משטרת פתח תקווה סגרה את מרבית החנויות בקניון

הקניון הגדול נפתח: שוטרים הגיעו לסגור את החנויות ולחלק אזהרות | צפו בסרטונים

בלי אישור רשמי, נפתח הבוקר הקניון הגדול יחד עם מספר קניונים נוספים ברחבי הארץ. זמן קצר לאחר מכן הגיעו שוטרים, הורו לבעלי החנויות לסגור וחילקו להם אזהרות

פורסם בתאריך: 20.11.20 13:29

הקניון הגדול בפתח תקוה נפתח הבוקר לפעילות למרות שעדיין לא ניתן אישור לפתיחת הקניונים סגורים. יחד איתו נפתחו עוד שישי קניונים ברחבי הארץ. רק כמחצית מהחנויות בקניון נפתחו ותנועת הקונים הייתה דלילה. הכניסה לחנויות הייתה מסודרת ובהתאם למתווה מחמיר שהכין עבור הקניונים פרופסור חיים ביטרמן, המנהל המדעי של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות. הלקוחות שהגיעו חיכו בסבלנות לתורם מחוץ לחנויות ובכניסה לכל חנות עמד אדם שדאג לשמירה על ההנחיות. כל מי שנכנס לקניון עשה זאת רק לאחר מדידת חום ועם מסכה.
לקראת השעה 11:00, הגיעו למקום שוטרי תחנת פתח תקווה, אשר עברו בין החנויות ונתנו לחנויות שפתחו דוח אזהרה וביקשו מהם לסגור. החנויות שנותרו פתוחות הן רק כאלו שמוגדרות עסק חיוני. "די מוזר לי לפתוח את החנות, במיוחד כשכמעט אין אנשים", אמרה מוכרת מהמשביר לצרכן. "המחלקה שאני עובדת בא, היא לא מחלקה חיונית, אז אני עוזרת להם בשאר המחלקות החיוניות (שנפתחו כבר לפני שלושה ימים, מט"ל), אבל אני לא באמת יודעת מה יהיה בשבוע הבא. בינתיים, הלקוחות כמעט ולא מגיעים".

מוכרת בחנות אופטיקה אמרה: "בהתחלה התנועה הייתה מאוד דלילה, ברגע שהקניון התחיל להתמלא, הגיעו השוטרים ונתנו הוראה לבעלי החנויות לסגור. לנו לא אמרו כלום, כי אנחנו חנות חיונית. אין לי מושג מה יהיה שבוע הבא, אמרו שבמוצ"ש נקבל עדכון".

היו לא מעט תושבים שהתאכזבו מכך שחלק גדול מהחנויות לא נפתחו. "הגעתי מאחר ושמעתי שהקניון פתוח, אבל בפועל הרבה  חנויות היו סגורות", אמר תושב העיר, "עשינו סיבוב ואנחנו חוזרים הביתה. אני לא מצליח להבין מדוע לא נותנים להם אישור לפתוח, הכל פועל בצורה מסודרת, אין התקהלות ויש סדר בכניסה לחנויות, אני מאוד מקווה, שהם יפתחו את הקניון במהרה".

 

קיראו גם:

בלי החלטת ממשלה רשמית, אבל עם מתווה מחמיר: הקניון הגדול ייפתח מחר בבוקר

הקניון הגדול . צילום יח"צ קניוני עופר

משטרת פתח תקווה סגרה את מרבית החנויות בקניון

מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה והעומד בראשה רמי גרינברג מבינים את מצוקת בעלי החנויות ועל כן נעשו הרבה צעדים לקראתם, ביניהם, הטבות בתשלומי הארנונה ואגרות השילוט. בד בבד, ברור לכל כי השמירה על הנחיות הקורונה הינה חיונית לקטיעת שרשראות ההדבקה והפחתת היקף התחלואה. נסיון העבר מלמד כי הפרת ההנחיות תביא לסגר נוסף, דבר שלא יטיב גם עם בעלי העסקים והקניונים. לכן אנחנו קוראים לציבור להמשיך ולשמור על הכללים והנהלים והיכן שנצטרך – נבצע אכיפה בהתאם, כי אין ברירה אחרת. מצד אחד, העירייה יחד עם המדינה, פועלת במסגרת המגבלות למתן הטבות לעסקים כדי שיוכלו לעבור את התקופה באופן ראוי ומצד שני לא ניתן לחרוג מהכללים וההנחיות, מה שיביא בהכרח לסגר נוסף".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יונית

    ביבי כישלון בנט לשלטון, תזכרו מה ביבי עשה לנו, אנשים שרוצים להתפרנס פושעים, לא בא לו לעבוד על הקורונה, רק לסגור את כולם, הכי קל.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר