רומי פוקס ז"ל

רומי פוקס התמוטטה ביום הולדתה ונפטרה. עכשיו יוצא לאור הספר שכתבה

רומי פוקס ז"ל למדה במסלול מחוננים, כתבה סיפורים, טיפלה בבעלי חיים וסייעה לילדי פליטים. בגיל 22, בעיצומן של חגיגות יום ההולדת היא התמוטטה. לאחר שבוע היא נפטרה ואיבריה נתרמו לארבעה אנשים. עכשיו הוריה הוציאו לאור את הספר שכתבה בגיל 20

פורסם בתאריך: 5.2.21 12:36

החיים הקצרים של רומי פוקס היו מלאים בעשייה. רומי הייתה בסך הכל בת 22 במותה. היא אובחנה מגיל צעיר כמחוננת ולמדה במסלול המחוננים בעיר, כתבה שירים וסיפורים, ציירה, טיפלה בבעלי חיים והתנדבה בסיוע לפליטים. הטרגדיה הגדולה והבלתי נתפסת התרחשה ב-25.10.18. בעוד רומי חוגגת עם חברים ביפו את יום הולדתה ה-22, היא התמוטטה ולקתה בדום נשימה. החברים ונוכחים נוספים במקום ניסו לבצע בה החייאה. היא פונתה לבית החולים במצב של תרדמת. כעבור שבוע היא נפטרה. משפחתה החליטה לתרום את אבריה והצילה בהחלטה זו ארבעה אנשים בהם הושתלו איבריה של רומי.
שנתיים אחרי מותה, החליטו ההורים מיקי ואורית להנציח את רומי בהוצאה לאור של ספר ילדים אותו כתבה רומי – "אין עוד אף אחד כמוך!" בעברית, ובאנגלית –  "There Is No One Like you". הספר מתאים לילדים צעירים ולכל המשפחה. הוא עוסק באחד הנושאים שהיו חשובים לרומי, בעלי חיים. הוא צבעוני, מעניין, קולח,  ומבקש ללמד ילדים על חיות היער השונות ולהראות להם שלכל יצור חי יש את התכונות הייחודיות שלו, שהופכות אותו למיוחד במינו.

רומי פוקס ז"ל

"אחרי מותה של רומי, חשבנו איך להנציח אותה", מספר האב מיקי. "בהתחלה חשבנו להוציא ספר זכרונות עם תמונות, סיפורים ושירים שהיא כתבה, אבל מצד שני, הבנו שזה משהו שהוא יותר משפחתי ופחות יעביר את המסר שרומי הלכה לפיו. כך החלטנו להוציא את הספר שהיא כתבה בגיל 20. אחת המטרות של הספר זה היא לעזור לילדים לפתח ביטחון עצמי ולהבין שאין עוד מישהו כמוהם". אורית אומרת: "רומי מאוד רצתה להוציא את הספר וזה לא התממש. לאחר מותה הגענו למסקנה שנוכל דרכו לגעת בהרבה ילדים. רומי אהבה ילדים וכך ילדים יקבלו את המסר שכל אחד טוב בדרך שלו ויכול להצליח בדרך שלו, במיוחד בימים אלה, בהם החברה מאוד שיפוטית ומתקשה לקבל ילדים שהם לא הולכים בתלם וכחלק מהמסגרת".

רומי פוקס ז"ל

איזו ילדה הייתה רומי?
אורית: "רומי הייתה ילדה מבריקה שהצטיינה בתחומים רבים. היא אהבה לקרוא, במיוחד באנגלית, ולכן החלטנו להוציא את הספר גם באנגלית. היא יכלה לשבת שעות בסבלנות ולצחוק ולשחק עם ילדים קטנים. היא הייתה תלמידה מצטיינת וסקרנית, היא זכתה בהרבה פרסים וכן התנדבה תקופה ארוכה עם ילדי פליטים בדרום תל אביב ועזרה להם במה שהם צריכים. החלום שלה היה לכתוב ספרי ילדים ולהוציא אותם לאור. היא אהבה מאוד חיות, רכבה על סוסים והיה לה קשר מיוחד לחתולים".
אורית מצטטת דברים שכתבה על רומי רכזת המחוננים העירונית, בפתח תקוה, דליה בן אסא, שהייתה גם המורה להיסטוריה של רומי בתיכון אחד העם: "רומי ניחנה בשנינות יוצאת דופן והרשימה את כולנו בתובנות שלה, בחשיבה הביקורתית וביכולת הניתוח האנליטית ובייחוד בסקרנות האינטלקטואלית אשר אתגרה את מוריה. נדיר שלנערה בגילה היו כלים להתמודד עם אתגרים אקדמיים מורכבים … לרומי הייתה אישיות יוצאת דופן והתבוננות מיוחדת על החיים. היא הייתה יצירתית, בוגרת בחשיבתה ואינטליגנטית מאוד. היה לה כישרון מיוחד להביע את עצמה באמצעות שירים וסיפורים שכתבה ובאמצעות ציורים נפלאים אשר כולנו זוכרים אותם גם לאחר השנים שעברו מאז סיימה את לימודיה בתיכון. מי שהתבונן בציורים היה נפעם מהעומק, מהיצירתיות ומהנפש האמנותית".

הוריה של רומי ז"ל עם ראש העירייה, רמי גרינברג

הספר אין עוד אף אחד כמוך של רומי פוקס

הספר של רומי באנגלית THERE IS NI ONE LIKE YOU

איזה תגובות אתם מקבלים על הספר?
"תגובות מדהימות, המחממות מאוד את הלב. אנשים מאוד מתרגשים מהספר, מספרים שהספר הוא אומנם לילדים, אבל יש בו גם מסר למבוגרים. הספר צבעוני ותופס את העין וכל מי שקרא אותו מאוד התרשם".

מיקי: "יש אנשים מבוגרים שלא מצאו את עצמם בחיים או מחפשים כיוון חדש ובקלות הם יכולים להתחבר למסר של הספר. הספר מתאים לכל אחד, מילד קטן שההורים מקריאים לו ועד אדם מבוגר".

מה רומי היתה חושבת על הספר?
אורית: "רומי הייתה מבריקה, הייתה לה דעה בכל עניין והיא ידעה איך היא רוצה שדברים ייראו. רומי נחרטה ונכנסה לליבם של אנשים רבים, גם כאלה שפגשו בה רק פעם אחת ולכן אנחנו מקווים שהיא הייתה אוהבת את הספר כמו שאנחנו ואנשים רבים אוהבים".

ניתן לרכוש את הספר בגרסה בעברית בכריכה קשה ובאנגלית בכריכה רכה דרך ההורים לרכישה היכנסו כאן

המשפחה מבקשת לציין שכל הרווחים מהספר אותו ערך ד"ר אבשלום קור, חבר המשפחה, יועברו כתרומה לבית החולים שניידר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר