דיון בבית המשפט השלום בפתח תקווה בעניינה של לירז תפארת נתן צילום: סיון מדרי
דיון בבית המשפט השלום בפתח תקווה בעניינה של לירז תפארת נתן צילום: סיון מדרי

נדחתה בקשה לגישור במשפט הסייעת המכה לירז נתן | צפו בצעקות ההורים לעברה

לירז תפארת נתן שהייתה סייעת בגן של כרמל מעודה מואשמת בשמונה סעיפי אישום של תקיפת חמישה קטינים. השופט קבע דיון הוכחות. אחת האמהות, ניקול דניאל: "לצערי היא מואשמת בתקיפה ולא בהתעללות"

פורסם בתאריך: 6.9.20 16:53

היום (ראשון) התקיים בבית משפט השלום בפתח תקוה דיון בעניינה של לירז תפארת נתן, תושבת פתח תקוה, סייעת מהגן של כרמל מעודה. הדיון התקיים בפני השופטת אליאנא דניאלי. נתן מואשמת בשמונה סעיפי אישום של תקיפת חמישה קטינים בגן. בית המשפט קיבל את התנגדות הפרקליטות ושלל את בקשת הסנגור לדחייה נוספת לצורך גישור. דיון הוכחות בעניינה נקבע ל-22.12.2020. לדברי הורים שהגיעו לבית המשפט, תפארת נתן הגיעה מלווה בחמישה מאבטחים כפי שעשתה בדיונים הקודמים. במהלך הדיון ההורים התעמתו איתה והטיחו בה דברים שונים, שעיקרם המעשים בהם היא מואשמת כמו ישיבה על תינוקת, הרעבה של פעוטה, מכות ועוד. ההורים צעקו לה 'שטן', 'מפלצת', 'רוצחת ילדים', 'רוצחת נשמות', 'כל החיים נרדוף אותך' ועוד. בשלב מסוים0 הם התבקשו לצאת החוצה.
בדיון הביעה הפרקליטות את התנגדותה להליך גישור וביקשה לקבוע דיון הוכחות. עורך דינה של נתן, עו"ד קובי פלמו, טען כי המקרה שלה אינו באותו סדר גודל של כרמל מעודה מעסיקתה או מיקרים אחרים שהתפרסמו באחרונה, ולכן רצוי להגיע לגישור.
השופטת חתמה את הדיון בכך שלא ניתן להכריח את הפרקליטות להליך גישור וקבעה דיון הוכחות ב-22.12 בביהמ"ש השלום משעות הבוקר. כמו כן נקבעו שני מועדים נוספים בעניינה – ב-19.1 ו-26.1.


ניקול דניאל, אמא מהגן של כרמל מעודה ופעילה מרכזית בנושא, ציינה: "אני שמחה על החלטת ביהמ"ש על קביעת מועד לדיון הוכחות ועל כך שבית המשפט לא נענה לבקשת הסנגור לדחייה נוספת לצורך גישור כזה או אחר. עצם זה שהסנגור של לירז מנסה להפחית מחומרת מעשיה מוכיח עוד יותר כמה חשוב דיון הוכחות כדי שכולם ידעו מה היא עשתה לילדים שהיא הייתה אמורה לשמור עליהם. לצערי היא מואשמת בתקיפה ולא בהתעללות אבל עדיין, גם במקרים בהם היא מואשמת ניתן לראות שמדובר באישה שצריכה להיענש על מעשיה".
עורך הדין פלמו אמר: "בית המשפט בעצמו סבור שיש מקום להליך גישור בתיק שכזה, דווקא בגלל שהאירועים מתועדים. הפרקליטות באופן תמוה, תוך שהיא מחריגה את התיק הזה מאחרים, מסרבת להליך גישור, שבית המשפט כבר בפעם השלישית אומר שהוא חושב שזה תיק קלאסי לגישור. גישור זה לא הקלה בעונש, אלא לשים את הדברים על דיוקם. הפרקליטות עושה גישורים בתיקים הרבה יותר חמורים, לא יודע למה פה היא מסרבת. התיק נקבע להוכחות ובמסגרתו יוצגו סרטונים ובית המשפט יצרך לתת את דעתו לגבי הטענה המשפטית שלנו, האם זה נכון לייחס לה את הסעיף המחמיר יותר תקיפה הגורמת חבלה או לא. כי לטעמנו, כתב האישום צריך להיות מתוקן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר