מפגש בין רפאל לוי שנפצע קשה בפיגוע בראש העין לבין אייל עטיה, חובש מד"א. צילום דוברות מד"א

צפו במפגש המרגש: רפאל לוי שנפצע אנושות בפיגוע, ואייל עטיה, החובש שהציל את חייו

כחודש אחרי פיגוע הדקירה בראש העין, נפגש רפאל לוי עם אייל עטייה, חובש מד"א שהגיע ראשון לזירה. לוי, שבניתיים חגג את הולדת בנו, אמר: "כל הרגשות הקיימים בגוף צפים יחד במפגש מהסוג הזה"

פורסם בתאריך: 10.9.20 18:47

כחודש לאחר פיגוע הדקירה המחריד שהתרחש בראש העין, במהלכו נפצע רפאל לוי באורח קשה, נפגש לוי עם אייל עטיה, חובש מד"א שהגיע ראשון לזירה והציל את חייו.
לפני כחודש (ב-3/8/20 ) נדקר רפאל לוי בבניין בראש העין ונותר שוכב על הרצפה במצב קשה מספר שעות. אתמול הוגש כתב אישום על ידי עו"ד רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) נגד וליד מנצור, תושב ג'נין בן 23, בגין נסיון לרצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות בנסיבות מעשה טרור, שוד בנסיבות מחמירות בנסיבות מעשה טרור, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

צפו במפגש המרגש:

על פי כתב האישום, המחבל אשר לא היה לו היתר שהייה בישראל, נכנס לישראל דרך פרצה בגדר הביטחון במטרה למצוא עבודה כאשר הוא מצויד בסכין מתקפלת. הוא הגיע לראש העין לאיזור שנמצא בבנייה, שם נתקל ברפאל לוי, אשר בבעלותו דירה הנמצאת בבנייה בשכונה. המחבל הציג בפניו מצג שקרי כי יש ברשותו מפתחות לדירות, לרבות דירתו, וכאשר הגיעו השניים לדירה, שלף המחבל סכין, אמר "אללה ואכבר", והחל לדקור באמצעותה את המתלונן כ-20 דקירות.

בין השניים התנהל מאבק שבסופו הותיר המחבל את רפאל לוי על הרצפה, דקור בכל חלקי גופו ואף לקח מהרצפה את הטלפון הנייד, המפתחות ושלט רכבו של המתלונן. לאחר שהצליח להגיע בכוחותיו האחרונים לכניסה לבניין, המתלונן נמצא על ידי עוברי אורח ופונה לבית החולים במצב אנוש. לאחר שחזר לביתו בג'נין נקט המחבל בעזרת חבריו בפעולות שונות כדי לחמוק ממעשיו, הסתגר בביתו בימים, ולן בדירת מסתור בלילות, הנאשם גילח את שערות ראשו וזקנו כדי לשנות את מראהו וביקש מחבריו להתייחס אליו בשם בדוי ("חמאדה") ועוד.

מפגש בין רפאל לוי שנפצע קשה בפיגוע בראש העין לבין אייל עטיה, חובש מד"א. צילום דוברות מד"א

בבקשת המעצר כתב עו"ד רייס: "נגד המשיב קמה עילת מעצר… לאור חומרת, טיב ואופי מעשיו, תוצאם הכמעט קטלנית, הפנייתם כלפי עובר אורח ישראלי יהודי באשר הוא, והמניע המדיני, דתי, לאומני או אידיאולוגי שעמד בבסיסם, קיים יסוד סביר מאוד לחשש שיסכן את בטחון הציבור והמדינה. … נוכח היותו פלסטיני תושב אזור יהודה ושומרון, ופעולות רבות שכבר נקט לכאורה בניסיון לשבש מהלכי משפט ולהתחמק מהליכי שפיטה, קיים יסוד סביר לחשש ששחרור המשיב או אי מעצרו יביא לשיבוש הליכי משפט על דרך התחמקות מהליכי שפיטה."

כאמור, השבוע נפגש לוי עם חובש מד"א רכוב על אופנוע אייל עטיה אשר הגיע ראשון לזירת האירוע והעניק לו טיפול רפואי מציל חיים, במפגש מרגש במיוחד. עטיה הגיע אל ביתו של לוי והופתע לראות כי השתקם במהרה ויצא במהירות מכלל סכנה בזכות הטיפול המהיר. מנגד, התקשה לוי להסתיר את ההתרגשות והודה מעומק ליבו לחובש אשר נאבק והצליח להציל את חייו.

מפגש בין רפאל לוי שנפצע קשה בפיגוע בראש העין לבין אייל עטיה, חובש מד"א. צילום דוברות מד"א

על הרגעים הראשונים שלאחר הפיגוע, סיפר חובש מד"א אייל עטיה: "בשבת בצהרים קיבלתי קריאה באפליקציה של מד"א על פצוע קשה מדקירה. לא ידענו שמדובר בפיגוע. כשהגעתי לזירה, ראיתי גבר כבן 30 עם פצעי דקירה בכל גופו אשר נזקק לטיפול רפואי דחוף. עצרתי את הדימום והוא היה בהכרה, בקושי הצליח לדבר ולספר מה קרה, הבנתי רק שהוא ירד בכוחותיו האחרונים במדרגות והצליח להגיע ללובי הבניין ולהזעיק עזרה. הוא היה במצב קריטי, מאוד חיוור וחלש".

על המפגש המרגש שהתקיים השבוע, הוסיף: "היה מאוד מרגש לפגוש את רפאל שוב והפעם בנסיבות חיוביות. התרגשתי מאוד לראות איך הוא מרגיש היום ועל הליך ההחלמה המהיר. בהתחלה, היינו בטוחים שיש לו סיכויים קלושים לשרוד. אני שמח מאוד שטעינו ומרגיש נפלא לראות שהוא התאושש ושנולד לו בן לפני מספר ימים. הוא אוסף כוחות ונראה מצוין, ואף הוסיף ואמר, זה שאתה עומד מולי זה פשוט נס".

מפגש בין רפאל לוי שנפצע קשה בפיגוע בראש העין לבין אייל עטיה, חובש מד"א. צילום דוברות מד"א

על רגעי האימה והמפגש המרגש, סיפר לוי: "הצלתם אותי וזה שאני כאן זה פשוט נס – אין לי מילה אחרת. נס אחד גדול. המפגש היה מאוד מרגש, התאפקתי לא לבכות. זו הייתה חוויה מאוד מרגשת, כואבת ומיוחדת לפגוש שוב את האדם שהציל אותי. כל הרגשות הקיימים בגוף צפים יחד במפגש מהסוג הזה ואני רוצה להגיד לאייל ולמד"א תודה מקרב לב, אני מעריך את כולם ומבין שזה לא ברור מאליו. עשיתם הכל בשביל לשמור אותי בחיים ואני מודה מקרב לב".

שבועיים לאחר שנפצע באורח קשה, נולד לרפאל ולאשתו, תינוק, עליו כתב בדף הפייסבוק שלו לחבריו וציין: "זאת התשובה שלי לטרור, זאת התשובה שלי למחבל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר