נרות שבת. צילום זאב שטרן
נרות שבת. צילום זאב שטרן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בפתח תקוה ומסר מפרשת השבוע

הרב משה חיים הר-נוי מספר על פרשת השבוע, פרשת "בא"

פורסם בתאריך: 22.1.21 11:32

כניסת השבת בפתח תקוה: 16:45
יציאת השבת: 17:48

הרב משה חיים הר-נוי צילום זאב שטרן

הרב משה חיים הר-נוי צילום זאב שטרן

הרב משה חיים הר-נוי על פרשת השבוע, פרשת "בא":

"בפרשת בא שלוש מכות, הראשונה שבהם היא מכת ארבה. התורה מספרת:
וַיֹּ֤אמֶר יְקֹוָק֙ אֶל־מֹשֶׁ֔ה בֹּ֖א אֶל־פַּרְעֹ֑ה כִּֽי־אֲנִ֞י הִכְבַּ֤דְתִּי אֶת־לִבּוֹ֙ וְאֶת־לֵ֣ב עֲבָדָ֔יו לְמַ֗עַן שִׁתִ֛י אֹתֹתַ֥י אֵ֖לֶּה בְּקִרְבּוֹ: וּלְמַ֡עַן תְּסַפֵּר֩ בְּאָזְנֵ֨י בִנְךָ֜ וּבֶן־בִּנְךָ֗ אֵ֣ת אֲשֶׁ֤ר הִתְעַלַּ֙לְתִּי֙ בְּמִצְרַ֔יִם וְאֶת־אֹתֹתַ֖י אֲשֶׁר־שַׂ֣מְתִּי בָ֑ם וִֽידַעְתֶּ֖ם כִּי־אֲנִ֥י יְקֹוָֽק: וַיָּבֹ֨א מֹשֶׁ֣ה וְאַהֲרֹן֘ אֶל־פַּרְעֹה֒ וַיֹּאמְר֣וּ אֵלָ֗יו כֹּֽה־אָמַ֤ר יְקֹוָק֙ אֱלֹהֵ֣י הָֽעִבְרִ֔ים עַד־מָתַ֣י מֵאַ֔נְתָּ לֵעָנֹ֖ת מִפָּנָ֑י שַׁלַּ֥ח עַמִּ֖י וְיַעַבְדֻֽנִי: כִּ֛י אִם־מָאֵ֥ן אַתָּ֖ה לְשַׁלֵּ֣חַ אֶת־עַמִּ֑י הִנְנִ֨י מֵבִ֥יא מָחָ֛ר אַרְבֶּ֖ה בִּגְבֻלֶֽךָ:
אלא שבמכת ארבה יש משהו שונה משאר המכות. תשע המכות האחרות, הקב"ה אמר למשה בפירוש איזו מכה עומדת לבוא על המצרים וביקש ממנו להעביר את המסר לפרעה. במכת ארבה, כלל לא כתוב שהקב"ה אמר למשה מה תהיה המכה הבאה, אם כן מדוע אמר משה: "כה אמר ה' אלהי העברים…הנני מביא מחר ארבה בגבלך"?
התשובה הפשוטה היא שלא כל דבר שאמר הקב"ה למשה כתוב בתורה. הקב"ה אמר למשה שעומדת להיות מכת ארבה אך דיבור זה לא נכתב בתורה.
רבי שמחה בונם מפשיסחא בספרו "קול שמחה" כי הקב"ה רצה לקראת השליש האחרון של המכות להראות את אהבתו המוחלטת לעם ישראל. לכן אמר הקב"ה למשה תבחר אתה יחד עם בני ישראל איזו מכה להביא על מצרים, ואני בורא העולם אעשה בדיוק את מה שתחליטו וכך תדעו כמה אני אוהב אתכם.
הדבר הזה אינו מסתיים ביציאת מצרים. אהבת ה' לעמו עוברת כחוט השני בכל דור ודור. אז מה צריך לעשות? לקנות משקפיים מיוחדים של אמונה כדי לראות את הדבר כי לפעמים המציאות קצת מסתירה".

# הרב משה חיים הר-נוי הוא רב קהילתי שכונת אם המושבות, מרצה ועורך חופות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר