סניף טרם בפתח תקוה. צילום באדיבות התושבים
סניף טרם בפתח תקוה. צילום באדיבות התושבים

נדחתה סגירת מוקד טרם לרפואה דחופה בכפר גנים

בשישי נסגר המוקד היחיד בעיר לרפואה דחופה, אשר עמד כשנתיים במרכזו של הליך משפטי. אתמול הוחלט שהוא יפעל עד הדיון הבא בבית המשפט, ב-28.10

פורסם בתאריך: 30.9.20 08:09

עדכון אחרון: 1.10.20 11:36

מוקד בטרם ברחוב היבנר, אשר נסגר בשישי האחרון לאור צו שיפוטי, יישאר פתוח עד הדיון הבא שיתקיים בבית המשפט ב- 28.10.2020. אתמול, רביעי, היה אמור להתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בלוד לביצוע הצו השיפוט של סגירת הסניף, לאור תלונות תושבים והליך משפטי שמנהלת עיריית פתח תקווה מול מוקד טרם. אך בית המשפט הודיע שמאחר ומדובר בתקופת פגרה ויש סגר במדינה והדיון לא עונה לקטגוריות הדיונים אשר מתקיימים בתקופת הפגרה הנוכחית, אין שום זכות חובה בדין לקיים את הערעור ולכן הוחלט על דחיית הדיון. עוד צוין שמבלי לפגוע בטענות הצדדים, יש הסכמה לעיכוב ביצוע זמני של סגירת המקום עד הדיון.
מלשכת דובר העירייה נמסר: "בשל הסגר ופגרת בית המשפט, לפנים משורת הדין ניתן עיכוב ביצוע זמני של צו הפסקת השימוש וזאת עד למועד הדיון שיערך בסוף חודש אוקטובר. כזכור, סניף טרם פועל במקום בניגוד לחוק, תוך שהוא עובר על עבירות תכנון ובנייה ופוגע באיכות חיי התושבים שגרים בבניין המדובר. הדיונים המשפטיים החלו עוד בתקופת הקדנציה העירונית הקודמת (למעלה משנתיים וחצי) כאשר במהלכן קיבל הסניף מספר אורכות שבהן היה צריך להעתיק את פעילותו למקום מורשה. לצערנו זה לא קרה עד עתה וכעת מצופה מהנהלת טרם, לנצל את האורכות שניתנו להם ולעבור למקום אחר בעיר בהתאם לכל דין. גורמי הרשות נכונים לסייע במציאת מקום חלופי תואם ככל שידרש".

קודם לכן, כפי שדיווחנו אתמול, תושבים אשר הגיעו לסניף טרם ברחוב היבנר 29 בשכונת כפר גנים ביום שישי האחרון, הופתעו לגלות שהסניף נסגר ולא יפעל עוד. הם התלוננו על עיתוי הסגירה, בזמן שיש סגר במדינה, כאשר מי שרוצה שרות רפואי נאלץ לנסוע לראש העין או לבני ברק.
זו לא הפעם הראשונה שיש דין ודברים לגבי מיקום הסניף. תחילת הסיפור בשנת 2017, אז נפתח הסניף ברחוב היבנר במרכז המסחרי. לאחר הפתיחה, החלו להגיע תלונות מהשכנים שאף פנו לבית המשפט בטענה שמדובר בשכונה קטנה וכי לא ייתכן שבאמצע שכונת מגורים ייפתח בית חולים קטן שיפריע לתושבים. בהמשך התלוננו התושבים במקום שעובדי הסניף משליכים פסולת רפואית בפחי האשפה ולא בפחים הייעודים ואף צלמו תמונות של הפסולת בפחים הירוקים (כנסו כאן לקרוא את הכתבה הקודמת).
במהלך השנתיים האחרונות, התנהל הליך משפטי לפינוי הסניף ובמרץ השנה החליטה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, לסרב לחברת טרם, להסב גלריה קיימת לשימוש לטובת המרפאה, מאחר והשימוש המבוקש אינו מתאים לבניין המגורים הקיים והוא יוצר מפגע ומטרד לדיירים בסביבה. טרם הגישה ערר לוועדה המחוזית, אך הוועדה דחתה את הערר והסניף קיבל צו סגירה לשישי האחרון. טרם הגישה עתירה מנהלית לבית המשפט ונקבע דיון להמשך השבוע, אבל הסניף נסגר במועד שנקבע בצו. טרם ביקשה מהעירייה לאפשר למוקד לפעול בחודשים הקרובים עד שיימצא פתרון מנהלתי למשבר.

"לא הגיוני שבתקופה כזו, המקום נסגר, מדוע העירייה לא נותנת להם זמן נוסף? מדובר בסגר ובחגים, מה הם מצפים שנתחיל ללכת לבתי חולים?, טרם הוא סניף חשוב בעיר ואנחנו נעזרנו בו רבות", אמר אחד התושבים. תושב אחר הוסיף: "העירייה פעלה לסגירת המוקד ביום בו נכנס הסגר לתוקפו. אם ייסגר יישארו התושבים ללא מענה של רפואה דחופה בעיר בכל תקופת הסגר, שאורכה אינו ידוע בשלב זה, ולא יהיו אמצעי תחבורה ציבוריים לבתי החולים באיזור, העמוסים ממילא".

תושב אחר המתגורר בסמוך הביע דיעה שונה: "החיים שלנו הם די סיוט. הם זורקים את הפסולת שלהם, מזרקים וכפפות בפחים שלנו, יש אנשים שעושים את הצרכים שלהם ליד הבניינים שלנו כי הם לא רוצים להיכנס לשירותים בפנים, יש רעש לאורך כל שעות הלילה, כי אנשים מחכים מחוץ למרפאה ומדברים בקול, אין לנו התנגדות שיקימו סניף של טרם, אבל לא בשכונת מגורים".
מלשכת דובר עיריית פתח תקוה נמסר לפני ההחלטה על עיכוב הסגירה: "סניף טרם המדובר, היה במרכזו של הליך משפטי שהתנהל עוד במהלך הקדנציה העירונית הקודמת, בשנת 2018, כאשר לאחרונה הכריע בית המשפט על מועד סגירת הסניף. מלכתחילה טרם נכנסו למבנה שלא ניתן לפעול בו מבחינה חוקית – והם ידעו זאת. ישנן מספר אלטרנטיבות בעיר והם יכולים לעבור למקום חוקי וראוי כמו שעושים גורמי רפואה רבים אחרים בעיר. בנודע להליך המשפטי, הוא נמשך למעלה משנתיים וחצי כאשר במהלכן בית המשפט אישר את הארכות שטרם ביקשו ולאחרונה, כאמור, עם הכרעת בית המשפט, נקבע גם המועד בו ייסגר הסניף. יצויין כי הנהלת העיר הקודמת התחילה את ההליך המשפטי בנושא בשל התנגדות התושבים שגרים באזור. לצד זאת, מנכ"ל טרם שלח בתחילת השבוע שעבר מכתב לראש העיר בו הוא ביקש להמשיך את פעילות הסניף לאור משבר הקורונה. על כן, במידה והפרוצדורה המשפטית תאפשר זאת, ראש העיר יבחן את בקשת המנכ"ל ואת האפשרות לאורכה נוספת שתהיה לפרק זמן קצוב".
מטרם נמסר לפני החלטה על עיכוב הסגירה: "רוב תושבי פתח תקווה נותרו ללא מוקד רפואה דחופה במהלך הסגר לאור החלטת עיריית פתח תקווה. מוקד טרם בפתח תקוה הוא היחיד המעניק שירותי רפואה דחופה עבור מבוטחי שלוש קופות חולים (כללית, מאוחדת ולאומית), בעיר המונה כ-230 אלף תושבים. המוקד נפתח ביולי 2017 במרכז מסחרי, ובהסכם משותף עם עיריית פתח תקווה ובאישור בית המשפט. בשל לחץ של קומץ שכנים הפועלים להוצאת המוקד מהשכונה, החליטה העירייה לחזור בה מההסכמות והעניין כולו עבר לבית המשפט. למרות שהעירייה יודעת היטב כי העניין נמצא בעיצומו של הליך משפטי, פעלה לסגירת המוקד ערב כיפור וביום בו נכנס הסגר לתוקפו. לאור סגירת המוקד ישארו תושבי העיר ללא מענה של רפואה דחופה בעיר בכל תקופת הסגר, שאורכה אינו ידוע בשלב זה, והתושבים ייאלצו להתפנות לבתי החולים באיזור, העמוסים ממילא. למרות הפצרות חוזרות ונישנות של טרם-רפואה דחופה כי אין לאפשר את סגירת המוקד בתקופת משבר זאת ובמיוחד לקראת החורף הקרוב, מתעקשת העירייה בסירובה שלא לאפשר למוקד לפעול תוך שהיא מתעלמת מחובתה לפעול לטובת בריאות הציבור. טרם שבה ומבקשת מהעירייה ומהשכנים לאפשר למוקד לפעול בחודשים הקרובים בעת בה מתמודדת ישראל עם המשבר הבריאותי החמור בתולדותיה וזאת עד שיימצא פתרון מנהלתי. סגירת המוקד היא תולדה של מאבק ממושך של קומץ תושבים שהחל עוד לפני שנפתח המוקד. כבר אז טענו כי הוא מהווה מטרד, הם אלה שלחצו על העירייה והם אלה שפנו לבית משפט. יודגש כי כל המוקדים בארץ פועלים תמיד מתוך הערים, כדי לאפשר נגישות גבוהה בעיתות חירום, תוך שמירה מירבית על הסביבה. למרבה הצער העירייה נכנעה ללחץ קומץ התושבים ובכך היא פוגעת בכל תושבי העיר דווקא בעיצומו של משבר הקורונה".

אורי אהד, יו"ר סיעת הביצועיסטים במועצת העיר, שלח מכתב למנכ"ל טרם נתן אפלאום, בבקשה לפתוח סניף חלופי למרפאת טרם בעיר. במכתבו הוא ציין, שקיבל פניות רבות  של תושבי העיר המתלוננים על סגירת סניף טרם בפתח תקווה. עוד הוא מציין שהוא אינו בקי בפרטים ולכן ביקש לקבל מידע מן העירייה בנושא. אהד מוסיף שפתח תקווה היא העיר החמישית בגודלה ולמעלה מ-275 אלף תושבים נשארו ללא מרפאת "טרם" ולכן הוא פונה אליו לצורך פתיחת מרפאה חלופית של "טרם" במיקום אחר בעיר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר