מסכות.
תלמידי כיתות ה' – ו' ילמדו לפחות יומיים בשבוע במוסדות החינוך בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים ולפחות שלושה ימים בשבוע בלמידה מרחוק. בחינוך מיוחד בכיתות אלה הלמידה תתקיים כבשגרה, ללא פיצול ובמשך שישה ימים בשבוע. התלמידים ידרשו לעטות מסכות בשיעורים ובהפסקות.

תלמידי כיתות ז' – י"ב – ילמדו בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע במוסדות החינוך (לפחות 10 שעות שבועיות), ואת יתר הימים בלמידה מרחוק. ניתן יהיה לעבור בין קבוצות/מגמות – של חמש קבוצות לכל היותר. תלמידי החינוך המיוחד בכיתות אלה ילמדו כבשגרה, ללא פיצול ובמשך שישה ימים בשבוע. התלמידים יצטרכו לעטות מסכות בשיעורים ובהפסקות.

# # #

עיריית פתח תקוה הודיעה כי בבתי הספר היסודיים, על מנת להרחיב את אפשרויות הלמידה, תאפשר שימוש במרחבי חינוך בלתי פורמליים כמו ספריות, מתנ"סים, מרכזי נוער, חווה חקלאית, מוזיאונים וכו' בהתאם לקרבתם לבית הספר, וכן אישרה שעות תיגבור והעשרה לכל בית ספר בנוסף ל-12.5 שעות המסובסדות על ידי משרד החינוך לתגבור תלמידים מתקשים.
גם באגף העל יסודי בניהולה של ד"ר ירדנה חדד, נערכים בשיתוף המפקחות ומנהלי בתי הספר וצוותיהם, לתכנון מסגרת למידה בהתאם לעקרונות המתווה של משרד החינוך. בעירייה מציינים שהמתווה העירוני מושתת על אמון ואוטונומיה למנהלים בתוך המסגרת שנקבעה ולמנהל יש גמישות לשבץ את מערך ההוראה בהתאם לצרכי בית הספר.
במכתב אשר יצא למנהלי העל יסודי על ידי חדד ומפקחות בתי הספר, הוצגו למנהלים מספר דוגמאות לבניית מערכת שעות היברידית המשלבת את הלמידה בבית הספר ובבית על מנת לתת לכל תלמיד מתן ביטוי אישי לכישוריו. כמו כן הומלץ בעירייה לתת עדיפות בשיבוץ ללימוד פיזי בכיתות בית הספר לכיתות ז' וכיתות י' (או ט' בבית ספר ארבע שנתי), המתחילים בית ספר חדש. זאת במטרה לאפשר יצירת הרכב כיתתי יציב ככל שניתן. עוד הצעה היא לחלק את הכיתות / השכבות ללמידה בחצאי ימים, כמו למשל בין השעות 08:00-12:00 קבוצה אחת ו-12:00-15:30 קבוצה שניה. הצעה נוספת היא לבדוק אפשרות ללמידה פיזית של 4-5 ימים בהתאם למספר מרחבי הלמידה בבית הספר.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "השנה אנו פותחים את שנת הלימודים תוך התייחסות לאתגר הקורונה וההנחיות המגבילות של משרד החינוך ומשרד הבריאות. יחד עם זאת יש מרחב למנהלי בתי הספר לפעול בהתאם לצרכי התלמידים ואנו מאמינים ביכולתם של המנהלים כמנהיגים קהילתיים המובילים למידה חדשנית, משולבת סגנונות למידה מגוונים. פתח תקוה היא עיר גדולה ובה אוכלוסייה הטרגונית ומגוונת והאתגרים רבים. אנו נערכים לפתיחת שנת הלימודים שחלקה תתקיים השנה באופן מקוון ובכפוף להנחיות, מגייסים כוח אדם, מנקים את מרחבי הלמידה, ומבצעים התאמות בכל תחום ובכל נושא".

מ"מ ראש העירייה, רון כץ, אמר: "אנחנו נערכים לתת מענה לכל תלמיד ותלמידה בכל בתי הספר, על מנת ששנת הלימודים תפתח כסדרה והלימודים יתנהלו באופן מיטבי, גם כאשר חלקם יתבצע באופן מקוון. אנו עמלים על התוכניות הפדגוגיות כבר ימים רבים ונספק לצוותי ההוראה כמו גם לתלמידים את מיטב הכלים המנהלים והמנהלות יחד עם צוותי ההוראה וקהילת ההורים יצלחו יחד את האתגרים הרבים הניצבים בעת הזו לפתחנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ומה עם ילדי השילוב הזקוקים לסייעות? שכחו אותם?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר