אילוסטרציה, צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה, צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

שלוש שנים אחרי, כ' חושפת הכל: "הייתי בת 15, הוא היה בן 30, במשך שנה הוא אנס אותי במחסן"

כ' היא נערה בת 18 שגדלה בשכונה חרדית, במשפחה בה אסור היה לדבר עברית אלא רק יידיש. במשך שנה כשהייתה בגיל 15 נאנסה על ידי בעל חנות באיזור מגוריה, בהמשך עברה נישואים לא מוצלחים. כיום היא מתגוררת בבית אוהב בכפר סירקין ומנסה לשקם את חייה

פורסם בתאריך: 25.8.20 14:27

במוצאי שבת, פרסמה סיגל גפן רפאלי, סגנית מנהלת מחלקה באגף אירועים, תרבות ופנאי בעירייה ונשיאה יוצאת של ארגון טנג׳נט ישראל, פוסט מצמרר במיוחד. רפאלי ביקרה בבית אוהב בכפר סירקין, אותו מנהלת אחותה אפרת גפן לוי. בית אוהב הוא בית לנערות ולנערים בסיכון, כיום גרים בו כ-15 נערים ונערות, כולם עם סיפור חיים קשה, חלק מהנערות גם עברו הטרדה מינית. בביקור נחשפה סיגל אל כ', נערה צעירה, שהתגוררה בילדותה בשכונה חרדית בארץ. כ' סיפרה לה שעברה אונס והטרדה מינית. גפן פרסמה בפוסט אישי את הסיפור של הנערה, כתבה על החיים הקשים שהיא עברה ועל כך שהיא החליטה לאמץ אותה למשפחה שלה.
שוחחנו עם כ' שסיפרה את הסיפור האישי שלה: "אני נולדתי וגדלתי בשכונה חרדית בבית של שני חדרים, עם כעשרה אחים. בבית שלנו אסור היה לדבר עברית. דיברנו רק יידיש ואם הייתי מדברת עברית או משתמשת במילים בעברית, אמא שלי היתה מתעצבנת וצועקת. עברית למדתי מהרחוב ומהמכולת. כשהייתי בת 15, במשך שנה, עברתי אונס ואף אחד לא ידע על כך. מי שאנס אותי, היה בחור שעבד בחנות ליד הבית שלי, הלכתי לקנות בחנות וכך זה התחיל. הוא היה אונס אותי במחסן של החנות או ברכב שלו. בהתחלה הוא דיבר איתי בנחמדות. אני הגעתי ממשפחה חרדית ולא הבנתי כלום מהחיים שלי ומה הוא רוצה ממני. הוא היה בן 30 וניצל את התמימות שלי. פחדתי לדבר, הגעתי ממשפחה שבחיים לא שיתפתי את ההורים שלי בשום דבר ולא היה מקום לדבר על מה שקרה. המקרה נחשף, כאשר מישהו עלה על הסיפור וסיפר להורים שלי ולמנהלת בית הספר שלי. כולם מסביב אמרו לי שאני אשמה ושאני פיתיתי אותו. מבית הספר זרקו אותי, כי אמרו שאני יכולה לקלקל את הבנות האחרות וההורים שלי האשימו אותי. מבחינתם אני הייתי אשמה. הם סגרו אותי בבית ולא נתנו לי לצאת ולא לדבר עם האחים שלי, שלא אקלקל אותם".

בית אוהב בכפר סירקין צילום זאב שטרן

בית אוהב בכפר סירקין צילום זאב שטרן

כ' ממשיכה ומספרת: "קצת לפני גיל 17, ההורים שלי חיתנו אותי בכוח. החתן היה בן 20. במשך כל התקופה לא היה לי טוב, אבל הייתי תלויה בו. לא היה לי קשר עם ההורים, כי הם ניתקו איתי קשר. לאורך כל התקופה שגרתי איתו, הרגשתי שאני תלויה בו ואם אני אעזוב אותו אני אזרק לרחוב. במשך כל השנה הזו, הוא כפה אלי לקיים איתו יחסי מין והיה לי קשה עם זה. הייתי המומה מהאונס שעברתי ולא רציתי לקיים יחסי מין והוא לא הבין את זה, למה אני לא רוצה לקיים איתו יחסים. אחרי תקופה, אמרתי לו שאני רוצה להתגרש ממנו. כבר לא היה אכפת לי לעבור לגור ברחוב, היה לי כל כך רע שרציתי להתאבד. כשהוא שמע שאני רוצה להתגרש, הוא נסע לטיול בארץ עם חברים. אני נשארתי לבד בבית, המקרר היה ריק ולא היה לי כסף לקנות אוכל. באותו רגע אמרתי שאין לי מה להפסיד, פתחתי את המקרר והיה בו בקבוק וודקה ושתיתי את כולו בשביל להתאבד. כשהוא התקשר ושמע את הקול שלי, הוא התקשר והזמין את המשטרה. מהמשטרה הגעתי לבית אוהב של אפרת".
כ' רוצה להגיש תלונה נגד האדם שלדבריה אנס אותה פעמים רבות במשך שנה. "עכשיו מה שאני רוצה זה שהמשטרה תעצור את הבחור שאנס אותי בגיל 15 ושאני יודעת שאולי הוא עושה את זה גם לנערות אחרות, הורס להן את החיים כמו שהוא הרס לי. החיים שלי הרוסים, אני עוברת טיפולים ורוצה לצאת מזה, אבל זה מלווה אותי כל הזמן. זה קורה לי במהלך היום, אני פתאום מתנתקת וחוזרת לרגעי האונס ולמה שהוא היה עושה לי ואז אני לא יודעת מה קורה מסביבי".

סיגל רפאלי. צילום זאב שטרן

סיגל רפאלי. צילום זאב שטרן

אפרת גפן לוי, מנהלת בית אוהב, אומרת: "בפעם הראשונה שזה קרה, הבנות צעקו לי שהיא נפלה על הרצפה, הזמנתי אמבולנס ואז הרופאה אמרה לי שהם מכירים מקרים כאלה ושאני לא אבהל, שהיא מתעוררת לבד. גם השבוע זה קרה פעם נוספת, היא אמרה לי שהיא מרגישה שמשהו עובר עליה ואמרתי לה שתבוא לשבת לידי ואז היא התנתקה למשך רבע שעה, רעדה בכל הגוף ונכנסה לסוג של תרדמת ואז היא התעוררה לבד. היא עוברת כרגע טיפולים פסיכולוגים ומאוד רוצה לצאת מזה".
בעוד שבועיים אמורה כ' להתגייס לצה"ל. היא שובצה לבסיס בצפון ובמהלך סופי שבוע היא תגיע לבית אוהב ותתארח לארוחות שבת אצל משפחת רפאלי. "אני מאוד רוצה להתגייס לצבא ויותר מכל אני רוצה להירפא", אומרת כ', "אני להמשיך את החיים שלי וזה מאוד קשה לי. הבית של אפרת נותן לי המון, אבל כל בוקר שאני מתעוררת זה קשה מחדש. אני מרגישה שאני יוצרת לי משפחה חדשה, למרות שאני בקשר עם אחות אחת שלי, אנחנו בעיקר מדברות בטלפון וכשאני כן נפגשת איתה, אני צריכה להתלבש בשמלות ארוכות, בגלל הילדים שלה. אבל יותר מכל חשוב לי שהמשטרה תעצור את הבחור שאנס אותי, שיפסיק לפגוע בנערות האחרות. שהוא יקבל עונש על מה שהוא עשה לי ולנערות אחרות.
מה עשה לך הסיפור המחריד של הנערה שנאנסה באילת?
"מהרגע ששמעתי על כך זה לא עזב אותי. זה משגע אותי וקשה לי לחשוב על הבחורה הזו שנפגעה כך, אני יודעת מה עובר עליה וזה כואב לי מאוד".
סיגל רפאלי מציינת: "אחרי שפרסמתי את הפוסט הזה בפייסבוק, הרבה אנשים טובים פנו אלי ותרמו, אם זה מבחינת כספית או מבחינת מוצרים לילדה אחת שהיא לבד בעולם. זה מאוד מרגש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חנה רצבי

    מעוניינת להתנדב לבית אוהב-כעט בחלת ויש לי המון זמן פנוי-אשמח לכתובת לאן לפנות. תודה

  2. מלחזיה

    סיפור מצמרר איך ילדה קטנה בת 15 נושאת סיפור חיים כזה ושומרת תקופה את הסיפור בקרבה עד שהיא מתחילה לספר עוד מאשימים אותה על זה מצמרר

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר