רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן
רמי גרינברג. צילום: זאב שטרן

"הוא איים שיפגע בעבודתי". תלונה במשטרה של פעיל חברתי מהדר גנים נגד גרינברג

שי אבו טוען: "הוא כינה אותי חוצפן ובחר לאיים עלי ולומר לי שהם יגיעו למקום העבודה שלי ויפגעו לי בה". לשכת ראש העירייה: "אבו הוא פרובוקטור ידוע". הרקע: כנס על הסגירה הצפויה של צומת חזן

פורסם בתאריך: 1.11.20 15:50

שי אבו, פעיל חברתי המתגורר בשכונת הדר גנים, הגיש אמש (מוצ"ש) במשטרת ראש העין תלונה נגד ראש העירייה רמי גרינברג. אבו טוען כי ראש העירייה כינה אותו חוצפן ואיים שיגיע למקום העבודה שלו ויפגע בעבודתו. מנגד אומרים בלשכת ראש העירייה כי אבו הוא פרובוקטור וביום חמישי ניסה להיכנס לבניין העירייה באופן אלים. דברים אלו מוכחשים על ידי אבו שטוען כי מדובר בשקר. פעיל נוסף שהיה יחד איתו בעירייה ביום חמישי אומר כי הם הגיעו לעירייה בעקבות ביטול מפתיע של פגישה כשעה וחצי לפני מועדה, וביקשו בנימוס לקיים אותה בכל זאת.
מדובר בסערה המתחוללת בימים האחרונים סביב תכנית לסגירת צומת חזן. קדם לתלונתו של אבו פרסום אשר הזמין את תושבי שכונת הדר גנים לפגישה היום בשעה 16:00 עם ראש העירייה בנושא סגירת הצומת. בהודעה שפורסמה נכתב שראש העירייה יגיע עם מהנדס העיר, יועץ התנועה וגורמי מקצוע נוספים, ויחד יציגו את התוכניות, ישיבו לשאלות וכן יעדכנו בצעדים הבאים הנדרשים. כמו כן הודגש שהפגישה תערך בשטח ובצומת עצמה על מנת להמחיש את הדברים ותתקיים בהתאם להנחיית משרד הבריאות ובכפוף לתו הסגול.

לאחר פרסום ההודעה נוצר כעס אצל פעילים בהדר גנים ובעמישב, מאחר ולטענתם הייתה אמורה להתקיים פגישה מקצועית מצומצמת עם פעילי מטה המאבק על מנת לשתף פעולה עם העירייה במציאת פתרון לבעיות שייצרו בעקבות סגירת הצומת, ולא פגישה עם התושבים להצגת התכנית. הפעילים טענו שהפגישה לא היתה אמורה להיות פתוחה לכלל הציבור, ראשית על מנת לשמור על התושבים מפני הקורונה ושנית, משום שמדובר בפגישת המשך לשיחת הזום שהתקיימה עם ראש העירייה בשבוע שעבר בנושא.
אבו הוא יועץ כלכלי אשר מייעץ לחברי וחברות כנסת, מנכ״ל חברה ופעיל בגמ״ח השכונתי בהדר גנים. בעת האחרונה פתח חמ״ל לסיוע לכל אדם וכן הוא נותן מענה לעצמאים דרך חמ"ל של קבוצת הפייסבוק אני שולמן. לדברי אבו, הוא התקשר אתמול אל גרינברג וביקש ממנו לעמוד בהתחייבות לקיום פגישה עם נציגי מטה התושבים ולא עם כלל תושבי השכונה. "התקשרתי לרמי והסברתי לו שההודעה שהופצה מנוגדת למה שנאמר לנו", טוען אבו, "והוא כינה אותי חוצפן ובחר לאיים עלי ולומר לי שהם יגיעו למקום העבודה שלי ויפגעו לי בה ובכלל. לצערי, זו דרך ההתנהלות שלו ואני כבר רגיל לכך ולכן בחרתי להגיש תלונה במשטרת ראש העין נגד ראש העיר. לצערי, זו לא פעם ראשונה שהוא פועל בדפוס התנהגות דומה של איומים נגד פעילים".

צומת חזן, הדר גנים - שעריה צילום זאב שטרן

צומת חזן, הדר גנים – שעריה צילום זאב שטרן

צומת חזן היא צומת רחוב חזן וכביש 40. מדובר בצומת מרכזית אשר משמשת לכניסה ויציאה לשכונת הדר גנים. בעקבות סגירת היציאות והכניסות מרחוב חזן לכביש 40, אמור להיפתח בעתיד כביש יציאה מרחוב השופר שיתחבר לכביש 40 הנוכחי ובהמשך לכביש 40 החדש. מדובר בעבודות סלילת כבישים לצורך תכנית סירקין. לטענת הפעילים, ביטול צומת חזן, כפי שהעירייה מתכננת, הוא למעשה ביטול היציאה המרכזית מהשכונה לכיוון צפון ודרום והדבר יצור פקקים בשכונה. הם מציינים שהשינוי יאריך את משך הנסיעה לשכונת הדר גנים בכ-15 דקות לפחות, יפגע  בטיילת ובפארק הסמוך לאורך כביש 40 וכן ינתק את הדר גנים ועמישב מפתח תקוה, דבר אשר יוריד את ערך הדירות באופן משמעותי.

מלשכת ראש העירייה נמסר: "כפי שהובהר בפעמים קודמות, בנוגע לתכניות בסירקין, ראש העיר רמי גרינברג פועל מול כלל הגורמים הרלוונטיים לנושא כדי לתקן את הבעיות שנוצרו עוד המהלך הקדנציה העירונית הקודמת עם התכנון של כביש עוקף 40 וצומת חזן. בהמשך לפעילותו של ראש העיר בנושא, לפני כשבועיים התקיימה פגישת תושבים בזום שבה הוסבר התכנון הצפוי וכן פעילות העירייה מול הועדות התכנוניות וכיוצא בזה. לאור בקשות התושבים, ראש העיר קבע בנוסף דיון בשטח שיעמוד במגבלות הקורונה. לצערינו, ישנם תושבים שמנסים להראות שהם קיימים ועושים פוליטיקה על גב התושבים. אבו הוא פרובוקטור ידוע שגם בפגישה שנערכה לפני כשנה במתנ"ס עמישב הוא הוצא לאחר שהפריע להמשך הסדר התקין ומנע מהתושבים שפינו מזמנם לקבל אינפורמציה מראש העיר. גם בנושא זה, שי אבו השתתף בפגישת הזום שנערכה כאמור לפני כשבועיים ואף הוזמן לדיון שנקבע בשטח היום, על אף זאת הוא הגיע ביום חמישי האחרון לבניין העירייה וניסה להיכנס בכוח ובאופן אלים למרות שלא הוזמן. בנוסף, האדון אבו התקשר לראש העיר ואיים בפרובוקציות שיעשה סביב הנושא של סירקין. על כן, כל בר דעת מבין שעם אדם כזה לא ניתן לתקשר ולשתף פעולה. מדובר באדם שמבייש את הציבור שבשמם כביכול הוא פועל ועל כן הציבור צריך להוקיע אותו ולמנוע ממנו להמשיך לפעול בנושא. למרות רעשי הרקע, ראש העיר רמי גרינברג ימשיך לעבוד למען הציבור השפוי וייתן מענה ככל הניתן סביב הבנייה המתוכננת בסירקין. מי שמבקש לעשות פוליטיקה קטנה על חשבון מצוקת התושבים ומתנהל בצורה לא נורמאלית ולא ראויה, יורחק מהשיח בנושא".

על דברים אלה אמר אבו: "לא במפתיע, כל מה שהעירייה הציגה זה שקר גס ועיוות המציאות וישנם אנשים רבים שיכולים להעיד שהדברים אין להם אחיזה במציאות. אני דמות פעילה, ציבורית במישורים הארצי והמקומי ופועל בזירות רבות למען הכלל. תגובה זו של העירייה הינה תולדה של פוליטיקה זולה וחסרת שחר. בניגוד מובהק לאמור בתגובת העירייה, בפגישה שהתקיימה לפני כשנה במתנס עמישב, לא הוצאתי מהאולם בשום שלב, ואדרבא, הותקפתי על ידי פעיל של ראש העירייה שחטף מידי שלט שהחזקתי. ביום חמישי האחרון הגעתי לבניין העירייה יחד עם קבוצת תושבים, על מנת לבקש באדיבות ובצורה יפה לקיים פגישה בנושא אצל ראש העירייה, פגישה שבוטלה במפתיע שעה וחצי קודם לכן. לאחר שראש העירייה ועוזרו הבטיחו שתיקבע פגישה חדשה למחרת בבוקר, עזבנו את המקום בצורה יפה ובשקט ובשום שלב לא הרמתי את קולי. כינוי תושב בשם בריון ופרובוקטור כשהוא מבצע את חובתו הדמוקרטית, היא ביזיון ועלבון לדמוקרטיה ולעיר שלנו. תושבי פתח תקווה צריכים לא לפחד להגיד את דעתם. אני רק יוצא מחוזק מהסיפור ואמשיך לפעול למען הכלל באהבה ובאמונה תמיד לכל אדם ולא משנה לאיזה מחנה הוא משויך".

אחד הפעילים המרכזיים בשכונה, ירון קדושים, אומר: "בעת הזו אנו זקוקים לחברים, לא ליריבים. אנו עושים את עבודתנו הציבורית תוך גיוס כוחות על לחיבורים ושיתופי פעולה בין כל מי שיכול לתרום להצלחת המאבק ובדגש על העירייה. מדובר כאן בכביש ענק ומסוכן בקנה מידה ענק שיכה בכל שכונות מזרח העיר, עת למלחמה מושכלת לשילוב ידיים ונמשיך לעשות הכל כדי שכך זה יהיה. שעון החול מתקתק והחודש התוכנית תופקד ועלינו להיות ערוכים לקרב יחד עם העירייה. העיריה ואנחנו התושבים יחד זה כח משמעותי שיביא לניצחון בעזרת השם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. למד

    רמי, אתה לא יכול לצאת נגד שכונה שלמה, לסגור להם עורק תחבורה עיקרי. אתה תשלם על כך בבחירות.

  2. קרמרמן

    את המאבק צריכים להוביל תושבים ללא אינטרס ושאינם מזוהים עם צד כזה או אחר, בהווה או בעבר, לכן אבו לא מתאים לכך, הוא רק גורם נזק בתחום זה הגם שבתחומים אחרים פועל סביר. חובה לפעול ברוח חיובית. בסוף זו לא העיריה במקרה הזה…

  3. למה ככה

    צומת שם עצם זכר. כתבה צהובה שמטרתה לסכסך ולהבעיר את השטח. חבל

  4. אני

    בעזרת ה' רמי גרינברג וכל מי שתחתיו יפנו את הכסאות שלהם בבחירות הקרובות, או שמשהו לא צפוי יגרום לזה קודם. גם אנחנו נפגענו מטיפול כושל בבניין וסביבתו בכמה תחומים ע"י הפקחים והמנהלים שלהם,

  5. רוחה

    מר גרינברג עשה בלגן בנוה גן ואם המושבות פתח גן שעשועים בין בתים רועש הכניס אוטובסים לגרישפן משה סנה בן חור בתוך הבתים במקום ברב מלכה וראשון לציון כמו שתמיד היה אנשים הלכו כמה צעדים לתחנה ולא להפריע לאזרחים

  6. שירי

    ככה זה שם בליכוד אם מירי רגב איימה בשידור על מאמן אז זו דרכם . מאכזב וככה זה במשרד עחינוך בעיריה גועל נפש

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר