יום הולדת 80 לישראל גלבוע בזום

151 משתתפים בזום: המנהל המיתולוגי ישראל גלבוע חגג יום הולדת 80

אחד ממנהלי בתי הספר המיתולוגיים בפתח תקוה חגג יום הולדת 80 בצל משבר הקורונה. "הופתעתי והתרגשתי בצורה מדהימה. יש לי בבית אשה וילדים שעשו עבודה נפלאה ולא הרגשתי כלום", הוא מספר

פורסם בתאריך: 7.10.20 15:10

ישראל גלבוע, אחד ממנהלי בתי הספר המיתולוגיים והמוכרים בפתח תקוה, אשר ניהל במשך 24 שנה את חטיבת אחד העם רמת ורבר, ושש שנים נוספות את חטיבת רשיש, חגג יום הולדת 80. אתמול (שלישי) הפתיעו אותו בני משפחה, חברים, מורים שעבדו איתו, תלמידים ואנשי חינוך בחגיגת יום הולדת בזום. "חזרתי לימים שהייתי בחור צעיר. כל מה שהיה בעבר צף ועלה לנגד עיני מחדש", מספר גלבוע בהתרגשות. "הייתי מאוד נבוך מכל הסיטואציה, כי אילו דברים של פעם שעשיתי אותם באופן טבעי ובאו מהלב ונכנסו להרבה לבבות. הרגשתי בחגיגה את כל אותן הלבבות שנגעתי בהם וזה נכנס לתוכם".

ישראל גלבוע, אחד העם רמת ורבר ורשיש. צילום פרטי

ישראל גלבוע, אחד העם רמת ורבר ורשיש. צילום פרטי

גלבוע מציין שהוא מבקש להודות לאל שנתן לו את הכוח לאורך השנים ומוסיף: "מבחינתי כולם היו בני, התלמידים, המורים וכל מי שעזר לי לאורך השנים. היה מסביבי צוות שלם שנתן את כל מה שרק יכול ואני ניצחתי על התזמורת וביחד הבאנו את כולם לחוף מבטחים".
הופתעת אתמול?
"מאוד. הופתעתי והתרגשתי בצורה מדהימה. יש לי בבית אשה וילדים שעשו עבודה נפלאה ולא הרגשתי כלום. אשתי נעמי הייתה נעלמת לי מפעם לפעם לסידורים ובדיעבד הבנתי שזה היה רוב מעשיה וזה הגביר אצלי את הרגשות העזים שכבר יש לי אליה".
איך תכננת לחגוג את חגיגות ה-80 לפני שהתפרצה מגיפת הקורונה?
"אני אדם שפחות אוהב חגיגות וב-17.9, תאריך יום ההולדת שלי, הילדים שלי לקחו אותי לתחנות בחיים. עברנו יום שבו הלכנו מתחנה לתחנה מהרגע שנולדתי ועד עצם היום הזה. בכל תחנה סיפרתי להם מה עשיתי, מה ייחד אותי וזה היה מרגש מאוד. חשבתי שבזה סיימנו את החגיגות ולכן אני מברך כל יום על המשפחה הנהדרת שלי ועל הילדים הנפלאים".
מי שהייתה אחראית על החגיגות והארגון היא אשתו נעמי שאומרת: "חשבנו במשפחה שלא ניתן לעבור את גיל 80 מבלי לעשות כלום. הבת שלנו חן העלתה רעיון שנעשה חגיגות בזום, מאחר ולישראל יש פייסבוק, לא יכולנו לפרסם שם ולכן היינו צריכים לפרסם מפה לאוזן. בחגיגת יום ההולדת בזום היו 151 משתתפים שזה רק מאית ממי שמכיר את ישראל. רצינו לעשות משהו גדול, אך מאחר ולא ראינו שהקורונה הולכת להיעלם, החלטנו לחגוג בצורה כזו. זה היה מאוד מרגש, כל הערב שמרנו עליו, כי זו הייתה הפתעה. ביקשתי ממנו להתלבש יפה, כי לא חגגנו סוכות והנכדים רוצים לחגוג ביחד בזום. התחלנו בשעה 19:30 וקבענו לסיים בשעה 21:00, אבל הערב נמשך עד השעה 23:00, כי כולם רצו לברך ולספר על ישראל והיה כיף לשמוע את כולם".

יום הולדת 80 לישראל גלבוע בזום

"גיל 80 זה ציון דרך", מוסיף אריה שמש, שהיה תלמיד של גלבוע בחטיבת אחד העם רמת ורבר, היה מורה תחת ניהולו של גלבוע, ובשנים האחרונות משמש כרכז חטיבה באחד העם. שמש: "לכן ביום הולדתו החלטנו לתת לו פרס מפעל חיים ולהעלות אירועים שהוא עשה לאורך השנים בתחומים שונים. ישראל היה פורץ דרך והקדים בזמנו הרבה מנהלים ואנשי חינוך, קבע את המושג BA שהמשמעות בן אדם והוביל את הנושא של קירוב לבבות בין מגזרים באוכלוסייה, מפגשים עם משפחות חרדיות בחב"ד, עם תלמידים מכפר קאסם וטירה, ועד היום זוכרים את העשייה שלו. לאורך כל האירוע אנשים סיפרו על הנגיעה האישית שלו, ואמרו שראו בו מודל לחיקוי והוא עיצב את האישיות שלהם".
מעבר להיותו מנהל בית ספר מוערך, בשנת 2008 החליט גלבוע לרוץ לראשות עיריית פתח תקוה, דבר שחלף לו אחרי תקופה קצרה ובאותה תקופה המליץ לבוחריו להצביע לאורי אהד, שהתמודד באותה תקופה גם הוא על ראשות העיר. בשנת 2009 הקים עם חברים נוספים את מפלגת "מהפך" במטרה לרוץ לכנסת במסגרת ארגון המורים, ממש לאחר שהמפלגה הוקמה, החלה מלחמת 'עופרת יצוקה' וישראל וחבריו החליטו שלא נכון בתקופה כזו להקים מפלגה חדשה ומשכו את שמם.
ב-30 השנים האחרונות (משנת 1991), מתגוררת משפחת גלבוע בראש העין. לפני כעשור, החליט גלבוע להצטרף לנעמי אשתו והחל ללמוד משפטים ובשנים האחרונות הם עוסקים במשפטים וגישורים ובנוסף הם מנטורים לזוגות. "גם כשאנחנו מגרשים אנשים, אנחנו מגרשים אותם בתבונה ודואגים שהם יישארו חברים, כי טובת הילדים שלהם, היא כל הזמן לנגד עינינו", הוא מסכם. "אחרי כל כך הרבה ילדים שהיו לי בבתי הספר, מי כמוני יודע להעריך מה זה טובת הילד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר