בדיקת קורונה. צילום אמיל סלמן
בדיקת קורונה. צילום אמיל סלמן

דרושים מתנדבים מהאיזור: בילינסון ישתתף בניסוי החיסון הישראלי לקורונה

בילינסון נבחר יחד עם בתי חולים נוספים בישראל להשתתף בניסוי החיסון הישראלי לקורונה - BriLife ויצטרך לגייס כמאה מתנדבים מהאיזור. מדובר בשלב השני בתהליך הניסוי שיחל בחודש הבא

פורסם בתאריך: 23.11.20 08:43

בית החולים בילינסון בעיר נבחר יחד עם בתי חולים נוספים בישראל להשתתף בניסוי החיסון הישראלי לקורונה – BriLife. מדובר בשלב השני של הניסוי בחיסון הקורונה שיחל בחודש הבא. לשם כך יצטרך בית החולים לגייס למעלה מ-100 מתנדבים מהאיזור. בימים אלה נסגרים הפרטים האחרונים לפני חתימת החוזה.
השלב הראשון של הניסוי מתקיים בבתי החולים הדסה ושיבא ובו לוקחים חלק מתנדבים בריאים בגילאי 18-55. הניסוי החל ב-1.11 עם שני  מתנדבים והורחב בהדרגה עד ל-80 איש, 40 בכל מרכז רפואי. מטרת השלב הראשון לבדוק את בטיחותו של החיסון והיעדר תופעות לוואי. כל מתנדב קיבל זריקה (חיסון או פלצבו – דמה). לאחר כמה שעות השגחה שוחרר לביתו להמשך מעקב של כשלושה שבועות במהלכם יבחנו עורכי הניסוי אם הופיעו תופעות לוואי כלשהן ולהבדיל אם הופיעו נוגדנים לנגיף שמעידים על תגובה לקורונה אצל המתנדבים שקיבלו את החיסון.

בית חולים בילינסון צילום זאב שטרן

בית החולים בילינסון צילום זאב שטרן

בניסוי מחולקים המתנדבים לקבוצת ניסוי ולקבוצת ביקורת וכל אחד מהמתנדבים קיבל זריקה בלי לדעת לאיזו קבוצה הוא שייך. על פי הערכות, בתוך מספר חודשים מרגע הניסוי, אחוז מסוים מהמשתתפים בניסוי יידבק בקורונה. אם כל הנדבקים הם בקבוצת הביקורת, אז החיסון יעיל ואם כ- 75% מהחולים הם בקבוצת הביקורת והשאר בקבוצת הניסוי, הוא יעיל חלקית.
בשלב השני שאמור להתחיל בחודש דצמבר, בו ישתתף גם בית החולים בילינסון, אמורים להשתתף כ-960 מתנדבים בריאים והוא יתקיים במספר בתי חולים. שלב זה מיועד להשלים את בדיקות הבטיחות בחיסון, לדייק את המינונים הנכונים ולראות האם גופו של המחוסן פיתח נוגדנים. בשלב השלישי והאחרון אמורים להשתתף עד כ-30 אלף מתנדבים והוא אמור להתחיל בחודשים אפריל – מאי בהתאם להצלחת שני השלבים הראשונים. לאחריו, אם יוכתר בהצלחה, ניתן יהיה לאשר את החיסון ולחסן את כלל האוכלוסייה.
החיסון הישראלי BriLife מיוצר במכון הביולוגי ומבוסס על נגיף קיים בשם VSV שעליו "הונדסו" חלקים ממעטפת החלבון של הנגיף. בשלב הראשון, החיסון נבדק במעבדה ועל חיות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דני

    לא כתבתם מה לעשות אם אני מוכן להתנדב. כתבתם רק שצריך מתנדבים. מצחיק, לא?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר