שנית קצינת פיקוח

לא ויתרה: הכירו את שנית, קצינת פיקוח בחיל האוויר

המסלול של שנית מפתח תקוה אל מגדל הפיקוח בחיל האוויר כקצינה לא היה רגיל. סיפורה של החיילת המצטיינת שלמדה במגמת רפואה בתיכון ברנר ורוצה להיות רופאה

פורסם בתאריך: 3.2.21 07:58

היא בת 21 ובימים אלה קיבלה תפקיד יוקרתי בצבא: קצינת פיקוח בחיל האוויר. שנית מפתח תקוה לא עשתה את המסלול הרגיל בדרך לתפקיד הזה. בעוד מרבית קציני הפיקוח מגיעים לאחר שהיו פקחי טיסה במגדלים השונים בשירותם הסדיר, שנית הגיעה לקורס לאחר שהייתה מדריכת סימולטור. היא התגייסה לצה"ל באפריל 2018 ויצאה לקורס פיקוח טיסה, אשר ארך שלושה חודשים. במהלך הקורס אותרה והומלצה לתפקיד של מדריכת סימולטור פיקוח וביולי החלה הכשרה לתפקיד זה שנמשכה שמונה חודשים. לאחר תקופה של כשנה וחצי כמדריכת סימולטור, החליטה לא לוותר על השאיפה שלה ולצאת לקורס קציני פיקוח טיסה. "הייתי חריגת פז"מ ופספסתי את הזמנים המוגדרים לי בשביל יציאה לקצונה אבל היה לי מאוד חשוב להמשיך לשרת ולהתקדם בצבא. עברתי ועדת חריגים ויצאתי לבה"ד 1 במאי 2020", היא מספרת.

באוגוסט 2020, החלה השלמת קצונה שארכה כשישה חודשים. "קצין פיקוח טיסה אחראי על המראות ונחיתות בשדה וניהול המרחב האווירי", היא מספרת בסיפוק. "זה תפקיד עם המון אחריות, יש בידינו חיי אדם ואנחנו צריכים לשמור על בטיחות הטייסים וצוותי האוויר ובו זמנית לשמור על יעילות מרבית כדי לבצע את כל משימות חיל האוויר ההגנה על שמי המדינה". על המסלול הלא שגרתי שלה ועל כך שלא ויתרה על רצונה להיות קצינת פיקוח, היא אומרת: "במהלך השירות נקלעתי לקשיים אבל תמיד הייתה לי מטרה שהיא להיות קצינה ולהמשיך לשרת ולהגן על המדינה, האזרחים והסביבה הקרובה שלי. לכן לא משנה אילו דברים היו לי בדרך, עשיתי הכל כדי להשיג את המטרה".

שנית למדה בתיכון ברנר בעיר במגמות רפואה וביולוגיה, ולפני הגיוס התנדבה בתנועת מדריכי השל"ח הצעירים, תקופה שהיא מתארת כחוויה משמעותית. לא סתם היא בחרה במגמת רפואה, והיא מסבירה שמגיל צעיר היא חולמת להיות רופאה. היא אמורה להתחיל בקרוב תפקיד של קצינת פיקוח בבסיס חצור, ואומרת: "הקורס היה מאוד משמעותי ומקצועי. החוויה המשמעותית ביותר שעברתי במהלך הקורס הייתה הרגע שבו עברתי את הסימולציה האחרונה והוסמכתי באופן סופי לתפקיד".

בצה"ל מציינים כי מערך הבקרה ופיקוח הטיסה בחיל האוויר, אחראי על יצירת התמונה האווירית, תמונה של כל כלי הטיס הנמצאים במרחב האווירי של ישראל וסביבתה. המערך משתתף בכלל משימות חיל האוויר הרחוקות והקרובות. הוא אמון על גילוי וזיהוי ניסיונות חדירה למרחב האווירי. בשנת 2020 נפתח בית הספר לבקרה ופיקוח טיסה בבסיס עובדה, בו בילתה עד עתה שני חלק נכבד מהשרות שלה. כמו הוענקו סיכות חדשות לבקרים ולפקחים ובין היתר הוחלפו מדי הפקחים לסרבל. עד שנפתח בית הספר בעובדה, היו ההכשרות של המערך מפוזרות בבסיסים שונים של חיל האוויר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה אפטר פ"ת גימלאי משטרה.

    רציתי לאחל לשנית הקצינה החביבה תושבת פ"ת שעברה באמת מסלול קשה, עלי והצליחי יותר גבוהה וב"ה בריאות אושר ותצליחי בהמשך, גהים בך וכל הברכות וההצלחות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר