וונדליזם במנהרה של נווה גן

מתחת לאדמה: תלונות על ונדליזם במנהרה של שכונת נווה גן

תושבים מתלוננים על צואה, זכוכיות שבורות והשחתת פרויקט הציורים שנעשה במקום: "מזה תקופה ארוכה המקום הפך להיות לא נעים", הם אומרים

פורסם בתאריך: 16.12.20 08:16

תושבים בשכונת נווה גן מתלוננים על ונדליזם במנהרה שחוצה את השכונה מרחוב מבצע דקל לאסירי ציון. התושבים מתלוננים כי המנהרה פכה למקום לא נעים ויש בה צואה. עוד הם מציינים כי אלמונים ציירו גרפיטי על הציורים שמעטרים את המנהרה, אותם ציירו  ילדי השכונה לפני כשנתיים וחצי."מידי בוקר בשעה 07:00 בבוקר אני לוקחת את הבת שלי לגן ועוברת דרך המנהרה הזו", מספרת מישל דור, תושבת השכונה, "אני מראה לה את הציורים ואנחנו ממשיכות לגן. הבוקר, אני פתאום רואה שכל הציורים רוססו בגרפיטי ואת המיכל זרוק בצד. זו כבר תקופה ארוכה שהמקום הפך להיות לא נעים ויש בו ונדליזם, זכוכיות שבורות, צואה של בעלי חיים ולכלוך. יש מצלמות במקום ואני מאוד מקווה שמישהו ייכנס ויראה מי הם אותם בני הנוער שקשקשו והרסו את הציורים היפים, על מנת למנוע מקרים כאלה בעתיד. לצערי, אין אכיפה בשכונה וחבל שזה כך" .
המעבר התת קרקעי נפתח לפני כשלוש שנים והוא משרת בעיקר את ילדי בתי הספר בנווה גן. חבר המועצה ותושב שכונה, רועי פן, אמר: "לפני כשנתיים וחצי קידמתי מהלך של החלפת כתובות הגרפיטי על קירות המעבר התת קרקעי באוסף של ציורי קיר שצוירו על ידי צייר מקצועי ונצבעו על ידי כ-30 ילדים מכל מוסדות החינוך בשכונה. כחלק מהפרויקט אף הוצבו מצלמות אבטחה ושלטים המזהירים שהמקום מצולם. לצערי הדבר לא הרתיע את הוונדליסטים שהשחיתו את המקום הכל כך מיוחד הזה, וביקשתי שהמשחיתים יאותרו באמצעות צילומי מצלמות האבטחה ושציורי הקיר היפים ישוקמו".

מדוברות העירייה נמסר: "בשנתיים האחרונות פתח תקוה עברה מהפכה בתחום האבטחה והמענה הניתן כנגד אירועי פשיעה ו-ונדליזם. ביוזמת ראש העיר, נפרסו מצלמות רבות בכל רחבי העיר ובפאתי העיר וכן הוקם משל"ט עירוני המאוייש 24/7 ומגיב לאירועים בזמן אמת. כמו כן, הוקמו סיירות עירוניות אשר במסגרת פעילותן נתפסו מאות מקרי פשיעה ו-ונדליזם בזמן אמת. במסגרת פעולות ההסברה מול בני הנוער מפעילה העירייה מיזמים כמו "עיר ללא אלימות" הפועל גם בבתי הספר וכן סיירות הורים. יודגש כי בשל הנחיית משרד הבריאות לא ניתן לפתוח את המגרשים בעקבות העלייה בתחלואה. בדומה למקרי ו-ונדליזם שנתפסו בעבר ונפתחו הליכים פליליים ואזרחיים נגד העבריינים, גם במקרה הנוכחי גורמי הרשות יפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי להביא את המשחיתים לדין. גורמי הרשות ימשיכו לפעול בכל האמצעים הדרושים כדי לצמצום את אירועי הוונדליזם והפשיעה ברחבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אציין שהשחיתו 2 קירות של גרפיטי
    סה"כ 40 מטר לצערי .לא ניתן לתקן
    .יש תמונות נוספות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר