רמי גרינברג. צילום זאב שטרן
רמי גרינברג. צילום זאב שטרן

עיר ללא הצפות | רמי גרינברג: "הקצנו משאבים, נערכנו מראש ולא חיכינו לחורף"

למרות היממה הסוערת והגשמים הרבים שירדו גם כאן, בפתח תקוה לא היו אירועי הצפות חריגים. ראש העירייה, רמי גרינברג: "לא מדובר פה בהוקוס פוקוס אלא בעבודה רצינית של כל הגורמים"

פורסם בתאריך: 17.12.20 17:24

מזג האוויר הסוער לא פסח גם על פתח תקווה ולאורך כל שעות הערב והלילה אתמול, לא הפסיקו לרדת גשמים חזקים, מלווים בסופות רעמים. בעיר ירדו כ-65 מ"מ של גשם. אך בעוד בערים השכנות, רחובות רבים הוצפו, פתח תקוה צלחה את הגשמים בלי אירועים מיוחדים.
כולנו זוכרים את התמונות מהחורף הקודם, את ההצפות הקשות, ואת התמונות בהן נראה ראש העירייה רמי גרינברג בשטח, לבוש בחליפה מיוחדת ונעול במגפיים, פועל יחד עם כוחות החילוץ לסייע לתושבים שבתיהם הוצפו. אז מה השתנה השנה? "השנה אנחנו נערכנו מראש במשך זמן רב ולא חיכינו לחורף", אומר היום גרינברג למלאבס. "הקצינו באופן שוטף משאבים לא קטנים לבצע את העבודות הנדרשות במשך כל התקופה, עם דגש על מקומות שידיענו שהם בעייתיים. הפעילות שלנו בנושא כללה קידום של תוכנית אב בנושא הניקוז בעיר, כולל עבודה מול רשויות מקבילות לנו וכולל רשויות ניקוז, כמו נחל הירקון, מזור ואחרות. אלו גורמים עד השנה לא הייתה איתם אינטראקציה טובה. הפעילות ושיתוף הפעולה עם גורמים אחרים השפיעו כמובן לטובה על המצב בשטח. בכל שנה היו הצפות ברחוב השומר, באזור שכונת דדו וביוספטל, ובכל פעם אמרו שלא ניתן לעשות עבודה כי זה שייך לרשות נחל הירקון. הפעם הגענו להחלטה חד משעית לראות איפה הבעיות, להיכנס ולעשות את העבודה בעצמנו ואז לשלוח להם את החיובים".

"הבעיות הרי ידועות בכל עיר ואלו לא דברים חדשים, אבל בדרך כלל נגמרות ההצפות, נגמר החורף ואנשים שוכחים, אבל אנחנו לא. אנחנו עושים עבודה מסודרת, עושים מה שצריך בנחישות"

רמי גרינברג. צילום באדיבות העירייה

רמי גרינברג בשטח במהלך ההצפות בפתח תקוה בחורף שעבר. צילום באדיבות העירייה

מה אתה מרגיש כשאתה מסתכל על המצב ביממה האחרונה בערים מסביב?
"כשרואים עכשיו בכל הערים, תל אביב, ראשון, אשדוד, הוד השרון, הצפות נוראיות, ופה ברוך השם ומבלי לפתוח פה הדברים עוברים די חלק, זה אומר שאנחנו עושים את העבודה שלנו. גם היום אנחנו עדיין מזהים מקומות בהם יש בעיות ואנחנו מטפלים בהם לפני ההצפות. לצערי, במשך שנים הזניחו את הנושא הזה ואני זוכר שחודש אחרי שנכנסתי לתפקיד היו המון הצפות. הצלחנו לייצב את המצב ולעשות עבודה טובה ועל כך מגיע יישר כוח לכל הגורמים. אבל צריך להבין שהעבודה אף פעם לא נגמרת, במיוחד בעיר ותיקה כמו פתח תקווה שהולכת ומתפתחת".
גרינברג מדגיש: "לא מדובר פה בהוקוס פוקוס אלא בעבודה רצינית של כל הגורמים. לא המצאנו פה דברים מיוחדים. הבעיות הרי ידועות בכל עיר ואלו לא דברים חדשים, אבל בדרך כלל נגמרות ההצפות, נגמר החורף ואנשים שוכחים, אבל אנחנו לא. אנחנו עושים עבודה מסודרת, עושים מה שצריך בנחישות ולא נותנים לבירוקרטיה להפריע לנו".
מוכנים בעיר לכל תרחיש?
"אני מקווה. בדברים האלה אי אפשר לדעת. לדוגמא באזור של נווה עוז, יש שטחים שהיו פתוחים ולא הייתה בהם בנייה, ובתוך הפתחים האלה יש מוביל שמנקז את המים, אבל תוך כדי הפיתוח בנו על זה ועשו שינויים. הבעיה במיקרים כאלה היא שלא תמיד מעדכנים את הרשות ועושים נזק, ואז מגיע הגשם, ואחרי שבמשך שנים אתה יודע שאין באזור הזה בעיה פתאום אתה מגלה שיש בעיה. פה התפקיד שלנו הוא לאתר את הבעיה בזמן אמת ולטפל בה, כי אם לא מטפל בזמן אתה מגיע למצבים כמו אלו שראינו בערים אחרות. צריך להבין שככל שמתעצמת הבנייה, יש פחות מקומות בהם המים יכולים לחלחל, מקומות שבעבר הייתה בהם זרימה של מים ושטחים פתוחים שנסגרוף וגם את זה צריך לאתר ולהקדים תרופה למכה. לכן אנחנו עובדים 24/7, לא בדיבורים, אלא הלכה למעשה. יש לנו צוות שנותן פתרונות בזמן אמת כדי שלא יהיו בעיות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יעקב

    כל הכבוד לראש העיר ראה את הנולד,רק אמור לי מדוע באים אברכים מחוץ לעיר ללמוד בישיבות בעיר.

  2. אלי

    רמי גרינברג איש של עשייה ואכפתיות מתושבי העיר.
    מבחן התוצאה בזכות העשייה נמנעו שטפונות ונזקים,יישר כח.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר