מה רמת הסיכון להידבקות בכל שכונה בראש העין? היכנסו למפה האינטראקטיבית וגלו

מלאבס מביא לראשונה מפה אינטראקטיבית של מצב הקורונה בראש העין לפי שכונות. בשבועיים האחרונים ניכרת מגמת שיפור ברמת הסיכון בשכונות הוותיקות

פורסם בתאריך: 5.11.20 15:13

משרד הבריאות פרסם הבוקר, יום חמישי, נתונים מעודכנים על מצב התחלואה. מספר הנדבקים בקורונה בראש העין מתחילת המגפה עומד על 2,073. מספר החולים הפעילים עומד על 70. בשבעת הימים האחרונים התגלו בעיר 35 נדבקים חדשים. מספר הבדיקות בפרק זמן זה היה 2,190. מספר החולים הפעילים ל-10,000 עומד על 12.

מספר הנדבקים בארץ עומד הבוקר על 317,556. מספר החולים הפעילים עומד על 9,406, מהם 353 במצב קשה. מספר המונשמים הוא 154. מספר הנפטרים עד עתה הוא 2,597.

מלאבס, מביא לתושבי ראש העין לראשונה את מפת הסיכון להידבקות לפי שכונות, על פי הניתוח של חברת פוינטס. יפית בן חיים, ראשת תחום ייעוץ ואנליטיקה בחברה, מציינת שהמודל מגדיר עבור כל שכונה את רמת הסיכון שלה בהתייחס למספר פרמטרים כגון אחוז בדיקות חיוביות, חולים פעילים ל-10 אלף תושבים, קצב גידול בחולים חדשים, חשיפות, בידודים ועוד. המודל מחושב מידי יום עבור כל שכונה ולכן ניתן לראות מגמות ולזהות אזורים בהם צפויה להיות התפרצות. "את ראש העין ניתן לחלק לשלושה מוקדים עיקריים – ראש העין הוותיקה (מערב העיר), ראש העין החדשה (גבעת טל, נווה אפק) ובה אוכלוסיה במעמד כלכלי חברתי גבוה, יוצאי צבא, ופסגות אפק השכונה החדשה שהתאכלסה בשנים האחרונות ונמצאת בעיצומה של תנופת בניה", מסבירה בן חיים. "על פי הלמ"ס פסגות אפק משויכת לאותו אזור כמו גבעת טל, כלומר המאפיינים הדמוגרפים שלהם דומים. אצלנו האזור פוצל לאור שוני בין האוכלוסיות, כיווני תנועה של האוכלוסייה ועוד".
מה מצב הסיכון בשכונות?
"לפני כשבועיים השכונות הוותיקות בעיר היו במדד סיכון 3 מתוך5,בעוד יתר השכונות היו ברמת סיכון נמוכה (1).
מאז, ניכרת מגמת שיפור משמעותית בשכונות הוותיקות וכיום רוב האזורים הינם במדד סיכון 1. כמות החולים הפעילים וקצב הגידול בתחלואה ירד משמעותית".
ובראיה עירונית?
"ברמת העיר אנו עדים למגמת ירידה בתחלואה בשבועיים האחרונים אך בימים האחרונים ישנה עליה בכמות החולים החדשים ובחולים הפעילים. העליה מתרחשת בעיקר באזור פסגות אפק – כמות החולים הפעילים נמוכה יחסית ביחס לאוכלוסייה, אך חולים אלו נבדקו ואומתו בימים האחרונים, נתון שמגדיל את רמת הסיכון באזור". עוד היא מציינת שכמות החולים הפעילים בעיר ביחס לתושבים גבוה במעט ביחס לממוצע הארצי, ואחוז הבדיקות החיוביות עומד על 1.6%, נמוך במעט מהממוצע הארצי.

היכנסו כאן למפה האינטראקטיבית של ראש העין וגלו את מצב הקורונה בשכונה שלכם

בראש העין ניתן לראות שנכון לימים אלו, מרבית השכונות נמצאות ברמת סיכון 1 להידבקות בקורונה ואין אף שכונה ברמה 5. רמה 1 היא הנמוכה ביותר ורמה 5 היא רמת הסיכון הגבוהה ביותר. אלו הנתונים:

רמת סיכון 1 – אביב, הרקפות, שבזי, רמב"ם, נווה אפק, גרין פארק, מרכז עסקים עתידי.

רמה 2 – רחוב צה"ל, גבעת הסלעים, גבעת טל, מצפה אפק.

רמה 3 – פסגות אפק.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר